Kalojen juttelu ryhmä ja avun pyyntöjä minulta?!

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Lukittu
Roosa-Maria
Starting Member
Starting Member

Kalojen juttelu ryhmä ja avun pyyntöjä minulta?!

Viesti Kirjoittaja Roosa-Maria »

:o Moi tulkaa kaikki jutteleen tänne palstalle kaloista ja niitten hoitamisesta! Te jotka ootte aloittelioita voitte kysyy mut minä voin huomauttaa sen että minulla on ollut puolisen vuotta akvaario!
Minä tiedän näistä kaloista kaiken: Miekkapyrstöt, intiaanisulka, neontetrat, miljoona kalat, seeprakalat, nuoli-imumonnit ja kotilot.
Myös ruokkiminen on minun alaani...
Tulkaa siis juttelemaan kaloista tänne!

Tervetuloa! :D
jarvij
Elite Senior Member
Elite Senior Member
Akvaarioseurat: HAS, Ciklidistit,
Sukupuoli: Mies
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarvij »

Kaiken vai? Evät, niiden nimet, kalojen ruoasulatuselimet ja niiden tehtävät jne. Epäilen kyllä kovasti, jotta kaiken tietäisit. Itse olen joskus opiskeluun kuuluvana kirjoittanut 12 A4 liuskaa pelkästään kalan silmän rakenteesta ja toiminnasta. En silti tiedä noista luettelemistasi kaloista läheskään kaikkea! 8-)

Mutta jostainhan se on aloitettava, miksei siis huipulta. :mrgreen:
Sivuillani voi jo olla vastaus kysymykseesi:
http://www.aquahoito.info/suomi/sivuni.php
jo yli 15000 kirjoittamaani viestiä täällä.
Roosa-Maria
Starting Member
Starting Member

12 viikon keskustelu aihe on:
Kuinka paljon kalasi syövät?

Minun kalani syövät kaksi kertaa päivässä pienen annoksen.
kirjoplaty
Advanced Member
Advanced Member
Sukupuoli: Nainen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kirjoplaty »

Minun kalani taasen syövät kaksi kertaa päivässä, molempina kertoina 1/4 - puoli tablettia, vähän tabletin koosta riippuen. 8-)
misbelief
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja misbelief »

samanlailla syövät minunkin kalat, kaksi kertaa päivässä pienehkön annoksen.
Pohjakaloille omaa ruokaa ja tetroille omaa, ja ei joka päivä sitä samaa ruokaa, ruokalistalla on muutamaa erilaista ruokaa molemmille.
Partamonnille laitan toisinaan kurkunpalan herkuksi. :mrgreen:
RPekka
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja RPekka »

Minun kalani syövät vaihtelevasti. Tiikeribarbit syövät kaiken mitä niille antaa ja kyhmypallokala syö jos se viitsii. :roll:
Hän joka sanoo ettei koskaan pidä antaa periksi, ei hyväksy elämän realiteetteja.
mysli
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja mysli »

Meillä pallo syö silloin kun huvittaa, niin paljon kuin kiinnostaa. Keskimäärin joka toinen päivä ja kerralla niin paljon, ettei enää jaksa uida. Viime aikoina siis kaksi jättikatkaravun pyrstöpalaa noin viidessä sekunnissa.
Dixi et animam levavi.
rain-
Katalysaattori
Katalysaattori
Sukupuoli: N/A

Viesti Kirjoittaja rain- »

Minulla ei noita kaloja hirmuisesti ole, mutta nuo muutama taistelukalaani saavat pari kertaa päivässä pikkuisen kiekkogranulaatteja ja pakastekuivattuja ruokia. Kotilot ja katkaravut taas syövät aika reippaasti katkarapupellettejä, kotilokeksejä, vihreitä papuja, paprikaa, herneitä ja kaikkea muuta herkullista.

