Särkymätön lämpömittari, onko sellaista?

Valaisimet, suodattimet, lämmittimet ym.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
mardu
Member
Member
Viestit: 451
Liittynyt: 15:56, 02.04.2004
Paikkakunta: Evijärvi

Särkymätön lämpömittari, onko sellaista?

Viesti Kirjoittaja mardu »

Niin tuossa otsikossahan se tulikin. Muutaman lasisen mittarin oon saanu hajotettua enkä enään niitä viitsisi ostella. Niitä nestekidenäyttö-liuskoja (tai jotain) en rupea ees harkihtemaan.
Pitääkö ruveta ehtimään jotain tavallista marketti-mittaria joka olisi tarpeeksi pieni vai onko sellasia oikeen akvaariokäyttöön tarkotettuja kestäviä, ei liimattavia?
Misu
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1133
Liittynyt: 22:17, 26.03.2004

Viesti Kirjoittaja Misu »

Siis ainakin minulla on akvaarioliikkeistä ostettuja lasisia imukupilla kiinnitettäviä mittareita, eikä ne ole ikinä hajonneet (kyllä nekin varmasti hajalle toki saa...). 8-)
Sami
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1889
Liittynyt: 15:47, 06.11.2001
Akvaarioseurat: HAS, Labyrinttiyhdistys
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sami »

Tällaista on ainakin melko hankala hajoittaa [;)]
-Sami-
Skroik
Senior Member
Senior Member
Viestit: 678
Liittynyt: 02:37, 26.09.2001
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja Skroik »

Digitaalinen ulko-/sisälämpötilamittari on minulla käytössä. Anturi killuu siis akvaariossa ja mittari seinällä. Reilun vuoden ollut tuossa käytössä ilman ongelmia. Niitä antureitahan ei ilmeisesti ole täysin vesitiiviiksi tehty, mutta hyvin on näyttänyt kestävän siitä huolimatta.
jarvij
Elite Senior Member
Elite Senior Member
Viestit: 15316
Liittynyt: 16:24, 05.11.2001
Akvaarioseurat: HAS, Ciklidistit,
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Helsinki/HAS/Ciklidistit/TAS
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarvij »

Kun sen anturin johtoineen voitelee ohuesti akvaariosilikonilla, niin on vedenkestävä.
Sivuillani voi jo olla vastaus kysymykseesi:
http://www.aquahoito.info/suomi/sivuni.php
jo yli 15000 kirjoittamaani viestiä täällä.
samara
Senior Member
Senior Member
Viestit: 900
Liittynyt: 18:00, 12.08.2004
Paikkakunta: Jyväskylä(Vaajakosken vieressä) Las/Lohikosken akvarioseuran Perustaja/Presidentti ;)

Viesti Kirjoittaja samara »

mää mitään ole voidellut ja parivuotta on kestänyt hianosti,anturi piilossa imuputken takana...suosittelen
MiSt
Senior Member
Senior Member
Viestit: 539
Liittynyt: 13:29, 08.11.2001
Paikkakunta: Kotka/Karkkila - Ciklidistit - KLAS

Viesti Kirjoittaja MiSt »

><{{{(*> ><Mikko(*> ><{{{(*>
mardu
Member
Member
Viestit: 451
Liittynyt: 15:56, 02.04.2004
Paikkakunta: Evijärvi

Viesti Kirjoittaja mardu »

Tjaa, avokki sai joululahjaks sellasen sisä-ulkomittarin... Huomaiskohan tuo sen puuttumista?
Mitä niihin imukuppi-mittareihin tulee niin niitä on ainakin 5 jo hajonnu. Osa omasta mokasta osa jotenkin vahingossa. Eivät kyllä kestä minkäänlaista kolhua. Ihme ettei partis vielä oo saanu kiekkoaltaan mittaria rikki kun välillä sellanen kolina kuuluu kun herra on liikenteessä.
Kaizu
Imperaattori
Imperaattori
Viestit: 2881
Liittynyt: 16:42, 21.10.2001
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Re: Särkymätön lämpömittari, onko sellaista?

Viesti Kirjoittaja Kaizu »

mardu kirjoitti:Niitä nestekidenäyttö-liuskoja (tai jotain) en rupea ees harkihtemaan.
Mikäs niissä on vikana? Ihan yhtä epätarkasti ne sen lämpötilan näyttää kuin ne lasisetkin.
There are no facts, only interpretations. -- Friedrich Nietzsche
Aeuk
Junior Member
Junior Member
Viestit: 90
Liittynyt: 18:44, 04.01.2003
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Aeuk »

Skroik kirjoitti:Digitaalinen ulko-/sisälämpötilamittari on minulla käytössä. Anturi killuu siis akvaariossa ja mittari seinällä. Reilun vuoden ollut tuossa käytössä ilman ongelmia. Niitä antureitahan ei ilmeisesti ole täysin vesitiiviiksi tehty, mutta hyvin on näyttänyt kestävän siitä huolimatta.
Mulla sama systeemi (ilman silikoonivoiteluita) käytössä, ollut nyt puoli vuotta ja tyytyväinen olen ollut. Siinä määrin, että ostin vastaavanlaisen mittarisysteemin myös uuteen poikasaltaaseen muutamia päiviä takaperin.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Tekniikka”