(kääpiö)Keihäslehti kantoon
Valvoja: Moderaattorit
(kääpiö)Keihäslehti kantoon
Olen antanút itseni ymmärtää että on mahdollista istuttaa kääpiökeihälehti kantoon kiinni.. ? olenkohan ymmärtänyt lukemani perusteella aivan oikein?
-
- Member
Jep, ihan oikein olet ymmärtänyt. Itse kiinnitin oman anubiaani kantoon kumilenksulla. Tarttuminen kestää aika pitkään (ymmärtääkseni kuukausia), mutta lopulta tuon lenksun voi irrottaa ja kasvi pysyy kannossa. Kumilenksun lisäksi voisi varmaan käyttää esim. ongensiimaa tai jotain muuta, josta ei liukene veteen. Kiinnitä kaikki päät huolellisesti, ettei jää törröttämään mitään, johon kalat voisivat jäädä kiinni tai loukata itsensä.
Olen käyttänyt kalansiimaa anubiaitten kiinnittämiseen. Märin käsin siimaa kietoessa kannon ja kasvin ympärille tulee mieleen olisiko helpompi tapakin olemassa
. Lopputulos on kuitenkin aika luonnollisen näköinen kun siima ei näy vedessä. Ajallaan voi sitten kokeilla onko kasvi itse kiinnittynyt kantoon, jos on, niin siimat voi poistaa. Niin, kalat eivät siimaa näe, joten ylimääräiset pätkät on katkaistava pois ja myös katsottava ettei siima ole löystynyt kasvin juurien ympäriltä aiheuttaen kaloille vaaraa. Nimittäin huomasin tämän itselleni tapahtuneen ja kiristin kasvit uudelleen paikalleen. Onneksi mitään vahinkoa ei ollut ehtinyt tapahtua
.
Heli

Heli
H.E.R.T.T.I.S
Huomaamaton Etukuponkienkerääjä Rautainen Torikauppias ja Tahattoman Intohimoinen Salapoliisi
Huomaamaton Etukuponkienkerääjä Rautainen Torikauppias ja Tahattoman Intohimoinen Salapoliisi