Kuopion Akvaarioliike

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

maikki84
Starting Member
Starting Member
Viestit: 12
Liittynyt: 15:19, 30.09.2004
Paikkakunta: Kuopio

Kuopion Akvaarioliike

Viesti Kirjoittaja maikki84 »

Mitäpä mieltä olette Kuopion Akvaarioliikkeestä? Kalat, kasvit, ohjeiden anto, hinnat ym...
kolme kissaa, aavikkoleguaani, 128L ja 63L
Kaizu
Imperaattori
Imperaattori
Viestit: 2881
Liittynyt: 16:42, 21.10.2001
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kaizu »

Vanhaa keskustelua löytyy täältä.

Mielestäni paikkakunnan parhain akvaarioliike, neuvoihin en kyllä aivan sokeasti luottaisi.
There are no facts, only interpretations. -- Friedrich Nietzsche
tattit
Junior Member
Junior Member
Viestit: 125
Liittynyt: 22:12, 18.07.2004
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja tattit »

Se on minusta Kuopion ainut hyvä akvaariokauppa. Siellä siis asioin suurimmaksi osaksi, etenkin jos olen lähdössä kalaostoksille tai jotain muuta kysyttävää, johon tarvitsen ammattilaisen neuvoja. Neuvotaan kyllä oikein mielellään. Omaa tietämystä saa ja pitää tietysti käyttää (jos sellaista on), jos ehdotetaan esim. 200 litraiseen leväbarbiparvea.. :roll:

Kalat sekä altaat ovat hyvässä kunnossa. Ja valikoima on mielestäni ihan hyvä.
Kasvitarjontakin on suuhteellisen hyvä. Silloin etenkin, kun kasvilähetys on juuri tullut.. [;)]

Hinnat ovat alhaisemmat kuin keskustan liikkeessä, mutta kalliimmat taas kuin esimerkiksi petworldissa tai lemmikkiasema.com:ssa.
Aina silloin tällöin matkaan tarttuu kalanruokapurkki tms..
maikki84
Starting Member
Starting Member
Viestit: 12
Liittynyt: 15:19, 30.09.2004
Paikkakunta: Kuopio

mun

Viesti Kirjoittaja maikki84 »

mulle kävi Kuopion Akvaarioliikkeessä näin:
aloitin harrastukseni ja olin kuullut että siellä osataan neuvoa. Olin ostanut kaikki tarvikkeet valmiiksi, puuttui vain sisältö. Olin miettinyt kysymyksiä valmiiksi. Menin, ja aloin kysellä sopivaa kalastoa 128L akvaariooni. Minulle suositeltiin: tiikerinuoliainen 1kpl, leväbarbi 1kpl, levänuoliainen 1kpl ja sitten voisin ottaa lisäksi pintaan uimaan mitä tahansa kaloja. Valitsin kiilakylkiä ja platyja. Kysyin, onko kalasto varmasti ok 128L altaaseeni. Vastaus: voit ostaa sitten myöhemmin lisää kaloja. Sitten kysyin vesiarvoista. Mitään testejä ei kuulema tarvitse tehdä, Kuopiossa on kuulema niin hyvä vesi. Uskoin (hölmö kun olin) Sitten minulle hoettiin että "muistat sitten varmasti laittaa 12rkl karkeaa merisuolaa sinne altaaseen, platyt tarvii sen!"
NO, juttua mulla olis vaikka kuinka siitä, millaisia ohjeita ja palvelua olen kyseisessä liikkeessä saanut. Onneksi itse aloin lukea kirjoja ja nettiä, etsiä itse tietoja akvaarioista, ja löysinkin aikamoisia yllätyksiä. Olen pettynyt kyseiseen liikkeeseen melkoisesti, kuten ehkä ymmärrättekin. Tämä minun kokemukseni, mutta Kuopion Akvaarioliikkeen ohjeisiin en luota enkä niitä noudata enää tämän jälkeen.
kolme kissaa, aavikkoleguaani, 128L ja 63L
jartzu65
Koi-Jari
Koi-Jari
Viestit: 3790
Liittynyt: 14:50, 09.11.2001
Paikkakunta: Suonenjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jartzu65 »

Jos on aivan Pakko valita,niin kyllä tuo aseman liike on vähiten huono koskien kalojen terveystasoa,hinnoittelua ja valikoimaa (lähetyspäivän jälkeistä tilannetta) Kuten jo mainittiin, neuvot ja suositukset voi jokainen oman harkintansa mukan pistää järjestykseen :) Palvelu ja asiakasystävällisyys taasen on aivan huippuluokkaa.
" Silikonirinnat ovat kuin jalopuuratti Ladassa: Kiva hivellä mutta kyyti ei parane"

http://koiruuksiajakissankujeita.kotisivukone.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
VesiEläin
Elite Member
Elite Member
Viestit: 5925
Liittynyt: 07:54, 04.03.2004
Akvaarioseurat: TAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Lempäälä

Viesti Kirjoittaja VesiEläin »

Kuopion paras akvaarioliike. Kalavalikoimaa, kasveja runsaasti. Hinnat kohtalaiset, verrattuna kaupungin muihin liikkeisiin. Erittäin mukavaa palvelua. Oppineempana harrastajana ei viitsi kysyä neuvoja kalavalintoihinsa, vaan etsii ne luotettavammasta lähteestä(Netti), muuten kyllä myyjäporukan kanssa on kiva heittää kalaläppää. :mrgreen:
TeePapu
Junior Member
Junior Member
Viestit: 165
Liittynyt: 17:49, 15.08.2004
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TeePapu »

Kyseisestä paikasta olen pitänyt aina. Kuten sanottu, se on "vähiten huono vaihtoehto". Etenkin se mies on ihan huippu, me aina keskustellaan kovasti akvaarioon liittyvistä asioista. Välillä ollaan vaan niin eri aaltopituudella, että on melkein hauskaa :)
Eilenkin keskusteltiin kypsytyksestä, minä puhuin ammoniakista ja setä puhui kaupallisista ihmeaineista.
Välillä pukkaa masentamaan kovasti haimonnit ja -barbit, mutta vähemmän jostain syystä kuin muissa liikkeissä.

Suosittelen milloin tahansa mieluummin kuin Akvaariosoppea.
Rottweiler - probably the best breed in the world
Fisu83
Junior Member
Junior Member
Viestit: 187
Liittynyt: 19:10, 16.10.2004
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Fisu83 »

No kirjottelempahan minäkin tänne aikani kuluksi!

Olin kerran tässä kyseisessä liikkeessä käymässä ja sinne tuli eräs nainen, joka sanoi haluavansa parven papukaijakirjoahvenia, tämä mies sanoi että ne on täällä takahuoneessa, koska ei voida pitää näytillä, kun niistä tulee niin paljon valituksia!

Ja kuten joku jo mainitsi näistä haimonneista ja barbeista, kuten myös ne aravanat! Onko teistä tämmöisten kalojen myyminen ja väärien ohjeiden antaminen vastuuntuntoista ja ammattitaitoista?

Olen itsekin joutunut tämän liikkeen "uhriksi" ja kärsinyt siitä niin rahallisesti kuin muutenkin ja mitä sitten on nämä kalat joutuneet kärsimään!

Opinpahan ainakin sen, että tästälähin hankin ensin tiedon, sitten vasta kalat!
TiiraTetra
Junior Member
Junior Member
Viestit: 161
Liittynyt: 20:34, 15.08.2005
Paikkakunta: Kuopio

Re: Kuopion Akvaarioliike

Viesti Kirjoittaja TiiraTetra »

Mielestäni Kuopion Akvaarioliike on hyvä ja asiansa osaavia:) Kuopion siistein akvaliike. Kasvialtaat kaipaisi sinne.

Paikallinen hintataso ok. Tilattavat tuotteet melko kalliita.
g.rosea
Senior Member
Senior Member
Viestit: 793
Liittynyt: 10:08, 27.08.2006
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: oulu

Re: Kuopion Akvaarioliike

Viesti Kirjoittaja g.rosea »

Hyvä liike, jos osaa itse etsiä oikeaa tietoa.
Kisu74
Senior Member
Senior Member
Viestit: 695
Liittynyt: 18:25, 01.10.2006
Akvaarioseurat: Akvaarioharrastajien nettiseura
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Niska-Pietilä
Viesti:

Re: Kuopion Akvaarioliike

Viesti Kirjoittaja Kisu74 »

Missäs päin Kuopiota tämä liike sijaitsee? Aseman liikkeen tiedän kyllä..
Zoom69
Junior Member
Junior Member
Viestit: 171
Liittynyt: 17:39, 04.08.2006
Paikkakunta: Kuopio

Re: Kuopion Akvaarioliike

Viesti Kirjoittaja Zoom69 »

Kisu74 kirjoitti:Missäs päin Kuopiota tämä liike sijaitsee? Aseman liikkeen tiedän kyllä..
Se on juuri tämä otsikon liike. Myy peruskalojen lisäksi vähän erikoisempaakin kalaa kuin lemmikkiasema.com. Tälläkin hetkellä siellä on pari jättiguramia (jos ei junttis oo käyny hakemassa toista pois), muistaakseni jotain tolkuttomankokoiseksi kasvavaa haimonneja ja jotain muitakin hainsorttisia isoiksi kasvavia otuksia poikaskoossa. Melkoisella todennäköisyydellä myyvät minkä kalan mihin altaaseen vaan, jos ostajalla ei ole tietoa asioista. Kuopion kahdesta liikkeestä se monipuolisempi kalalajien suhteen.
---------------------------------------------------
http://www.opacity.us/" onclick="window.open(this.href);return false;
weemano
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1017
Liittynyt: 18:31, 27.01.2008
Paikkakunta: Kuopio

Re: Kuopion Akvaarioliike

Viesti Kirjoittaja weemano »

Liikkeestä on ihan ok kokemukset, mutta on tiedettävä millaista fisusta kaipailee.
Myöskin se että ottavat kaloja vastaan on minusta plussaa.
Kalaston poiston vuoksi sinne tuli vietyä satsi fisusia, joista ainakin iso kultakala oli yhä liikkeellä viime perjantaina, raukka, ei tykkää olla siellä näemmä, täällä oli niin aktiivinen piristekalanen. :/
~Sukarapuja ja kehittyvä kiekkola.
-Omppukotilo
Junior Member
Junior Member
Viestit: 107
Liittynyt: 14:15, 19.01.2008
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Kuopio

Re: Kuopion Akvaarioliike

Viesti Kirjoittaja -Omppukotilo »

Olen käynyt, iha hyvä paikka on. Paitsi... Siellä myytiin kaverilleni 2 kultakalaa 100 litraseen..

Yhden kerran on muuten antanut minulle alennusta! : D Minulla oli 10 euroa, ja etsin hamsulleni isoa juoksupyörää.. löytyihän se mutta maksoi 12 euroa, antoi alennuksen!

P.s ei ollut kovin laadukas.. rikkoontui kertun juostessa parin viikon kuluttua.... kuuluu kauheaa räminää.. jotain osia irronnut?
Kolme koiraa
Kaksi kania
Kolme akvaariota
yksi hamsteri
peppilotta
Starting Member
Starting Member
Viestit: 10
Liittynyt: 10:06, 18.08.2008
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Kuopio

Re: Kuopion Akvaarioliike

Viesti Kirjoittaja peppilotta »

