Kero kuivatut katkaravut

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Oletteko käyttäneet Keron (tai muun valmistajan) kuivattuja katkarapuja?

En
29
54%
Kyllä
20
37%
Aion käyttää/ostaa
5
9%

Ääniä yhteensä: 54

Kaitsu
Junior Member
Junior Member

Kero kuivatut katkaravut

Viesti Kirjoittaja Kaitsu »

Oletteko käyttäneet? Minulla ainoastaan mustatetrat pitivät niistä hyvin vähän. Kato katkat nousevat aina pinnalle. Ne ovatkin niin suuria. Uskon, että pienen totutteluvaiheen jälkeen ne kelpaavat muillekin. Pitäisikö ne jotenkin murskata pienemmäksi tai jotain?
Viimeksi muokannut Kaitsu, 15:22, 20.10.2002. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
~Kaitsu~
dth
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja dth »

Empä tiedä Keron tuotteesta, mutta mulla on Sera:n Raffy 1:stä (oikeesti kilppareiden ruokaa), joka on kanssa jotain kuivattua rapua. Sormilla sitä vähän murustan, ja joskus teen sen murustamisenkin veden alla, että ne ei kellu siinä pinnalla, niin kelpaa kaloille paremmin.
Eli koita vaikka tehdä noin. :)
Life is just a big illusion, and we all believe in it...
S.M.R
Member
Member

Jaa

Viesti Kirjoittaja S.M.R »

Meillä on Keron hiutaleruokaa ja tubifeksii.
Hyvin maistuu kaloille.
-S.M.R-
Kaitsu
Junior Member
Junior Member

Keron hiutaleruoka minullakin menee kaupaksi oikein hyvin, mutta katkat eivät tahdo oikein maistua...
Ajattelin pienille paletin poikasille murskata noita hiutaleita ja katkarapuja sekaisin ja tehdä palettikalan ja muiden kalanpoikasten "poikasmixin". 8O Mahtaisikohan maistua? :?

Keron kalanruoat ovat ihan (ainakin omasta mielestäni) sopivia kaloille. Jotkut epäilevät niitä siksi, että niitä saa tavallisistakin kaupoista eivätkä ne ole tällaisten "valmistajien (Sera, Tetra, JBL yms.)" tekemiä (en mitenkään yhdistä tätä sinuun, dth).
Niitä vain saa halvemmalla kaupoista.
Tarkoitan kylläkin vain ruokia, itse en ole kokeillut muita Keron tuotteita. Seran ruokiakin olen kokeillut; itseni mielestä (ja tietenkin ehkä kalojenkin) ne kuuluvat kalanruokien aatelistoon! :mrgreen:
~Kaitsu~
dth
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja dth »

(en mitenkään yhdistä tätä sinuun, dth).
Juu, en ajatellutkaan sitä niin.
Kyllä multakin löytyy Keron tubifexejä. En ole vielä vaan avannut purkkia, kun on vanhoja JBL:n fexejä vielä jäljellä.
Täytyy kyllä myöntää, että kun näin ekan kerran kaupan hyllyssä Keron kalanruokaa, niin tuli väkisinkin mieleen että mitäköhän tuokin on. Kun yleensä on tottunut näkemään Keroa koiriin liittyvissä tuotteissa!! Mutta uskon ettei tuo ole yhtään huonompaa kuin mikään muukaan. :mrgreen:
Life is just a big illusion, and we all believe in it...
maketzu
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: TAS
Viesti:

Viesti Kirjoittaja maketzu »

Juu olen antanut aikoinaan mutta merkkiä en muista nyt.
Rääkky
Advanced Member
Advanced Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Rääkky »

Ei maistu katkaravut kaloille mutta koirille maistui mainiosti kun purkki kaatui lattialle ja kansi hajosi. (Enpä ole tavannut lattialle putoamisesta hajoavaa "laaturuokapurkkia" :roll: )
En minä kyllä ymmärrä että miten sitä kalanruokana myydään. Varmaan tosin joku oskarin kokoinen kala sitä pystyy syömään. Yksi kala sitkeästi sai syötyä puolet yhdestä katkaravusta.

