Omenakotiloiden ruoka?
Valvoja: Moderaattorit
Omenakotiloiden ruoka?
Kertoisiko joku ystävällisesti mitä omenakotilot syövät, miten ruoka tarjotaan ja kuinka usein?
Syökö partamonni samaa?
Kiitos etukäteen! =)
Syökö partamonni samaa?
Kiitos etukäteen! =)
-
- Elite Member
- Akvaarioseurat: LAS
- Sukupuoli: Nainen
- Viesti:
Mieluiten kaikkea vihreää, tuoretta ja kuivaruokaa. Myös "tavallinen" kalanruoka käy. Parasta (tällä hetkellä) olisi rain-:in kotilokeksit, maistuvat myös partikselle
.

1-2-3 sydäntä särkyy , vielä löytyy se joka ehjänä säilyy
ehdin myöhemmin viettää aamuni jonkun kylkiluuhun kasvaneena.
Kun herään laivat on lähteneet, kortti kuivuu ja junia ei mee.
Laiturilta tuuli vie pois nekin jotka ei kelvanneet
-
- Member
-
- Advanced Member
- Viesti:
Minä olen kotiloaltaaseen laittanut samoja pohjanappeja kuin muihinkin altaisiin, hiutaleruokakin kelpaa sekä nuo mainitut rain-:n keksit maistuvat oikein loistavasti. Lisäksi kesäkurpitsaa ja keitettyjä herneitä olen tarjoillut.
Kaksi kertaa päivässä ruokaa, kuten muihinkin altaisiin. Joskus kolme kertaa, pienemmät erät, jos olen kotosalla sopivasti.
Ja ovatpa mokomat pistelleet kasvejakin parempiin suihin. Pöh.
Kaksi kertaa päivässä ruokaa, kuten muihinkin altaisiin. Joskus kolme kertaa, pienemmät erät, jos olen kotosalla sopivasti.
Ja ovatpa mokomat pistelleet kasvejakin parempiin suihin. Pöh.
-
- Advanced Member
Siis raakana kukkakaalia? Kokeillaan=) Mitä muuta olette antaneet ja missä muodossa?? Kiinnostaa tietää ja samalla, kelpaako myös partamonnille?
Muuten, kasvieni pinnalle on kotiloiden saavuttua tullut ihan pientä mustaa pistettä=) kakkaako? Joka kasvin lehti on täynnä...Mitä se on jos ei kotiloiden kakkaa? Ja jos se on kakkaa, väheneekö se jos ei tarjoa niin kauheasti tuoretta ruokaa?? =))
meillä kotilot syövät koko ajan, koko päivän ovat tänään mussuttaneet herneitä ja etsivät niitä niin voimakkaasti että luulin erään kasvinkin lähtevän juurineen irti kun kotilo lyräsi sen juurissa etsien hernettä....=)
Muuten, kasvieni pinnalle on kotiloiden saavuttua tullut ihan pientä mustaa pistettä=) kakkaako? Joka kasvin lehti on täynnä...Mitä se on jos ei kotiloiden kakkaa? Ja jos se on kakkaa, väheneekö se jos ei tarjoa niin kauheasti tuoretta ruokaa?? =))
meillä kotilot syövät koko ajan, koko päivän ovat tänään mussuttaneet herneitä ja etsivät niitä niin voimakkaasti että luulin erään kasvinkin lähtevän juurineen irti kun kotilo lyräsi sen juurissa etsien hernettä....=)
Mirkku, omenakotilot ovat kakkikoneita mitä ikinä syövätkään. Varmaan kuitupitoisuus lisää kakan määrää, mutta paljon sitä tulee muutenkin.
Kaurapuuro on meillä myös kelvannut ompuille. Otan veteen keitetystä puurosta lusikallisen erikseen ennen sen suolaamista muita syöjiä varten, kun on jäähtynyt niin tipautan akvaarioon. Puuroon voi sekoittaa myös kasviksia esim. raastettuina tai soseutettuina tai muita herkkuja. Esim. hakusanalla kaurapu* löytyy keskusteluja puuroherkuista.
Meillä kaikki kasvit, jotka eivät kasvata kunnon juuria, kelluvat vähän väliä pinnassa, kun omput vähän jylläävät.
Kaurapuuro on meillä myös kelvannut ompuille. Otan veteen keitetystä puurosta lusikallisen erikseen ennen sen suolaamista muita syöjiä varten, kun on jäähtynyt niin tipautan akvaarioon. Puuroon voi sekoittaa myös kasviksia esim. raastettuina tai soseutettuina tai muita herkkuja. Esim. hakusanalla kaurapu* löytyy keskusteluja puuroherkuista.
Meillä kaikki kasvit, jotka eivät kasvata kunnon juuria, kelluvat vähän väliä pinnassa, kun omput vähän jylläävät.
"Kun kirsikkabarbit on petoja niin kuin tiikerit, niin siksi on hyvä että niillä on viidakko." (Oona 6 v)
niin ja
Salaattia, levää ja erilaisia pohjakalan ruokia. Muista antaa kalkkia.
140l, 40l ja 20l tulossa
Re: niin ja
eli mitä ja mistä saan ja miten annan ja kuinka usein???viken kirjoitti:Muista antaa kalkkia.