Ottaako liike edelleen vastaan kaloja? Saan pian akvaarion, josta olisi tarkoitus saada pois leväbarbit (3), 1 tiikeribarbi ja 2 tiikerinuoliaista. Pitäiskö sinne soitella, jos aikoo niitä tuoda? Aattelin, että veisin muuttomatkalla ylimääräiset pois suoraan. Uusia ei ilmeisesti voi samalla reissulla ottaa kun on kyse akvaarion muutosta (sinne jää 5 kardinaalitetraa ja partaimumonni). Akvaarion koko on 150 litraa.
128 l
tanskandoggi ja ajokoira
Hermen
Senior Member
Senior Member
Viestit: 909
Liittynyt: 16:26, 21.09.2006
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Rantasalmi

Re: Kuopion Akvaarioliike

Viesti Kirjoittaja Hermen »

Miun mielestä ihan hyvä valikoima ja paljon kaikkia erikoisia kaloja. Toisaalta, siellä kyllä on niitä haibarbeja, jättiläisgurameja ja muita vähän isommaksi kasvavia lajeja, jotka saattavat joutua myydyiksi vähän vääränlaisiin altaisiin. Minullekin se mies ehdotteli joko rusokirjoahventa, purppurasuuhautojaa tai jopa tulisuuta 112-litraiseen altaaseen. 8O Eli saa olla tarkkana, et kuunteleeko niitä neuvoja vai ottaako tosiaan etukäteen vähän asioista selvää...

Hintataso on näin nopealla tutustumisella edullisempi muihin Kuopion liikkeisiin verrattuna. Tuotevalikoima on ihan mukava, varsinkin ruokavalikoima viimeksi käydessä oikein hyvä.

Asiakaspalvelu on erittäin hyvää, siitä iso plussa. :) Mutta tosiaan tänäänkin sain todeta, että pitää vähän jo tietää itsekin jotain tuonne kauppaan mennessä, ettei tule ostettua mitä tahansa...
seura-akvaariot 350l + 112l. Akvaarioharrastuksessa mukana myös kissarouva ja labradorilapsi.
Sindi
Junior Member
Junior Member
Viestit: 175
Liittynyt: 15:54, 17.08.2008
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Kuopion Akvaarioliike

Viesti Kirjoittaja Sindi »

onko 100 litraisella minkälainen hinta?
Api5
Starting Member
Starting Member
Viestit: 1
Liittynyt: 13:30, 10.11.2008
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Kuopio

Re: Kuopion Akvaarioliike

Viesti Kirjoittaja Api5 »

Kuopion Akvaarioliikkeessä olen pari kertaa asioinut ja ainakin palvelu on ystävällistä ja hinnatkin kohdallaan. Myös valikoimat on hyvät, eli hyvin positiiviset kokemukset on tästä kaupasta.
nektariini
Starting Member
Starting Member
Viestit: 17
Liittynyt: 18:53, 22.09.2009
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Kuopio

Re: Kuopion Akvaarioliike

Viesti Kirjoittaja nektariini »

Mitä nyt pari vähäistä kertaa olen liikkeessä asioinut, niin ainakin ystävälistä palvelua siellä on. :)

Onko kenelläkään kokemuksia sieltä ostetuista akvaarioista (kestäviä, hyviä?), itse ajattelin 98 litrasta sieltä, kun kohtuulliseen pakettihintaan sisältyy lähes kaikki mitä tarvitsee, paitsi tietysti kalat..
hansu77
Junior Member
Junior Member
Viestit: 86
Liittynyt: 18:16, 29.11.2008
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Kuopio

Re: Kuopion Akvaarioliike

Viesti Kirjoittaja hansu77 »

Tässä yhteydessä voisin lainata hikipediaa http://hiki.pedia.ws/wiki/J%C3%A4lkiviisaus 8O
Eella
Starting Member
Starting Member
Viestit: 13
Liittynyt: 16:47, 04.02.2011
Sukupuoli: Nainen

Re: Kuopion Akvaarioliike

Viesti Kirjoittaja Eella »

Valikoimat ovat suuret niin kalaston kuin kasvien suhteen. Ei mielestäni mitenkään kauhean kallis.