Nuo huonotkin kalanruoat tuntuvat nimenomaan koirille maistuvan erityisen hyvin että eivät ne ihan susia ole :mrgreen: . Keron normaalihiutale oli ihan siedettävää huolimatta siitä, että taju meinasi aina lähteä kun kannen avasi: se katkaravun haju on jotain niin tyrmäävää.

Keron tubifexit ovat olleet erittäin hyviä kunhan tosiaan tajusi ne muussata ensin veden alla.
marius
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja marius »

Lehtikalat söi Keron kuivattuja katkarapuja kuin hullu puuroa. Kongot syö niitä, samate mustat tetrat. Ei ne niitä nyt aivan hirveästi syö, ei yhtä paljoa mitä lehtikalat, mutta kerran viikossa vaihteluna hiutaleisiin niitä menee kymmenkunta kappaletta parempiin suihin.
Uutta purkkia en kyllä enään sitten osta kun tuo vanha on loppunut. Ovat sen verran pitkäikäsiä. Yli puoli vuotta kestää sellanen pieni purkki. Luulisin että niin pitkä säilytyts avatussa purkissa ei oo hyväks edes kuivatulle ruoalle. Eihän se oo hyväks ainakaan hiutaleille.
TiHe
Rekihurja
Rekihurja

Viesti Kirjoittaja TiHe »

Ei ihan "passelia" vaihtoehtoa ollut äänestyksessä mutta vastasin kyllä. Käytän kiekkokalojen poikaskasvatus ruokaseoksessa joko katkarapujauhoa tai pakastettua katkarapua *yhtenä osana ruokaseosta* Kudettaessa aikuisia kiekkokaloja katkaa ei ole ravinnossa.
- Pikkukakkonen on vaihtunut isoon III:seen -
aquaristo
Aasian kirjeenvaihtaja
Aasian kirjeenvaihtaja
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja aquaristo »

Terve Kiinasta!

Täälläpäin olen ruokkinut kalojani mm. tällaisilla kuivatuilla äyriäisillä:

AquaOne Shrimp ja Tetra Krill-E

Ja noiden purkkien sisältö on varsin herkullista.

Kun otan jommankunnan purkeista käteeni, kalani katselevat minua hullunkiilto silmissä ja kun heitän hyppysellisen näitä akvaariooni, ei niiden riemulla ole mitään rajaa. Pöytätavat unohtuvat nopeasti ja vesi roiskuu.
"Lisää tätä herkkua!", tuntuvat huutavan ne.
Viimeksi muokannut aquaristo, 07:45, 25.10.2002. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Pallokala
Advanced Member
Advanced Member
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja Pallokala »

No johan nuo näyttääkin siltä että kalat söis kaiken innolla, ellei mun kissa ehtisi ensin! (se kerjää huomiota ja hyväksyntää yrittämällä syödä kaikkea mitä syötän muille eläimille tai syön itse, mm. neekerinpusuja :mrgreen: )
P.A.L.L.O.K.A.L.A
Patalaiska Ahmatti, Lempeän Lattajalkainen Oliivinpoimija ja Kengurunkesyttäjä sekä Arvaamattoman Levoton Auringonpalvoja
Kaitsu
Junior Member
Junior Member

Hei!

Vristo, siitä jälkimmäisestä linkistä, niin ne mun katkat ovat ihan samannäköisiä kuin sun. Kumpia ne siis olivat nimeltänsä/merkiltänsä? Ne olivat siis identtisiä vasemmanpuoleisten eli pienempien kanssa. :mrgreen:
~Kaitsu~
Lettu
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Lettu »

Wardleyn katkapellettejä löytyy täältä, mutta pakastetut katkaravut kyllä hakkaavat ne aika hyvin. Ja hyvä puoli siinä on, että itse suorastaan rakastan niitä valkosipuliölyssä liotettuna. :P

Aiemmin pilkoin pakastekatkat pieniksi, mutta nyt heittelen ne sellaisenaan. Saa muuten pedon esiin pienestäkin :mrgreen:
Illalla kun muutaman sinne nakkaa, aamulla ei mitään ole jäljellä.
Herkkua meille kaikille!
aquaristo
Aasian kirjeenvaihtaja
Aasian kirjeenvaihtaja

Kaitsu kirjoitti:Vristo, siitä jälkimmäisestä linkistä, niin ne mun katkat ovat ihan samannäköisiä kuin sun. Kumpia ne siis olivat nimeltänsä/merkiltänsä? Ne olivat siis identtisiä vasemmanpuoleisten eli pienempien kanssa. :mrgreen:
Ne avatut purkit ovat samassa järjestyksessä: eli se vasemman puoleinen on se AquaOne Shrimp.

