Kuinka monta kalaa voi/ saa ihmisellä olla?

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

amanda
Senior Member
Senior Member
Akvaarioseurat: LAS

Kuinka monta kalaa voi/ saa ihmisellä olla?

Viesti Kirjoittaja amanda »

Minut on valittu ns normikansalaisiin (sinällään jo omituista [;)] ) vastailemaan kaikenmaailman tutkimuskyselyihin. Kyselyt täytetään netin kautta, joten vaiva ei ole suurensuuri.

Tämän viikonlopun kyselyssä kysyttiin lemmikkieläimistä. Jipii, kiva aihe. Ensimmäinen kysymys: mitä lemmikkejä taloudessanne on? Raksi ruutuun; koira löytyy. Kissa ei, marsu ei jne. Merivesiakvaario ei, makeanvedenKALA... hmm... joo-o, löytyy.

Seuraava kysymys montako kappaletta teillä on seuraavia lemmikeitä? Koira; yksi kappale. Makeanveden akvaariokala.... hmmm.... nopean laskutoimituksen jälkeen laskin neljästä altaasta reilu sata kalaa. Kirjoitin kenttään n.sata. Vastaukseksi tuli; "vain numerot sallittuja". Jaa, no kirjoitin sitten "sata". Tällä kertaa vastaukseksi tuli "lukumäärä liian suuri!" 8O

Kokeilin lukuja alaspäin ja kone hyväksyi vastaukseksi 89. Saako siis normikansalaisella olla enintään 89 makeanveden akvaariokalaa? 8O Järkyttävää miten epänormaaliksi sitä ihminen vanhoilla päivillään muuttuukin... 8-)
Marimer
Member
Member

Viesti Kirjoittaja Marimer »

Onneksi minä sain samaiseen kyselyyn vastatessani (sukuvika :roll: ) pikaisen laskutoimituksen jälkeen vain 70 kalaa. Senhän lomakekin hyväksyi "normaalina". :mrgreen:

Nauratti kyllä itseänikin se onko sinulla kultakala, merivesikala, muu trooppinen akvaariokala...
Tpip
Senior Member
Senior Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tpip »

Kuullostaa erittäin pätevältä kyselyltä :mrgreen:.
kirjoplaty
Advanced Member
Advanced Member
Sukupuoli: Nainen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kirjoplaty »

no just joo. Tosi järkevä kysely, kun tolleen muokataan vastauksia, että kuinka monta voi mitäkin olla.
memma
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: HAS

Viesti Kirjoittaja memma »

Samainen lomake olisi varmasti pitänyt normaalina myös 80 koiraa tai kissaa :mrgreen:
528 l: Corydoras sterbai, L-134, Liosomadoras oncinus, Platydoras costatus, Megalechis thoracata, Moenkhausia pittieri
125 l: Corydoras pygmaeus, Neocaridina davidi var. red, Poecilia wingei
120l: L. oncinus, P. wingei
Adrianna
Elite Member
Elite Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Adrianna »

Meillä on 42 + 2 kalaa (kahdessa altaassa) ja n. 150 "muuta" kolmessa altaassa (ravut+keuhkokotilot)...

Olenko minä normaali? :mrgreen:
1-2-3 sydäntä särkyy , vielä löytyy se joka ehjänä säilyy
ehdin myöhemmin viettää aamuni jonkun kylkiluuhun kasvaneena.
Kun herään laivat on lähteneet, kortti kuivuu ja junia ei mee.
Laiturilta tuuli vie pois nekin jotka ei kelvanneet
amanda
Senior Member
Senior Member

Tervetuloa Adrianna virallisesti epänormaalien joukkoon! :mrgreen:

Kuinkahan moni tällä palstalla näiden kriteerien mukaan on lähelläkään normaalia.... ? :roll: :mrgreen:
sani
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja sani »

Kuinka moni edes tietää montako kalaa altaissa ui :roll: ? Itselläni ei ainakaan ole hajua tarkasta luvusta, sillä miten ihmeessä laskea pieniä poikasia tai sitten kutua joka on juuri kuoriutumassa...
111na
Elite Member
Elite Member

Viesti Kirjoittaja 111na »

Minä en ole varmaankaan oikea akvaristi. Neljä akvaariota, joista kaksi ehkä mainittavaa yli 200 litraista. Vain yhdessä on kaloja: kolme miekkapyrstöjä, kolme aasianmutakalaa ja yksi paratiisikala. Paratiisikaloja kyllä tulee lisää, kunhan jostain niitä löytää ja kaikkien lajien toivon kyllä lisääntyvän...
Adrianna
Elite Member
Elite Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Adrianna »

sani kirjoitti:Kuinka moni edes tietää montako kalaa altaissa ui :roll: ?
Arvaillaan: Muille sanotaan yläkanttiin ja itselleen uskotellaan alakanttiin :mrgreen:
Meilläkin kun ravut lisääntyy niin itselleni uskottelen että niitä on maksimissaan 50... Vaikka näkeehän sen sokeakin kepillään että varmasti on ainakin se sata poikasta.

