Eheim aquaball -sisäsuodatin

Valaisimet, suodattimet, lämmittimet ym.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Raymondo
Junior Member
Junior Member

Eheim aquaball -sisäsuodatin

Viesti Kirjoittaja Raymondo »

Hei! Tästä uudesta (uudesta ja uudesta... :roll: ) eheimin sisäsuodatin mallista kyselisin kun ei oikein tunnu oikein netistä tietoa löytyvän... Siis mitä eri tehoja on saatavilla täsää mallissa? Onko kallis? ja... Silleen!

Syvästi kiittelen...
Siis maailma olkoon osteri jonk' avaan miekallain

-William Shakespeare-
Kai
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Kai »

Ainakin Aquaristic-shopista löytyy tietoa. Pumppuja on ainakin neljä eri kokoa, pienin 380 l/h ja suurin 650 l/h. Itselläni on käytössä tuon tehokkaimman mallin pumppuosa, eli Eheim Powerhead 1212 yhdistettynä mattosuodattimeen. Ei ollut kallis ainakaan tuo 1212, edellämainitussa firmassa maksoi siinä parinkympin tietämissä.
jarppa82
Member
Member

Viesti Kirjoittaja jarppa82 »

Minulla on käytössä sellainen kolmepatruunainen. Numeroa en ala edes muistelemaan. Ja suomen hinnoilla on TODELLA kallis! Ikinä en menis ostamaan, enkä kyllä ostais ollenkaan jos oisin tienny millanen tuo on.

Ihan hyvähän se on, mutta vesi tavallaan lörpsähtää sieltä suuttimesta ulos. Siis tuntuu että se ei kierrätä sitä, mitä sen pitäisi.. Mutta onhan siihen niitä suuttimia.

Sitten kun se lopulta (eli 2 viikon välein) menee tukkoon. Ja jos silloin käytät sitä diffuusoria, niin sieltä alkaa suihkuamaan vettä.

Helppo pestä (saa kaikki osat todella helposti irti. Ja hyvin on toiminut noinniinkun. Huonoa vielä se kiinnitysteline!!!! Jumalattoman iso möhkäle, jota hankala sijoitella kun paistaa joka paikasta, mutta niin paistaa kyllä se massiivinen suodatinkin. :mrgreen: Jos halvalla saa niin kannattaa ostaa. Hinta vaan kaupassa on aivan liikaa.
Terveisin minä.
BBhouse
Junior Member
Junior Member
Sukupuoli: Mies
Viesti:

Viesti Kirjoittaja BBhouse »

Kokoja näyttäisi olevan 4 kappaletta: 2206 11,9 gal (45 L) , 2208 16,0 gal (60 L),2210 42,0 gal (160 L) ja suurin 2212 60,0 gal (200 L)
Näiden sisäsuodattimien lisäksi mallistoon kuuluu vielä 1212 pumppu, joka kierrättää vettä altaassa, ja veden virtausen pystyy uuden tekniikan avulla suuntaamaan "mihin" suuntaan vain. Muistelisin että hinnat ois ollut jostain 20€:stä ylöspäin.
Tuossa linkki vielä yhden myyjä sivuille
jkw
Junior Member
Junior Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jkw »

Omasta kokemuksesta kanssa eheimin pohjanoteeraus,tosin hinnaltaan aika edullinen.Itellä lähinnä hiilidioksidin levittimenä tällähetkellä.
Jyrki
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja Jyrki »

Minä en kyllä Aquapalloa ole tukkoon vielä saanut, huuhtelen sen noin 3kk välein kevyesti ja muutenkin olen oikein tyytyväinen niin vedenkiertoon kuin puhdistettavuuteenkin, hinta tosin on liian kallis. Sen vanun olen jättänyt käytöstä pois ja kuulemma monet ovat ottaneet koko osan pois, missä vanun pitäisi olla.
Nuorimmaisemme Annika: "Iskä, jos lohikäärmeet syöksevät tulta, niin miksi ne eivät pala?"
jarppa82
Member
Member

Viesti Kirjoittaja jarppa82 »

Eihän TUKKOON menekään. Paskautuu vaan nopeasti ja teho hiipuu sen myötä tosi nopeasti. Minä kyllä heitinkin ne patruunat ittuun ja tilalla on suodatinvanua, on vesi kirkkaampi. Mutta siis menee tukkoon patruunoillakin.. Ja tosiaan se hienosuodatuslevy kannattaa ottaa sieltä pois. Enkä ymmärrä miksi se on sinne laitettukaan? Eikö ne insinöörit ja suunnittelijat tajua, että siitä virtaa kaikki vesi pienen rinkulan läpi? Hetihän se tukkoon menee. :roll:
Terveisin minä.
jkw
Junior Member
Junior Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jkw »

Se pieni hienosuodatuslevy onkin tarkoitettu lähinnä uuden akvaarion kypsyttelyvaiheeseen.Jostain tuli luettua.
Suski
Member
Member

Viesti Kirjoittaja Suski »

En tiedä.....olen kai tyhmä. Mutta minusta suodatin hoitaa asiansa silloin hyvin, jos se "paskastuu" nopeasti. Sehän on merkki siitä, että ne samat "paskat" on poissa nyt sun vettäs likaamasta. Minulla monnialtaassa on aquaball ja se on ainoa suodatin, jonka sinne kelpuutan. Muut jättävät veden täyteen pientä roskaa. Parin viikon välein huuhtelen mönjät pois ja vesi on niin kirkasta. Afterall- sisäsuodatinhan onkin lähinnä roskien keräämiseen... Ulkkari on tuossa altaassa myös, mutta sehän on sitten taas eri juttu
Metsä vastaa niinkuin sinne huudetaan.
jari75
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja jari75 »

Löytyy kanssa 2210.Muuten ok,paitsi diffuusoria en saanut toimimaan sillä kuuluisalla kirveelläkään.Siis diffuusori mallia lisävaruste.
Ystävyys on kuin housuun kuseminen: kaikki näkevät, mitä on tapahtunut,
mutta vain sinä tunnet lämmön.
marjukka1
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja marjukka1 »

Mulla molemmissa akvoissa tuo suodatin ja hyvin ainakin sonnat kerää pois! Eikös se ole sen tarkoituskin! Monia muita suodattimia on ollut näitä ennen, mutta mikään ei ole vielä ainakaan mielestäni ollut missään nimessä parempi! :D

Käytän minä ainakin vastaisuudessakin!
Dixi et animam levavi
-Olen sanonut ja mieltäni keventänyt-
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Tekniikka”