Kysymys:
Miten muunnoslimakotilon, kierteissarvikotilon ja omenakotilon lisääntymistavat eroavat toisistaan? ;)

Niin juu, ja kotiloitten elämä on sitten oikeasti kiinnostavaa, tietoa löytyy vähän hintsusti suomeksi, mutta kyllä sitä löytyy kun etsii. Tuon kotilomainintasi vuoksi oli pakko vastata tähän aiheeseen, olen höpsähtänyt kotiloihin niin kovasti että olisin hirmuisen iloinen että muutkin tekisivät saman =)

Roosa-Maria: Tsemppiä ja hyvää jatkoa harrastuksen parissa. Innostus on erittäin hyvä asia, ei mitään estettä sille että jonkun vuoden päästä olisit vaikka akvaariolehden ongelmapalstalla neuvomassa toisia :)
Roosa-Maria
Starting Member
Starting Member

rain- vastaus: kotilot lisääntyvät kukinkin erillä tavalla. Minulla on kotiloita ja ne lisääntyvät kärsäimu parittelulla (en tiedä kotiloitteni ´´rotua´´)
Sade
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja Sade »

Roosa-Maria kirjoitti: (en tiedä kotiloitteni ´´rotua´´)
Vaikka tiedät kaiken kotiloista? :o
Minä tiedän näistä kaloista kaiken: Miekkapyrstöt, intiaanisulka, neontetrat, miljoona kalat, seeprakalat, nuoli-imumonnit ja kotilot.
En muutes tiennyt että kotilot ovat kaloja. [:I] Aika noloa.

No joo, anteeksi, mutta pointti on se että et todellakaan voi tietää kaikkea akvaarioista vaikka olisit opiskellut asiaa koko ikäsi, saati sitten puoli vuotta harrastettuasi. Tervetuloa palstalle kuitenkin. :D
Majqua
Senior Member
Senior Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Majqua »

Tervetuloa tänne palstalle keskustelemaan, Roosa-Maria. Hyvä että olet innostunut. :D Aivan varmasti haluatkin hoitaa kalasi mahdollisimman hyvin. Täältä voit lukea paljon hyödyllistä tietoa ja oppia uutta.

Haluaisitko sinä kertoa meille jotain omasta altaastasi, mitä kaloja sinulla on, millaiset vesiarvot, ja minkä kokoinen allas? Onko kaikki sujunut hyvin?
Pallokala
Advanced Member
Advanced Member
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja Pallokala »

Mun kalat söi eilen n.6 kertaa. Kotiloita! :mrgreen: Siirsin 250 litraisen muutaman sintin ja kaikki kasvit 40 litraiseen, otin vedet ja hiekat pois ja samalla löytyi lisää kotiloita niin monta kertaa että kasipalloilla ja pantteripalloilla oli oikein herkuttelupäivä! Ne sai myös uusia kasveja altaaseensa, vaikka en uskokaan niiden selviytyvän kovin kauaa. Murtovedessä tähänmennessä on pysynyt hengissä anubias, jaavansammal ja muistaakseni nimeltään karvalehti, mutta kalat syövät ne täyteen reikiä parissa päivässä.karvalehti ja jaavansammal tosin vain katkeaa pienempiin osiin. Kasvit eivät varsinaisesti kasva murtovedessä, pysyvät vain hengissä.

Osaatko Roosa-Maria kertoa, miksi muunnoslimakotiloni kasvavat isommassa akvaariossa paljon hitaammin kuin ihan pienessä kotiloakvaariossa, vaikka saavat molemmissa paljon ruokaa?
P.A.L.L.O.K.A.L.A
Patalaiska Ahmatti, Lempeän Lattajalkainen Oliivinpoimija ja Kengurunkesyttäjä sekä Arvaamattoman Levoton Auringonpalvoja
Yanna
Senior Member
Senior Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Yanna »

Roosa-Maria: Tämä koko foorumi toimii kysely- ja vastauspalveluna myös. Ei tarvitse erikseen omaa osiotaan perustaa. Hienoa että omaat ikääsi nähden jo kohtuullisen kattavan tietomäärän, osallistu reippaasti vaan :D

Muille: Hupinne saaneet. Lukko.

Yanna
Lukittu

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”