Lemmikkien lisääntyminen on sitten hienoa. Mulla on keskimäärin 100 red cherryn poikasta. Koska seurakaverin lemmikkiravun serkut (ostettiin ravut samasta kuormasta :roll: ) ovat saaneet lapsia, täytyy pitää sadat varpajaiset. Kahdet pidetty, 98 to go!

Ihanaa, naisten logiikka, ihanaa :D
1-2-3 sydäntä särkyy , vielä löytyy se joka ehjänä säilyy
ehdin myöhemmin viettää aamuni jonkun kylkiluuhun kasvaneena.
Kun herään laivat on lähteneet, kortti kuivuu ja junia ei mee.
Laiturilta tuuli vie pois nekin jotka ei kelvanneet
kirjoplaty
Advanced Member
Advanced Member
Viesti:

Yks epänormaali lisää: mulla on yksi akvaario, 10 piikkisilmää.
mirlin
Member
Member

Viesti Kirjoittaja mirlin »

Hmmmm... mä oon sitten kanssa normaali 8-) ( kahdessa altaassa n.64 fisua), mutta todella hinkuan päästä epänormaalien joukkoon :twisted: (lisää altaita hinkuaa HÄN ) :mrgreen:
Ole varovainen kun puhut. Sanoillasi luot maailman ympärillesi.
rithiam
Member
Member

Viesti Kirjoittaja rithiam »

Adrianna kirjoitti: Arvaillaan: Muille sanotaan yläkanttiin ja itselleen uskotellaan alakanttiin :mrgreen:
Ei kun just päinvastoin: muille uskotellaan alakanttiin, itselleen voi tunnustaa todellisen lukumäärän tai enemmänkin... [;)]

Äiti: "Onpa noita tuolla paljon..." (= muutama kymmenen kalaa)
Minä (hipihiljaa, puuttumatta yksityiskohtiin kuten piilottelijoihin ja vielä hädin tuskin erotettaviin poikasiin): "Tietäisitpä vain!" :mrgreen:
Johannavee
Member
Member

Viesti Kirjoittaja Johannavee »

Hei, ei oo totta! Mä oon normaali 8O

Mulla on nimittäin tasan 88 kalaa. Siis ihan oikeasti. Tää vain menee vähän kummallisesti...

222L -> 35 kalaa
312L -> 30 kalaa
350L -> 23 kalaa

eli kalat vähenee litramäärän lisääntyessä. Ja mikä kummallisinta tuo 350 litrainen tuntuu eniten kansoitetulta. Johtuisikohan toistaiseksi vielä köyhähköstä sisustuksesta.
kirjoplaty
Advanced Member
Advanced Member
Viesti:

Jaa niin tai no enhän minä olekaan epänormaali, kun löytyy 10 kalaa.

Haluaisin kuitenkin perustaa poikasaltaan, jonne sitten siirrän piikkisilmien kudun jos ne nyt ensin vaan kutisivat.

Jos sitten kutu onnistuu ja tulee poikasia, niin sitten mulla on vähän enemmän kalaa kuin ennen [;)]
tiger
Member
Member

Viesti Kirjoittaja tiger »

Mä olen hyvinkin epänormaali...

laskin kalat ja niitä tuli n. 150 kappaletta.. mullakun tahtoo olla melkein kaikki noita pieniä parvikaloja..

NIin ja tuohon en laskunut rapuja, katkarapuja enkä kotiloita omppuja, seeproja enkä varsinkaan kierteisiä,...

kääk! Jos kierteiset lasketaan niin kuinkahan monta "lemmikkiä" mulla sitten on? 8O Kaikissa purkeissa on hiekkapohja ja pohjat kuhisee kierteisiä.. 8O

tiger
millia
Katalysaattori
Katalysaattori
Viesti:

Viesti Kirjoittaja millia »

Tein äänestyksen siitä, kuinka monta kalaa keskimäärin on AW:läisillä. :P
mysli
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja mysli »

sani kirjoitti:Kuinka moni edes tietää montako kalaa altaissa ui :roll: ?
Minä tiedän! Kaloja on yksi ja akvaarioita kolme. Olisikohan tämä sitten riittävän normaalia tilastojen tekijöille. [;)]
Dixi et animam levavi.
teemu7117
Senior Member
Senior Member
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja teemu7117 »

Minä ostan aina kalani yksilöinä.

Peruskalastona minulla on 440 litraisessa 13 kalaa. Ja lähiaikoina on tulossa peräti 2 uutta.

Tilannetta tosin pahasti sekoittaa nuo helmimonniset, jotka ovat koko alkaneen vuoden lisääntyneet

Isossakin ammeessa on nykyisin tuntematon määrä c.sterbain vahinkopoikasia (ehkä jopa 20) (3-5 eri kudusta)

Sitten kun laskee päälle 20 litraisessa olevat sterbain poikaset ~35 niin alan minäkin lähestyä tuota epänormaaliutta.
440: 11+C.sterbai, 7xL-201, Squaliforma sp., L-128, L-260, LDA01
350: L-200 HF, 2x L-134, 2x L46, 9x C.sterbai / /16x L-46, 8x C.sterbai
176: 6x L-134,6x L-46
rain-
Katalysaattori
Katalysaattori
Sukupuoli: N/A

Viesti Kirjoittaja rain- »

Hmm, onkohan 10 kalaa (150 omenakotiloa, epämääräinen kasa muita kotiloita ja laskematon määrä katkarapuja) täällä ja akvaarioita noin kuution verran.

Olenkohan epänormaalimpi kuin epänormaalit tässä aiheessa :mrgreen:
kirjoplaty
Advanced Member
Advanced Member
Viesti:

rain- kirjoitti:Hmm, onkohan 10 kalaa (150 omenakotiloa, epämääräinen kasa muita kotiloita ja laskematon määrä katkarapuja) täällä ja akvaarioita noin kuution verran.

Hei! Mullakin on 10 kalaa. Mutta mulla ei ole noin paljon kotiloita, jos ollenkaan... 8O
amanda
Senior Member
Senior Member

rain- kirjoitti:Hmm, onkohan 10 kalaa (150 omenakotiloa, epämääräinen kasa muita kotiloita ja laskematon määrä katkarapuja) täällä ja akvaarioita noin kuution verran.

Sori rain-, mutta kyllä se on epänormaaliuden huippu jos omistaa lemmikeitä joita ei ole kyselyluettelossa. Ja vielä voin paljon! 8O :mrgreen: :mrgreen:

"ojentaa tämän aiheen palkintopokaalin rain-:lle" :mrgreen:
Cory
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: HAS

Viesti Kirjoittaja Cory »

Utelias kun olen, niin pakko kysyä, että kenen tekemästä ja teettämästä kyselystä on kyse? Multa näyttää menevän aina kivat kyselyt ohi.... :(
amanda
Senior Member
Senior Member

Se oli sellainen Gallup-forumin kysely. Ne valkkaa "normikansalaisia" (minäkin, heh :mrgreen: ) ja lähettää sitten kyselyt sähköpostilla. Välillä tulee paperiversioitakin. Näihin kyselyihin sitten vastailee mitä vastailee ja mainostajat tai muut gallupille testistä maksavat sitten päättelee vastauksista millaisia ihmisiä suomenmaassa asustaa ja mitä niille kannattaa kaupata. :roll:

Jotain palkintoja ne aina arpoo vastanneiden kesken ja kaikenlaisia pikku lahjuksia sieltä silloin tällöin tulee kiitokseksi vastaamisesta.

Eli kaikki halukkaat ei pääse vastaamaan, tälläiset etukäteen valkatut perusihmiset vaan. :mrgreen: Miten ja miksi ihmeessä ihmeessä minut on valittu...?!? 8O
muuriset
Junior Member
Junior Member
Sukupuoli: Mies
Viesti:

Viesti Kirjoittaja muuriset »

Mekin ollaan normaaleja! :D 46 kalaa + poikaset kahdessa eri altaassa! [;)] :D
Opin jo aikapäiviä sitten, ettei kannata hukata aikaa pyrkimällä saamaan muita vakuuttuneiksi
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”