Akvaarioni on 180litrainen, 100x45x45cm, pH seitsemän nurkilla, lämpötila 25astetta, hiekkapohja, juurakoita, kasveja runsaasti. Mitä vielä?
Nykyinen kalasto on vähän sekalaista seurakuntaa ja aivan keskeneräinen: 4 albiinomonnista, 3 seeprakalaa, 1 sinirihmakala (n), 1 töyhtökääpiöahven (k), 1 partaimumonni (n) ja 10 neontetraa.
Tiedän, mitkä ovat parvikaloja ja että 3 tai 4 ei ole parvi, joten siitä ei kannata turhan alkaa sanomaan. Mutta, jos neuvoisitte onko tämä kalasto mitä olen suunnitellut laittavani ok, sopiiko olleskaan yhteen jne: 6-10 marmoritapparakalaa, 10-15 neontetraa tai parvi punapäätetroja, töyhtikselle morsian ja albiinomonneille n. 4kaveria lisää (albiinoita tai muita) + se yksi partaimumonni. Seeprakalat voisin antaa pois, samoin sinirihmakalan jos ja kun se ei mahdu mukaan (taitaa jo muutenkin olla liian iso altaaseen).
Muita ehdotuksia? Sanokaa vaan, jos on liikaa kaloja. Itse olen huono arvioimaan.... Piikkisilmät kiinnostaisivat myös ja muitakin ahvenia voisi kokeilla, jos töyhtis ei kelpaa. Noista tapparakaloista varsinkin olen epävarma, ovat ihan uusi tuttavuus, mitä nyt kirjoista/netistä olen lueskellut.
Tietääkö kukaan muuten semmoisesta monnisesta kuin valkopiikkimonninen? Oli myynnissä eläinkaupassa, mutta mistään en löydä tietoa lajista. Pitää kai kysellä tuolta monnispuolelta, jos täällä ei tiedetä.