kylpyankka kirjoitti:
EHEIM 2226 prof näyttää ulkoisesti luotettavalta. Kyllä, arvioin ulkonäön perusteella.
![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
Olisi ilmeisesti ihan sopiva. Hinta pyörinee jossain 300 euron paikkeilla?
Moikka, ostin oman Eheim 2226:n Kimiltä Siniriutasta huhtikuussa muistaakseni vain 195,- eurolla. En nyt ihan tarkkaan muista mutta ei missään tapauksessa 300: taa maksanut.
Itse olen varmistanut muutamallakin keinolla että voi matkustaa rauhallisin mielin, tässä keinot:
- Laitoin kaikki letkuliitännät vielä letkuklemmareilla.
- Sitten viritin myös sellaisen "varmennus systeemin" että kaikki mun ulkosuodattimet (3 kpl) seisoo omissa laatikoissa, joihin on viritetty läpiviennillä pitkä letku, joka yltää kylppäriin. Ja kun lomalle lähdetään vedetään letkut suoriksi viemäriin. Eli jos rupeaa vuotamaan niin ainakin osa vedestä päätyy viemäriin, riippuu tietysti kuinka kovaa suodatin rupeaa vuotamaan.
- Sitten on vielä yksi mahdollisuus suojautua vuotavalta suodattimelta, (tätä en ole vielä tehnyt) eli porata imuputkeen reikä lähelle vesirajaa, jonka voisi tulpata normaalissa käytössä, mutta kun lähtee pitemmäksi aikaa pois, niin sen tulpan voisi irrottaa. Silloin imuputki tietysti imee jonkun verran sieltä reijästä ja loput alhaalta, mutta jos suodatin rupeaa vuotamaan ja vesiraja laskee, imuputkeen menee ilmaa ja vedentulo pysähtyy. Selitinköhän tarpeeksi selventävästi?
t: Tanja