Ehdotus

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

maketzu
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: TAS
Viesti:

Ehdotus

Viesti Kirjoittaja maketzu »

Olen tässä miettinyt, että mites olisi sellainen uusi paikka tänne AW:hen kuin Sisustus ja sisustaminen [;)]

Saisi kertoa omista sisustuksista ja kysellä myös. Näin saisi aloittelijatkin hyviä ehdotuksia omiin tuleviin akvaarioihinsa. Ja miksei myös kokeneemmatkin :mrgreen:

Täsä tällainen ehdotus ja mielipiteitä :roll:
Janda
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Janda »

Minusta varsin hyvä idea, akvaarion sisustaminen ja sen suunnittelu kiinnostaa minua ainakin kovasti.

Täällä ei taida olla mitään sopivaa aluetta myöskään akvaarion selkärangattomille asukeille.
maketzu
Advanced Member
Advanced Member
Viesti:

Jännää hommaahan tuo sisustaminen ja suunnittelu on.
Ja tuo sinunkin ehdotun on muuten myös mainio juttu tänne.
Antti
Starting Member
Starting Member
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja Antti »

Kannatetaan :)
pehis
Imperaattori
Imperaattori

Viesti Kirjoittaja pehis »

Pistäkää vaan lisää ääniä puolesta / vastaan, niin katellaan...
Janda kirjoitti:Täällä ei taida olla mitään sopivaa aluetta myöskään akvaarion selkärangattomille asukeille.
Kalat; Muut
Muihin ryhmiin sopimattomat kalat, mukaanlukien muut "örkit".
HillyBilly
Senior Member
Senior Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja HillyBilly »

Sisustaminen on itseasiassa aika vaikeeta. Ainakin kun ei oikein edes tiedä mitä haluaa.

Aina ei edes tule mieleen kaikkia eri kikkoja mitä vois kokeilla.
Mulla on ainakin vaikeuksia saada omasta mielestä näyttävä kokonaisuus ja ideoita olis kiva saada.

Oma palsta olis tosi hyvä juttu. Edellyttäen että sinne myös muodostuu keskustelua.

Jos sille olis oma palsta, luulen että keskustelua syntyy enemmän kuin nyt.
VilleJ
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja VilleJ »

HillyBilly kirjoitti:Oma palsta olis tosi hyvä juttu. Edellyttäen että sinne myös muodostuu keskustelua.
Sitäpä tuossa itsekin ajattelin, että onko siitä sisustamisesta sitten niin paljon jutun tynkää, että riittää vielä seuraavalle viikollekin.

Tosin kuvia toisten altaista katselee mielellään :mrgreen:
Pallokala
Advanced Member
Advanced Member
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja Pallokala »

Onhan siinä aihetta keskusteluille, kuten että mulla on allas jossa on kasveja runsaasti, puuta ja korkkia ja kiveä luonnollisen vaikutelman aikaansaamiseksi ja sitten vastapainona kotiloallas missä vain 1 kasvi, sininen tausta ja itse savesta tehtyjä koristeita, kuten roomalaistyylinen temppelipylväs ja simpukoita. Ja jotkut tykkää linnoista, laivoista, värillisistä lasihelmistä ym., onhan sekin taito että osaa sisustaa akvaarion tyylipuhtaasti. [;)]

Ja sitten sellaiset asiat kuten miten eri sisustusmateriaalit kivet, puut yms., vaikuttavat veden laatuun ja mitä värejä kannatta välttää kalalajeista riippuen (kuten että jotkut lajit säikkyvät valkoista tai punaista...).