AquaOne Shrimpsit ovat pienempiä ja kuivempia, kuin nämä Tetra Krill-E:t. Molemmat ovat kalojeni herkkutavaraa, mutta Krill-E on jotenkin vielä mehukkaampaa ja eteenkin levytetrat ovat aivan hulluna niihin. Jahtaavat toisiaan, kun yksi nappaa sellaisen vedenpiinalta ja sitten sitä syödään molemmista päistä yhtäaikaa. On kuin Rooman pitoja katselisi. AquaOnet taas ovat mustatetroilleni sopivampia (kokonsa puolesta) ja ne pistelevätkin niitä kokonaisina poskeensa.
jarvij
Elite Senior Member
Elite Senior Member
Akvaarioseurat: HAS, Ciklidistit,
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarvij »

vristo kirjoitti:
Kaitsu kirjoitti:Vristo, siitä jälkimmäisestä linkistä, niin ne mun katkat ovat ihan samannäköisiä kuin sun. Kumpia ne siis olivat nimeltänsä/merkiltänsä? Ne olivat siis identtisiä vasemmanpuoleisten eli pienempien kanssa. :mrgreen:
Ne avatut purkit ovat samassa järjestyksessä: eli se vasemman puoleinen on se AquaOne Shrimp.

AquaOne Shrimpsit ovat pienempiä ja kuivempia, kuin nämä Tetra Krill-E:t. Molemmat ovat kalojeni herkkutavaraa, mutta Krill-E on jotenkin vielä mehukkaampaa ja eteenkin levytetrat ovat aivan hulluna niihin. Jahtaavat toisiaan, kun yksi nappaa sellaisen vedenpiinalta ja sitten sitä syödään molemmista päistä yhtäaikaa. On kuin Rooman pitoja katselisi. AquaOnet taas ovat mustatetroilleni sopivampia (kokonsa puolesta) ja ne pistelevätkin niitä kokonaisina poskeensa.
Hei!
Minä saan noista linkeistä vain tällaisen tylyn ilmoituksen:
"Gone
Scale Eight Global Storage Service"

Mikähän mahtaa mättää?
Sivuillani voi jo olla vastaus kysymykseesi:
http://www.aquahoito.info/suomi/sivuni.php
jo yli 15000 kirjoittamaani viestiä täällä.
Kaitsu
Junior Member
Junior Member

Toinen mennyt

Nyt minullekin tuli ensimmäisestä, että sivua ei ole olemassa. :x Toisen linkin se kyllä näytti normaalisti. Jos vaikka vristo on poistanut kuvat.

Taas oikkuilee! Nyt molemmat menivät

Edit: Muokkaa- nappi on sitä varten että voidaan muokata edellistä tekstiä jos jotain unohtuu eli yhdistin kaksi peräkkäistä viestiä : Rääkky
~Kaitsu~
aquaristo
Aasian kirjeenvaihtaja
Aasian kirjeenvaihtaja

jarvij kirjoitti: Hei!
Minä saan noista linkeistä vain tällaisen tylyn ilmoituksen:
"Gone
Scale Eight Global Storage Service"

Mikähän mahtaa mättää?
Nyt taas toimii.

