Valvoja: Moderaattorit
akvaristi kirjoitti:Ja ehdottoman suotavaa olisi antaa myös tarkentavien kysymysten olla siellä eikä poistella niitä. Kun ei aina myyjä voi/tajua/muista välttämättä laittaa jotain eksaktia tietoa ilmoitukseensa valmiiksi, mutta jos joku kysyy siitä julkisesti, niin se on myös muiden kohteesta kiinnostuneiden etu. On jotenkin ihmeellistä, että pääasiana tuntuu olevan se, että ilmoitus ei vaan sitten missään tapauksessa nouse ylöspäin palstalla. Hohhoijaa... sen ymmärrän kyllä että turhanpäiväisiä jaarituksia ja kommentteja siellä ei kaipailla, mutta jos kysymys liittyy itse myyntikohteeseen olennaisesti, niin eipä siitä voi olla haittaa missään mielessä kenellekään osapuolelle.
akvaristi kirjoitti:Ja ehdottoman suotavaa olisi antaa myös tarkentavien kysymysten olla siellä eikä poistella niitä. Kun ei aina myyjä voi/tajua/muista välttämättä laittaa jotain eksaktia tietoa ilmoitukseensa valmiiksi, mutta jos joku kysyy siitä julkisesti, niin se on myös muiden kohteesta kiinnostuneiden etu.
akvaristi kirjoitti:En nyt tarkoittanut tekstilläni ilmoituksia, joissa kerrotaan esim. vain että "myydään akvaario". Tarkoitin eksakteilla tiedoilla sitä, että kysyy jotain tarkentavaa yksityiskohtaa myyntikohteesta, jota ei välttämättä nyt tule mieleen laittaa alkuperäiseen ilmoitukseen. Esim. suodattimesta, että onko suodatusmateriaalit milloin uusittu tms. Sinänsä olennaista tietoa, muttei sitä aina ehkä tule mieleen ihan kaikkea yksityiskohtaa laittaa ilmoonsa.
Juu juu, yv:t on keksitty, tiedetään... ei vaan myyjän tarvitsisi vastailla mahdollisesti moneen kertaan samaan kysymykseen. Myyjä saanee sen tiedon kyllä sinne ilmoitukseensa toki lisättyä (Kaizun kommenttiin viitaten), mutta eikös se ilmoitus silloinkin pompsahda ylöspäin? Kun tietääkseni alkuperäistä ilmoitusta ei saa itse muokattua?
Minun logiikkaani nyt ei oikein muutenkaan mahdu se, että mikä merkitys sillä ilmoitusten nousulla sinne väliin sitten lopultakaan on? Tai ainakaan siinä määrin että se olisi syy olla kehittämättä kauppapalstaa? Kun jokaisessa ilmoituksessa on omanlaisensa myyntiartikkeli. Ne eivät ole minun nähdäkseni käytetyn tavaran kaupassa toistensa "kilpailijoita" millään lailla, koska kohteet eivät ole samankaan tuotteen osalta täysin vertailukelpoisia koskaan. Eli toisten ilmoitusten kannalta minun mielestäni asialla ei ole merkitystä. Paitsi korkeintaan siinä tapauksessa, jos käyttäjä ei jaksa selata ilmoituksia sivua pidemmälle, mutta sehän on silloin käyttäjästä kiinni, ei palstasta tai sen ominaisuuksista.
Ehkä kysymysten hyväksyminen julkiseksi olisi paremmin mahdollinen, jos myytävät kohteet voitaisiin jaotella niihin eri osa-alueisiin? Jaksaisivat ne laiskemmatkin sitten selata enemmän kuin sen ekan sivun läpi, mikäli nyt joku ilmoitus sattuisi jäämään "tarkoituksettomasti" nosteltujen kohteiden varjoon. Vähemmän tavaraa per osasto -> vähemmän "eriarvoisuutta" aiheutuisi "nostoilla". Lisäksi käyttöön voisi ottaa deadlinen, jonka aikana ilmoitus poistetaan automaattisesti, mikäli ilmoitusta ei ole millään lailla päivitetty. Ylläpidolle tästä nyt varmaan aiheutuisi kyllä enemmän siivoustyötä, mutta kyllä tämä nykyinen systeemi nyt vaan on hieman kökkö käyttäjien kannalta, anteeksi vaan.
Näitä kaikkia uudistuksia on jo ennestään ehdotettu, minä vain ilmoitin mielipiteeni siitä, että täällä on yksi kannattaja lisää jokaiselle niistä ja että niillä voitaisiin yhdessä saada paremmin toimiva palsta aikaiseksi. Mielestäni esitin perustelujakin. Mutta mitäs minä palstan ylläpitämisestä tiedän... Kiitos ja anteeksi, poistun nyt ruikuttamasta.
Tietysti hyvä olisi, että löytyisi jokin tekninen ratkaisu (lisäpalikka softaan), jolla määrättäisiin se, että myynti-/ostoilmo ei voi nousta kuin sen kerran kun se ilmoitetaan ensimmäisen kerran. Sitten on ihan sama kommentoidaanko sitä vai ei, se ei nouse. Myyjä voisi sitten viikon kuluttua tehdä uuden ilmon, jos haluaa näkyvyyttä. Samalla ilmoittaisi, että vanha ilmo poistetaan ettei roiku saman ilmon monenlaisia versioita.
Pappis kirjoitti:Foorumin asetuksia voisi mielestäni muokata käyttäjäystävällisempään suuntaan.
Ketjuja näkyy yhdellä sivulla jo ihan hyvä määrä, mutta ketjua lukiessa näkyy mielestäni liian vähän viestejä per sivu. Voisiko tuota nostaa?
Pappis kirjoitti:Lisäksi foorumilta puuttuu toiminto, jolla voi helposti printata koko ketjun kerralla (eikä vain sivu kerrallaan), esim. lukemista varten jossakin muualla). Olen nähnyt tämän aika monella muulla phpbb-foorumilla, joten kyllä sen tähän saa jos haluaa.
timantti kirjoitti:Hei olenko ainut jolla menee hermo tähän uuteen aqua webbiin? Täältä ei pääse helposti edes lukemaan yv:itä ja läppärillä tämä on sitäkin raivostuttavampaa. Ilme on ihan kivikautinen, jopa siihen vanhaan verrattuna, joka sentään toimi ja oli selkeä. Voisko yv laatikon saada vaikka linkiksi tuohon yläriviin? En ole jaksanut palstaa tai ilmoituksia edes lukea tämän uudistuksen jäljiltä, niin paljon ottaa päähän tämä uusi systeemi, jonka koen todella epäkäytännölliseksi. Jos tehdään uudistuksia, niin tehdään ne sitten selkeään ja helppokäyttöisyys-suuntaan, jooko? Tämä ei ole yhtään käyttäjäystävällinen mielestäni nyt.
Paluu Uutisaiheet, artikkelit ja kommentit
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa