Kun sain tämän testin niin pitäiskö täällä olla värilista että näkis minkä väriseksi se menee niin tietää että onko nitriittia?
Kun tässä ei ole mitään muuta kuin purkki jossa on se on vaan se purkki jossa nestettätä.
Eli testi on tetratest NO2 2
Tietääkö joku sivua jossa olisi tämän testin se asteikko?
Tetra NO2 vanha testi
Valvoja: Moderaattorit
Ei siis sitä taulukkoa ole mukana?
Jos neste on täysin keltaista: NO2- <0,3mg/l (aika epätarkka-arvo!)
Jos neste on oranssia (appelsiini): NO2- 0,3mg/l
Jos neste on punasta (oranssi-punainen): NO2- 0,8mg/l
Jos neste on punaista: 1,6mg/l
Jos neste on tummanpunaista: 3,3-33mg/l
Tuskin on netissä asteikkoa, Tetra saattaa ystävällisenä lähettää uuden liuskan, kun lähetät heille postia.
Voisin varmaan skannata liuskan sulle, ja lähettää meilillä, mutta onkohan se ihan luvallista??
Jatkossa kannattaa ostaa JBL:n nitriitti-testi. On nimittäin huomattavasti tarkempi.
Jos neste on täysin keltaista: NO2- <0,3mg/l (aika epätarkka-arvo!)
Jos neste on oranssia (appelsiini): NO2- 0,3mg/l
Jos neste on punasta (oranssi-punainen): NO2- 0,8mg/l
Jos neste on punaista: 1,6mg/l
Jos neste on tummanpunaista: 3,3-33mg/l
Tuskin on netissä asteikkoa, Tetra saattaa ystävällisenä lähettää uuden liuskan, kun lähetät heille postia.
Voisin varmaan skannata liuskan sulle, ja lähettää meilillä, mutta onkohan se ihan luvallista??
Jatkossa kannattaa ostaa JBL:n nitriitti-testi. On nimittäin huomattavasti tarkempi.
Siis ostin sen akvaario huutokaupasta kun ei ollut nitriittitestiä niin päätin ostaa kun oli niin halpa.
Jos vaan voit skannata sen liuskan niin hyvä olisi.Paitsi en kyllä tiiä onko laillista.
Mailini on juudo89@luukku.com
eilen Testasin sitä ja vesi näytti keltaiselta ja kun en tiennyt sitä asteikkoa
onko nitriittiä niin otin toiseen tavallista vettä ja katoin onko samallaista.Kun raana vedessähän ei oo nitriittia paljo mitään.
Jos vaan voit skannata sen liuskan niin hyvä olisi.Paitsi en kyllä tiiä onko laillista.
Mailini on juudo89@luukku.com
eilen Testasin sitä ja vesi näytti keltaiselta ja kun en tiennyt sitä asteikkoa
onko nitriittiä niin otin toiseen tavallista vettä ja katoin onko samallaista.Kun raana vedessähän ei oo nitriittia paljo mitään.
Tetran NO2
Minulla on yksi tosi vanha Tetran NO2 testi ja siinä on kaksi pulloa, joista tiputellaan litkua näytteeseen. Väriasteikko on painettu pakkauksen takakanteen. Pullot ovat keltaisia, joissa mustalla tekstiä. Onkohan sulla testi näin vanha vai uudempaa versiota?
Nuo aqua2002:n kuvailemat väriasteikon arvot eivät kuulosta tutulta, mutta värit tuntuvat samalta. (Mulla ei ole testiä juuri nyt käsillä, jotta voisin tarkistaa arvot.) Mun testi on varmaan vanhempi kuin aqua2002:n.
Nuo aqua2002:n kuvailemat väriasteikon arvot eivät kuulosta tutulta, mutta värit tuntuvat samalta. (Mulla ei ole testiä juuri nyt käsillä, jotta voisin tarkistaa arvot.) Mun testi on varmaan vanhempi kuin aqua2002:n.
Hmm... Onkohan nyt sitten samasta testistä kysymys lainkaan?? Omassa testissäni lukee TetraTest NO2- (paketti sini-musta) Sisällä kaksi reagenssipulloa + kyvetti + kartta.
Edit. Sinulle on postia!
Kuuluuku tuo 2:nen siihen paketin nimeen vai tarkoittaako pulloa nro 2? Paketissani olevat pullot kun on nroitu 1 ja 2.Eli testi on tetratest NO2 2
Edit. Sinulle on postia!