kalkkia..
Eli voit käyttää: Seepiansuomua: sitä voi raastaan veden joukkoon tai laitta pinnalle kellumaan.Saatavana eläinkaupoista hinta 1,50-3€.Korallimurska saatavana eläinkaupoista pienipussi maksoi: 0,80cnt.Kalan lomaruokaa: pohjalle voi tiputta niin kotilot syövät kalkin.Maksaa 2-4€.
Täältä löytyy kuvia kalkista jota käytän ja seepiansuomustakin:
www.freewebs.com/touhukotilot
Täältä löytyy kuvia kalkista jota käytän ja seepiansuomustakin:
www.freewebs.com/touhukotilot
140l, 40l ja 20l tulossa
Re: kalkkia..
Hienot sivut, mutta pistää silmään etusivulla tuo "Tervettuloa!", sehän kirjoitetaan yhdellä t:llä siis "Tervetuloa".viken kirjoitti: www.freewebs.com/touhukotilot
![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
-
- Elite Member
- Akvaarioseurat: LAS
- Viesti:
Parhaiten ja halvimmalla kalkkia saa ompoille kipsistä. Osta paketti askartelukaupasta ja mittaile lisäämällä teelusikallinen kerrallaan veteen ja sitten GH testi, paljonko arvo muuttui. Muistaakseni 1 ruokalusikallinen nosti 1 asteen GH:ta, en ole varma.
1-2-3 sydäntä särkyy , vielä löytyy se joka ehjänä säilyy
Missä suhteessa 1 ruokalusikallinen nosti 1 asteen GH:ta? per 100 litraako?
Eli jos käyttää veden kovetukseen kipsiä (kute minä teen) niin ei tarvitse antaa enää mitään seepiansuomuja tai muuta kalkkilisää?
Mistä nuita keksejä voi ostaa, kun tuota linkin aihetta "satun myynti-ilmoitus" ei enää löydy?
Eli jos käyttää veden kovetukseen kipsiä (kute minä teen) niin ei tarvitse antaa enää mitään seepiansuomuja tai muuta kalkkilisää?
Mistä nuita keksejä voi ostaa, kun tuota linkin aihetta "satun myynti-ilmoitus" ei enää löydy?
hyvä
Tosi loistava idea!
Olen itse tehnyt kipisitöitä (joskus) ja varastossa saattaa olla vaikka vielä jäljellä. Sai prismastakin joskus ja eipä ole kallistakaan.
Kiitos ideasta!

Kiitos ideasta!

140l, 40l ja 20l tulossa