Aika hieno kokonaisuus, ei tosiaankaan tulisi ensimmäisenä moinen yhdistelmä mieleen...mahtaakohan neontetrojen määrä olla kuitenkaan se täysi sata enää, jonka omistaja joskus altaaseen on pulauttanut
Yhtä lajia en osannut suomentaa, mikähän lie "Elfenwels"?? Mitoista päätellen joku pleko?
Olen ennenkin kuullut, että neontetroja onnistuisi pitämään joidenkin isojen piraijojen kanssa. Eivät ilmeisesti aina hoksaa (tai vaivaudu) syömään neontetroja.
Leviksille on ilmeisesti käynyt huonosti, vai uskooko joku että altaassa voi olla 70 levistä eikä yhdessäkään kuvassa näy niistä vilaustakaan
Ei tuo nyt kovin uskomatonta ole. Itselläni oli muinoin 5 Punapiraijaa samassa tankissa mustatetraparven kanssa. Homman juju oli siinä, että niin kauan kun ruokinta on kohdallaan niin homma toimi ja sopu vallisti tankissa. Ainakin omani olivat ilmeisesti sen verran laiskoja, että kun ruokaa tuli säännöllisesti ei muut kalat kiinnostaneet suupaloina.
Itseasiassa Piraijat(ainakin punasellaiset) ovat kohtalaisen rauhallisia ja vaarattomia kunhan muistaa ruokkia riittävästi ja itse käyttäytyä rauhallisesti tankin kanssa operoidessa. Nopeita ja äkkinäisiä liikkeitä oppii välttämään ensimmäisen osuman jälkeen.
JJVi kirjoitti:Olen ennenkin kuullut, että neontetroja onnistuisi pitämään joidenkin isojen piraijojen kanssa. Eivät ilmeisesti aina hoksaa (tai vaivaudu) syömään neontetroja.
Neontetroja on pidetty piraija-akvaarioissa jo 60-luvulta alkaen.
Sääliksi käy tuon akvaarion omistajaa jos piraijoiden kutu onnistuu. Se on siinä tapauksessa hyvästit kasveille, ainakin altaan jostain osasta. Nimimerkillä: "kokemusta on".
Olipa oikein upea kokonaisuus! Niin, kalojahan ne piraijatkin vain ovat. Eli eivät syö kuin nälkäänsä. Jos siis ruokaa riittää allastoverit säilyvät.
"Tuleeko kaikista norsuista talvella mammutteja?" - kummipoika Miro 4v.
---------------------------------------------------------
Milloin viimeksi olet kokenut jotain erilaista? http://www.tulivuorikeskus.fi