Voisiko joku ystävällinen immeinen kertoa kuinka usein sammakkoa tulisi syöttää? Ja olisin kiitollinen, jos joku sellainen vastaisi jolla on asiasta henkilökohtaista kokemusta! En haluais sammakkoa nälkään tappaa enkä tietenkään liikaan syöttämiseenkään...
Kiitos etukäteen
Kääpiökynsisammakon omistajat!
Valvoja: Moderaattorit
-
amanda
- Senior Member

- Akvaarioseurat: LAS
Ei ole henkilökohtaista kokemusta mutta vastaan silti.
Käy katsastamassa sivusto www.herppi.net , siellä on paljon hyvää tietoa sammakoista. Toinen hyvä sivusto on www.sammakkolampi.net , tutustumisen arvoinen tämäkin.
-
-Alix-
- Katalysaattori

- Akvaarioseurat: HAF, HAS, SMAS, ja Ciklidistit
- Viesti:
Sammakoita ei tosiaan kannata syöttää päivittäin, itse syötin kynsisammakoitani (siis ei käppänöitä) pari kertaa viikossa. Se oli hyvä määrä, elivät vajaat kymmenen vuotta. Ruokinnassa kannattaa panostaa monipuolisuuteen, itse menin siihen halpaan, että annoin vain survareita mitkä upposivat mukisematta ja siitä se ikä varmaan lyhenikin. Eli eri pakasteita kehiin vaan ja miksi ei välillä pohjatabua, itse pyydystettyä ötökkää tms. Muistan noiden olleen hulluina lohenmätiin, sitä vaan ei kannata suolaisuutensa takia antaa paljoa (sekä myös hintansa takia
).
Tosin kannatan minäkin tuonne herppi.net -palstaan kurkkaamista noissa matelija-matala -asioissa
Tosin kannatan minäkin tuonne herppi.net -palstaan kurkkaamista noissa matelija-matala -asioissa
Koralli- ja kasvinisti. Minkäs sille voi.
sammakot
Kiitos tiedosta! Sen takia just halusinkin kuulla sellaselta jolla sitä omaa kokemusta löytyy, kun tuolla netissä jokaisella immeisellä on eri mielipide tohon ruokinta-asiaan! ja vähän muihinkin asioihin. Olen nyt antanut sitä ruokaa n. joka toinen päivä (mennee alkuinnostuksen piikkiin) ja ruokana on ollut pakastettuja verimatoja, nam! Hän on kyllä tykännyt kovasti =)