Mulla on ollut nyt melko kauan sinirapu. Sen verran tiiän että ne on melko eloisia kavereita ,tykkää touhuilla ja etenkin kaivaa aamulla kun valot syttyy on hupaisaa katsella kun rapulainen on järjestänyt akvaarion uuteen uskoon
Nyt se on tosin hieman asettunut eikä kaiva enää niinkään paljoa kun huomaa että että tämä raskas urakka menee hukkaan kun kuopat peitetään uudestaan aina veden vaihdon yhteydessä tai useammin. Eläin kaupassa sanottiin että siniravun on hyvä olla melko kovassa vedessä kuoren luonnin takia, mutta itse pidän tätä kaveria melko pehmeässä olen tosin hieman kovettanut vettä pääasia on että rapu viihtyy ja luo kuorensa onnistuneesti

Akvaarion minimi koko on muistaakseni 100l itse ajattelin että ravun olisi mukavaa asustaa 140l akvaariossa niinpä hankin sen sellaiseen ja hyvinhän tuo viihtyy ! jos rapu on oikeissa oloissa niin on suorastaan ilo silmälle seurailla sen elämää kun se ei kyyhötä koko päivää ruukun tai kaarnan alla!!! oma rapuni tykkää : kiipeillä mattosuodattimessa, kaivaa, syödä ja tietenkin nukkua... Rapuni ei ole syönyt kasveja eikä yrittänyt pyydystää kaloja sillä aikaisemmin pieni killin poikanen eleli ravun saksien tuntumassa jos joku muu kala hätyytti sitä. ( tietenkin yksilöllistä).
PS: katinkultamonni voisi hyvinkin viihtyä rapulaisenkanssa.. minulla ravun kavereina elelee 6mustatetraa, 4 killikalaa, 2 partista ja rapu itse.
viellä muutama kala olisi kiva joukon jatkeeksi onko vinkkejä? (aina pieni (väljyys) on kiva) oma mielipiteeni. rapua ei kannata ottaa hetken mielijohteesta!