Mitä liikkeet ovat maksaneet pikkutaistoista?

Rihmakalat, kiipijäkalat, pusukalat, taistelukalat jne.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
porsas
Junior Member
Junior Member

Mitä liikkeet ovat maksaneet pikkutaistoista?

Viesti Kirjoittaja porsas »

Kysyin itse tänään Faunattaressa käydessäni että mitä maksavat yksityiselle,vastaus oli että 0.5-1.00 euroa /kala 8O
Olin itse ajatellut että noin kaksi euroa per kala koska kasvavat hitaasti ja hoitamisessa kuitenkin oma vaivansa.En kuitenkaan todellakaan kasvata kaloja sen rahan takia vaan koska se on hyvin mielenkiintoista seurattavaa.
Nyt juuri kasvamassa kauniita sinisiä 2kk ikäisiä kaloja joiden isä on turkoosi ja äiti punainen,eivätköhän kuukauden päästä ole myyntikunnossa [;)]
PORSAS
Sami
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: HAS, Labyrinttiyhdistys
Sukupuoli: Mies
Viesti:

Re: Mitä liikkeet ovat maksaneet pikkutaistoista?

Viesti Kirjoittaja Sami »

porsas kirjoitti:Kysyin itse tänään Faunattaressa käydessäni että mitä maksavat yksityiselle,vastaus oli että 0.5-1.00 euroa /kala 8O
Sanotaanko, että itse en suurella vaivalla kasvattamia ja elävällä ruoalla ruokkimia taistelukalojani myisi, enkä ole myynyt, tuohon hintaan. [;)]

Mikäli liike ei ymmärrä, että kotimaassa tuotetut kalat välttyvät suurelta matkustuksesta, pienessä pussissa toiselta puolelta maapalloa, aiheutuvalta stressiltä, etsisin toisen liikkeen tai myisin kalat yksityisille.
Edellä mainitusta syystä kalojen tautiherkkyys on (teoriassa) aivan toista luokkaa, kuin tuontikaloilla.

Kotimaassa tuotetut kalat tulevat lisäksi kauppiaalle useimmiten paljon nuorempina, kuin ulkomaiset kalat, ja tällöin kalojen odotettavissa oleva elinikä (oikeissa olosuhteissa) on pidempi.

Tietysti optimitilanne olisi, että saisit taistelukalat myytyä suoraan akvaarioharrastajalle.
-Sami-
Viola
Advanced Member
Advanced Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Viola »

Eivät Faunattaressa ole luvanneet kuin tyttötaistoista 1€ ja pojista 1.40€. Olen omani myynyt yksityisille. Säästyy kalaparat stressiltä...ei tule kuin yksi vedenvaihto. Toisekseen voin sitten kertoa myös millaiset vanhemmat ovat olleet eli hieman genetiikkaa. Kaupassa genetiikka ei tod.näk. siirry vaikka sen heille kertoisinkin.
Tyttötaistoja olisi mulla saatavilla 2 kipaletta, luovutusikäisiä, jos joku lähiseudulla tarvitsee.
Viola & eläintarhantynkä
mandariini
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja mandariini »

Minä ainakin olisin halukas ostamaan taistoja suoraan kasvattajalta, kuvia kehiin! Lähden kyllä kunnollisia pikkuisia hakemaan vähän kauempaakin :mrgreen:
Tarkoitus olisi siis saada aikaan haaremin, poika ja sille 2-3 tyttökaveria. Akvaario on 230l, 110x30/45x48 erkkeri.
millia
Katalysaattori
Katalysaattori
Sukupuoli: Nainen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja millia »

Olen myynyt ensin yksityisille 2-4 € hinnalla ja sitten ne jotka ei mene kaupaksi, menee akvaariokauppaan. Sieltä niistä olen saanut jotain 1-3 € kappaleelta. En ole kysynyt hintaa tarkemmin, ei ole oleellista jos muutakaan vaihtoehtoa ei ole ylijäämäkalojen sijoittamiseen.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Labyrinttikalat”