Kerritetrat ja neontetrat ym.

Tetrat, seisojakalat, piraijat, tapparakalat jne.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
lotta
Junior Member
Junior Member
Viestit: 83
Liittynyt: 15:00, 18.02.2002
Paikkakunta: Finland

Kerritetrat ja neontetrat ym.

Viesti Kirjoittaja lotta »

Kaipaisin 400 l akvaariooni jotain pienehköä, rauhallista ja mielellään sinertävää [:I] tetraa. Olen miettinyt joko neontetraa, kardinaalia, kerritetraa tai keisaritetraa, onkohan muita vastaavia olemassa (sinineontetraa en halua).
Ovatko nämä kaikki pohjan tuntumassa viihtyviä, mielelläni haluaisin ylemmän kerroksen asukkeja, mutta tetroissa ei sellaisia taida olla?
Lukemani perusteella kerritetra on näistä herkin huonolle vedelle ja arempi kuin muut, onko kokemuksia?
Akvaario on sijoitettu huoneen jakajaksi, mutta kasvillisuutta on toisella pitkällä sivulla enemmän, niinkuin altaissa jotka ovat seinän vieressä. Muiksi asukeiksi tulisi pieniä kirjoahvenia (täplätonkijoita ja lippukirjoahvenia) sekä monneja.
Ph asettunee 6,8 tienoille ja vesi on hyvin pehmeää.
Liisa S
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1129
Liittynyt: 11:39, 02.11.2001
Paikkakunta: Espoo HAS, Monniklubi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Liisa S »

Minun edesmennyt kerriparveni palloili lähinnä altaan puolivälissä ja siitä ylöspäin, eli eivät olleet pohjakaloja. Samaa teki isohkossa kiekkoakvaariossa katselemani keisaritetraparvi.

Ja vielä yksi sininen tetra on toki kolumbiantetra ("safiiritetra"). Sinitetrakin on olemassa, mutta sen saatavuus on heikko ja muistelen hämärästi, että luonteessakin saattoi olla sanomista.
Eeva
Junior Member
Junior Member
Viestit: 88
Liittynyt: 13:52, 17.06.2002
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja Eeva »

Sinitetroja näytti tänään olevan Itiksen Faunattaressa, tosin ei myynnissä.
villimilli
Member
Member
Viestit: 432
Liittynyt: 19:28, 27.04.2002
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Iisalmi

Viesti Kirjoittaja villimilli »

Olikos semmonenkin kun sinineontera? Semmosen muistelisin täälläkäin päin nähneeni [jos täältä löytyy jotain niin ihan varmasti joka paikasta] ja kaunis oli. Pienihän se tosin on niinkuin neonikin...
450l seuraponttö, saksanpaimentaja, belgianpaimentaja versiota malinois & LV-ruuna :)
Mari Kurki
Elite Member
Elite Member
Viestit: 6450
Liittynyt: 23:09, 10.01.2002
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Espoo, HAS

Viesti Kirjoittaja Mari Kurki »

Sinineontetra taitaisi mahtua täplätonkijan suusta, jos huonosti kävisi. Keisaritetroja minä laittaisin... (kolumbiantetrat saattavat olla turhan ahnetta ja vilkasta seuraa molemmille kirjoahvenlajeillesi)
En käy enää juurikaan foorumilla. Yhteydenotot tärkeissä asioissa: riesale@hotmail.com En vastaile yksityisesti tuleviin kalasto-, tauti- ymv. kyselyihin.
Lisa
Katalysaattori
Katalysaattori
Viestit: 7365
Liittynyt: 17:01, 03.10.2001
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lisa »

Alkuperäinen kysyjä ei halunnut sinineontetroja, huom.

( :mrgreen: )

Minä kallistuisin keisaritetroihin tai kerritetroihin.
Kun syö kylliksensä, ajattelee sivistyneesti ja ihmeen hienosti monesta asiasta.
Mari Kurki
Elite Member
Elite Member
Viestit: 6450
Liittynyt: 23:09, 10.01.2002
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Espoo, HAS

Viesti Kirjoittaja Mari Kurki »

Huomasin, minä vastasinkin osittain myös villimillille. :)
En käy enää juurikaan foorumilla. Yhteydenotot tärkeissä asioissa: riesale@hotmail.com En vastaile yksityisesti tuleviin kalasto-, tauti- ymv. kyselyihin.
villimilli
Member
Member
Viestit: 432
Liittynyt: 19:28, 27.04.2002
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Iisalmi

Viesti Kirjoittaja villimilli »

Nonni, tuollahan tuo on suluissa... Joku lukee liian kiireellä nuo joskus... :( no, kyllä se siitä lähtee.
450l seuraponttö, saksanpaimentaja, belgianpaimentaja versiota malinois & LV-ruuna :)
Lisa
Katalysaattori
Katalysaattori
Viestit: 7365
Liittynyt: 17:01, 03.10.2001
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lisa »

Se olikin viltsumiltsulle Marihyvä ;)
Kun syö kylliksensä, ajattelee sivistyneesti ja ihmeen hienosti monesta asiasta.
lotta
Junior Member
Junior Member
Viestit: 83
Liittynyt: 15:00, 18.02.2002
Paikkakunta: Finland

Viesti Kirjoittaja lotta »

Jos Mari sattuisi huomaamaan tämän niin tahtoisin kysyä että onko mielestäsi keisaritetrat sopivampia kiun kerrit tähän altaaseen?
Oon alkanut nimittäin kallistua kerrien puolelle, mutta ulkonäöltäänhän nuo on aika samannäköisiä keskenään.

Lotta
Mari Kurki
Elite Member
Elite Member
Viestit: 6450
Liittynyt: 23:09, 10.01.2002
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Espoo, HAS

Viesti Kirjoittaja Mari Kurki »

lotta kirjoitti:Jos Mari sattuisi huomaamaan tämän niin tahtoisin kysyä että onko mielestäsi keisaritetrat sopivampia kiun kerrit tähän altaaseen?
Oon alkanut nimittäin kallistua kerrien puolelle, mutta ulkonäöltäänhän nuo on aika samannäköisiä keskenään.

Lotta
Mielipiteeni perustui pelkästään siihen, että omaa silmää keisarit miellyttävät enemmän.
En käy enää juurikaan foorumilla. Yhteydenotot tärkeissä asioissa: riesale@hotmail.com En vastaile yksityisesti tuleviin kalasto-, tauti- ymv. kyselyihin.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Tetrat”