En kyllä käsitä, mitä oli tapahtunut.
En missään nimessä ollut poistanut kuviani.
jarvij
Elite Senior Member
Elite Senior Member
Akvaarioseurat: HAS, Ciklidistit,
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarvij »

Hei!
Valitan, mutta kun ei. :cry:

Voisko moderaattorit korjata tilanteen?
Sivuillani voi jo olla vastaus kysymykseesi:
http://www.aquahoito.info/suomi/sivuni.php
jo yli 15000 kirjoittamaani viestiä täällä.
skare
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: Tampereen Akvaarioseura ry

Viesti Kirjoittaja skare »

jarvij kirjoitti:Valitan, mutta kun ei. :cry:

Voisko moderaattorit korjata tilanteen?
Tämä ei varmaankaan ole AW:stä kiinni. Minulla nuo vriston linkit toimivat OK. Voisit koettaa vielä korjaantuisiko tilanne, jos avaisit linkit omaan ikkunaansa (oikea hiiren nappula -> Open in New Window).
ovalo
Junior Member
Junior Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ovalo »

Linkkiongelmissa kannattaa kokeilla toista selainta: ELi jos ei toimi Nettikepillä niin sitten Exploderia peliin. :)
Ötökkä ötimys, trilobiitti monsteri.
skare
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: Tampereen Akvaarioseura ry

Viesti Kirjoittaja skare »

ovalo kirjoitti:Linkkiongelmissa kannattaa kokeilla toista selainta: ELi jos ei toimi Nettikepillä niin sitten Exploderia peliin. :)
Jees, minulla on tosiaan käytössä IE, ja sillä toimii. Testasin huvin vuoksi Netscapella, ja se antaa tuosta erroria eikä osaa edes avata sitä uuteen ikkunaan.
Kaitsu
Junior Member
Junior Member

Linkeistä kumpikaan ei toimi, vaikka minulla on käytössä Microsoft Internet Explorer 5.5. Mikä on syy? Ennen toimi, nyt ei. :x
~Kaitsu~
aquaristo
Aasian kirjeenvaihtaja
Aasian kirjeenvaihtaja

Terve Kiinasta!

Ei kylla ole harmainta aavistusta, miksei linkkini enaa toimi.

Unohdetaan juttu ja koetan avata omat kotisivuni lahiaikoina. Katsellaan sitten kuvia uudelleen.

Mutta asiassa pysyakseni:
Kaytan kuivattuja ayriaisia kalojeni ravinnoksi. Ne pitavat niista erityisen paljon ja syovat enemman kuin halukkaasti.
Myos jatkossa ne antavat mukavaa vaihtelua kalojeni ruokavalioon.
7330
Katalysaattori
Katalysaattori
Akvaarioseurat: JAS, CorydoradinaeFinland
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 7330 »

Onko niiden rapujen murskaaminen niin vaikeaa? Syötin omilleni joskus purkillisen, ja kaikille (pinnalla uiville) kyllä maistui hyvin. Tai oikeastaan se oli niiden herkkua niin kauan kuin sitä riitti. Nyttemmin en ole sitä kaupoissa nähnyt.
Keron vedenhoitotuotteet (kasviravinne, vedenparannusaine) myydään kyllä suurissa pulloissa, mutta loppujen lopuksi se isohkossa akvaariossa riittää hädintuskin yhteen käyttökertaan. Eikä se kasviravinne ainakaan mitään kovin hyvää ainetta ollut... Itse asiassa luulen, että vedensuosikkini kuolivat nimenomaan siihen... Saattoi se jostain muustakin johtua, mutta samoihin aikoihin kokopuoli allasta peittänyt pusikkoni kuoli paria pientä alkua lukuuottamatta. Vedenparannusaineesta ei ole kuulunut moitteita... Toisaalta voi johtua siitä, etteivät FIKSUT kalani ole VIELÄ oppineet Morse-aakkosia... :mrgreen:
Kaitsu
Junior Member
Junior Member

Itse olen murskannut niitä ja puristanut niistä ilman ulos. Sitten laitan käteni veden alle katkat hyppysissäni ja päästän irti, ja sitten kuin salamat mustatetrat käyvät niiden kimppuun. Nyt kun te viisaat keskustelijat neuvoitte minua ruokinnassa ja taas askeleen eteenpäin kalojen hoidossa, minä ja kalani haluamme kiittää teitä ohjauksesta ja toivottavasti kalani saavat viettää miellyttävämpiä ruokailuhetkiä Teidän ansiostanne. :mrgreen:

Kiitos! :D
~Kaitsu~
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”