Ja kasvien sijoittelu, mikä on joskus aika vaikeaa kun ne tuppaavat kasvamaan niin että niitä pitää siirrellä etualalta taakse. (kun ei kasveista mitään tajua)

Eli kannatan ideaa.
P.A.L.L.O.K.A.L.A
Patalaiska Ahmatti, Lempeän Lattajalkainen Oliivinpoimija ja Kengurunkesyttäjä sekä Arvaamattoman Levoton Auringonpalvoja
-Alix-
Katalysaattori
Katalysaattori
Akvaarioseurat: HAF, HAS, SMAS, ja Ciklidistit
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -Alix- »

Minäkin kannatan, tuo akvaariohan on kuitenkin monen luona sisustuselementti. Ainakin monen miesharrastajan paremmat puoliskot toivoisivat niistä sellaisia. Kaappivirityksiä/somistusvinkkejä on kiva kuulla, sillä on monta juttua ja niksiä jotka eivät itsestään juolahda mieleen... Eli kannatan!
Koralli- ja kasvinisti. Minkäs sille voi.
HelaKammo
Member
Member

Viesti Kirjoittaja HelaKammo »

HillyBilly kirjoitti:
Oma palsta olis tosi hyvä juttu. Edellyttäen että sinne myös muodostuu keskustelua.

Aqua2002 kirjoitteli:
Sitäpä tuossa itsekin ajattelin, että onko siitä sisustamisesta sitten niin paljon jutun tynkää, että riittää vielä seuraavalle viikollekin.
Katsellessa "yleistä keskustelua" osaa huomaa kuinka moni noista on juuri sisustus/ulkoasu aiheisia, lisäksi noita on muuallakin vastaavaan sopivia aiheita. Kyllähän tuo saattaisi kerätä joniknmoisen viestimäärän.

Kannatan juu...
oppo
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja oppo »

Kannatan ideaa. Itse olen todella kiinnostunut sisustamisesta niin akvaarion sisä ja ulkopuolella.

8O
Ei pidä uskoa kaikkea mitä kuulee, mutta sen voi aina kertoa eteenpäin.
HillyBilly
Senior Member
Senior Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja HillyBilly »

oppo kirjoitti:Kannatan ideaa. Itse olen todella kiinnostunut sisustamisesta niin akvaarion sisä ja ulkopuolella.

8O
Juuri tuota akvaarion ulkopuolista sisustamista olis kiva kuulla ja miksei nähdäkin.

Sehän ei varsinaisesti kuulu akvaarioharrastukseen ja siksi olis hyvä että sille keskustelun tasolle olis palsta jonne se kuuluis paremmin kuin näihin muihin jo olemassaoleviin.

Huonekasvit, peilit ja huonekalut yhdessä akvaarion kanssa ja eri toteutukset kiinnostaa ainakin mua. Onhan akvaario sisustuselementti vaikkakin vaatii paljon enemmän hoitoa kuin hmm... sohva? [;)]

Edit: kirjoitusvirhe
Viimeksi muokannut HillyBilly, 18:05, 11.07.2002. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Brattoc
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Brattoc »

Kannatan myös ideaa.
maketzu
Advanced Member
Advanced Member
Viesti:

Mukavaa kun tämä juttu saa kannatusta :D
Positiivista juttua :mrgreen:

Siitä vaan samaa rataa :roll:
Leena
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Leena »

Kannatetaan!

Itse olen aika uuden akvaarion kanssa lätränny ja mietin just tuota sisustusta uudelleen.. kaiken laisia muutoksia haluais tehdä, mut ei sit kuitenkaan tiedä et toimivatko ne käytännössä.. ja jos joku on kokeillu sitä jo aikasemmin ni sehän helpottais jo omaakin suunnittelua.

Ja jos siihen ois oma palsta varattuna ni ei aina tarvis olla anteeksi pyytämässä ku on taas sisustus kysymyksiä.

