Kultakalojen kutu

Ulkolammikoiden ja niissä pidettävien kalojen hoito, ongelmat ym. Mukaan lukien ulkona ja sisällä pidettävät kultakalat sekä kotimaiset kalat.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Kultzufani
Starting Member
Starting Member

Kultakalojen kutu

Viesti Kirjoittaja Kultzufani »

Tietäiskö kukaa mite kultakalat saa kutemaa? Mul on kolme kultsuu ja 300 litran akvaario. Entä miten voi tunnistaa niistä kuka on poika ja kuka tyttö?
Taistelu.kala
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja Taistelu.kala »

Onko kultakalasi jalostettuja (huntupyrstöjä tms) vaiko komeettoja tai luonnonmuotoja?

Komeetoille ja luonnonmuodoille "kasvaa" kiduskansiin valkoiset "finnit", eli kutunystyt.
Joillakin paljon jalostetuilla muunnoksilla näitä ei kumminkaan kasva.

Täältä näet kutunystyt komeetta kultakalalla. Niitä ei kunnolla erota, koska kala on valkoinen, mutta kyllä kai siitä nyt jotain selvää saa...
OV miljoonakaloja & kasveja
Hemsu
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja Hemsu »

Mulla tulee huntupyrstöillekin kutunystyt ja lisäksi kutuaikana naaraalla peräaukko on pullistunut ulospäin ja koiraalla sisäänpäin kuopalla. Erotan sukupuolet myös kutukäyttäytymisestä.
Mitään niksiä en osaa sanoa, miten ne saa kutemaan, mutta kun kerran alkuun pääsevät, niin loppua ei näy. Mulla kutevat noin viikon välein ympäri vuoden. Välillä pitävät kyllä taukoa.
neljä akvaariota ja kaksi nakua harjakoiraa
Kultzufani
Starting Member
Starting Member

Mul taitaa olla kaikki poikii [;)] . Voisko teijä milestä sinne mun akvaarioon laittaa viel yhen kultsun?
timetu
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja timetu »

Omat kultikseni alkoivat kutemaan kun vaihdoin n. 60 % vedestä asteen pari viileämmällä, muutin sisustusta jne. Ehkä ne tykkäs muutoksesta...
*Maalla on mukavaa*
Taistelu.kala
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja Taistelu.kala »

Kultzufani kirjoitti:Mul taitaa olla kaikki poikii [;)] . Voisko teijä milestä sinne mun akvaarioon laittaa viel yhen kultsun?
En ottaisi sinne yhtäkään kultista lisää. Sitä paitsi jos kolme on poikia ja se yksi sitten olisi tyttö, niin voisi olla että koiraat ajaisivat naaraan henkihieveriin.
OV miljoonakaloja & kasveja
Kultzufani
Starting Member
Starting Member

Eli se siitä tytöstä :| .
Blondikala
Starting Member
Starting Member

Voi kultakalatyttö parkani

Viesti Kirjoittaja Blondikala »

Minulla oli kolme urosta ja yksi naaras. Kaikilla uroksilla kutuhimot eri aikoihin joten naaras aika kovilla. Täyty välillä nostaa se pois sieltä lepäämään. Tosin aluksi vain yhdellä uroksella oli kutuhimot ja ne olivatkin kaunis pari kun olivat täysin oranssisia huntupyrstöjä. Parit munat siinä sitten munivat mutta poikaset syötiin parempiin suihin kun en ehtinyt niitä pelastamaan. Sitten muut saivat kutuhimon päälle ja siitä se kierre alkoi. Nyt sitten naaras kuoli lopulta kun ei toipunut vapun aikaisesta höykytyksestä. Voi prinsessa-parka. Nyt sitten äijät keskenään ajavat toisiaan takaa. Että näin.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Lammikot, karpit, kultakalat ja kotimaiset kalat”