Ja niin kuin aiemmat ovat hokeneet, kannattaa tutustua kalalajeihin kunnolla (esim. netissä), sillä liikkeessä myydään ihan kaikkea kaikille! Mies myi kaverilleni 11-litraseen tankkiin kaksi kultakalaa, eikä muovisessa pytyssä ollut edes suodatusta. Lisäksi hän myi minulle 100-litraiseen kaksi lehtikalaa. Muuten palvelu ja koko liike on erinomainen.
100-litrainen seura-akvaario
rybka
Senior Member
Senior Member
Viestit: 595
Liittynyt: 17:00, 24.11.2010
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Riihimäki (+ Joensuu)

Re: Kuopion Akvaarioliike

Viesti Kirjoittaja rybka »

Onko kenelläkään kokemuksia sieltä ostetuista akvaarioista (kestäviä, hyviä?)
Eikös Kuopion Akvaarioliike myy Giant-akvaarioita - olenko ihan metsässä, kun luulen näillä olevan jonkinlaisen kytköksen? Joka tapauksessa oma akvaarioni (200-litrainen Giant) on ostettu sieltä varmaan parikymmentä vuotta sitten. Oli välillä viisitoista vuotta tyhjillään, mutta silikonit ovat edelleen aivan priimakunnossa. Ei sillä, että tämä muinainen ostos mikään referenssi nykypäivän akvaarioille olisi.
Hietikkomalawila 714 l: Eclectochromis labrosus, Cyrtocara moorii, Copadichromis borleyi, Synodontis lucipinnis.
Aasia 250 l: kääpiönuoliaisia, rusokiilakylkiä, viherimubarbeja, leväsukarapuja.
KaOl
Member
Member
Viestit: 386
Liittynyt: 22:34, 29.05.2011
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: ulkomaat

Re: Kuopion Akvaarioliike

Viesti Kirjoittaja KaOl »

Kävin just viime viikolla Suomen ja Kuopion matkallani poikkeemassa ja nostalgisoimassa siellä :) Olin asiakas akvaharrastukseni alussa pentuna noin älyttömänmontavuotta sitten. Mies siellä oli kovin tutun näköinen ja kertoikin että siellä käy monet nuoret ja vähän vanhemmatkiin äidit muistelemassa ja ostelemassa kaloja lapsilleen kertoen samalla, että "täältä se äitikin lapsena kaloja haki".

Vaikutti siistiltä näin nopeasti pyörähdettynä, muuten en osaa sanoa mitään. :)
-KaOl

360l Akvastabil myynnissä!
Mari Kurki
Elite Member
Elite Member
Viestit: 6450
Liittynyt: 23:09, 10.01.2002
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Espoo, HAS

Re: Kuopion Akvaarioliike

Viesti Kirjoittaja Mari Kurki »

rybka kirjoitti:Ei sillä, että tämä muinainen ostos mikään referenssi nykypäivän akvaarioille olisi.
No itse asiassa on se, sillä sama setä niitä edelleen tekee niitä Giantin altaita. Kokemusta on vaan nyt se parikymmentä vuotta enemmän kuin tuon sinun altaasi valmistumisen aikaan.
En käy enää juurikaan foorumilla. Yhteydenotot tärkeissä asioissa: riesale@hotmail.com En vastaile yksityisesti tuleviin kalasto-, tauti- ymv. kyselyihin.
rybka
Senior Member
Senior Member
Viestit: 595
Liittynyt: 17:00, 24.11.2010
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Riihimäki (+ Joensuu)

Re: Kuopion Akvaarioliike

Viesti Kirjoittaja rybka »

^ No katsos vain!

Ihan uteliaisuudesta muuten, onko kotimaisia akvaarionvalmistajia muitakin? En ole asiaa tutkaillut eikä se mitenkään ajankohtainen ole, kunhan tuli mieleen kysäistä tässä yhteydessä.
Hietikkomalawila 714 l: Eclectochromis labrosus, Cyrtocara moorii, Copadichromis borleyi, Synodontis lucipinnis.
Aasia 250 l: kääpiönuoliaisia, rusokiilakylkiä, viherimubarbeja, leväsukarapuja.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”