Jokaisellahan on oma maku niin kodin kuin akvaarionkin sisustamisessa, mut toisten koteja ja akvaariooita katselee ihan mielellään ja ottaa sieltä vaikutteita omaankin ympäristöön.. [:I]
Mutta Ihaa sanoi itsekseen: "Kirjoittaminen - hmmm, hmm.
Kyniä ja mitä kaikkea. Ylimainostettua, jos minulta kysytte.
Reetu
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Reetu »

1 kannatusääni lisää sisustuspalstalle...
Starting Member

Viesti Kirjoittaja Ville »

Minäkin kannatan!
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Thoriel »

_o/ eli kannatan minäkin.
Holstedt
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: HAS

Viesti Kirjoittaja Holstedt »

Jos ihmisillä on paljolti näyttää kuvia niin ok, kyllähän niitä ja silloin kai olisi hyvä saada keskitystä aiheittain. Muuten ei kyllä ole mielestäni juurikaan mieltä. Tuskinpa sellaisen oman alueen luominen verisuonta päästä katkaisee, mutta en kyllä ymmärrä miksi asia vaatisi oman palstansa kun aika hyvin tuonne muihin akvaarioasioihin uppoutuu.
Aloitin jo silloin kun sinä vielä leikit poneilla
ilona
Junior Member
Junior Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ilona »

Hyvä idea!
Akvaarion sisustaminen ja sen suunnittelu kiinnostaa minuakin.

Olis ihan hyvä ettei joutuis niistä muista foorumeista ettii niitä sisustusideoita jne.

Sit just ne asiat olis hyvä tuoda esiin et mitkä sisustusmateriaalit vaikuttaa veteen, kaloihin jne... :!:
Lapsi + 180l +63l http://anoliv.webs.com/ http://picasaweb.google.com/anoliv
~~Vaikka jotkut kivittävät eläimiä huvikseen, eivät eläimet kuole huvikseen vaan tosissaan.~~
Jussian
Member
Member

Viesti Kirjoittaja Jussian »

Kannatanpa asiaa minäkin. Aina silloin tällöin tulee (kalojen kiusaksi) mielettömiä tarmonpuuskia tyyliin: "tuo kasvi voisi näyttää paremmalta tuolla reunalla akvaariota". Nämä tarmonpuuskat johtavat yleisesti siihen, että koko akvaario kokee täydellisen luonnonmullistuksen kaikkien sisustuselementtien vaihtaessa lopulta paikkojaan. Styroksitaustasta unelmoin, mutta ongelmana on se vesi joka kaikissa akvaarioissani tällä hetkellä majailee. Täydellinen tyhjentäminen olisi liian kova urakka. Saati sitten se, että jaksaisi odotella monta päivää ennenkuin pöntön voisi taas käynnistää.

Mutta, horinoistani viis. Kannatan ehdottomasti uutta palstaa. Kuin myös sitä, että joku puhuisi avovaimokkeeni ympäri sen isomman akvaarion puolelle.
Kiirestä pääsee parhaiten eroon istumalla alas hetkeksi. Toimii erityisen hyvin rautatieasemalla.
jusa
Advanced Member
Advanced Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jusa »

Ettei keskustelusta tulisi Mikkoa lukuunottamatta varsin yksipuolista olen vapaaehtoisesti se paska jätkä :mrgreen:

En kannata koska pullataikainan paisuessa menee ikä ja terveys eri aihealueiden viidakossa sekoillessa. Mahtuu hyvin jonnekin olemassaolevaan... (mutta minne... :roll: )
Tööti
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja Tööti »

Kannatan ehdotusta, kuvien mukaan saaminen olisi kyllä hyvä juttu...
ilona
Junior Member
Junior Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ilona »

jusa kirjoitti:En kannata koska pullataikainan paisuessa menee ikä ja terveys eri aihealueiden viidakossa sekoillessa...
niin...
Luin jostain muualta myös semmoisen idean että voisi olla semmoinen mahdollisuus että saisi itse valita mitkä foorumit näkyisivät omalla näytöllä.

Saisi vähän enemmän selvyyttä tai jotain sinne päin...

Olisi ihan hyvä jos olisi kaiken lisäksi tämmönen ominaisuus.

Edit: Korso -> Suomi. Pehis
Lapsi + 180l +63l http://anoliv.webs.com/ http://picasaweb.google.com/anoliv
~~Vaikka jotkut kivittävät eläimiä huvikseen, eivät eläimet kuole huvikseen vaan tosissaan.~~
Lettu
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Lettu »

Kannatan ideaa.

Eihän mitään ole pakko lukea, jos tökkii. :?
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”