Tiikeribarbeille kaverit

Akvaarioharrastuksen alkeisiin liittyvät ongelmat, kalojen yhteensopivuus ja mikä tahansa muu tärkeältä tuntuva asia.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
samileppanen
Starting Member
Starting Member

Tiikeribarbeille kaverit

Viesti Kirjoittaja samileppanen »

Mulla on 85 litrrainen allas, jossa on 9 tiikeribarbia. Altaassa on barbeille liian vähän uimatilaa, joten olen hakkimassa uuden noin 200 litraisen altaan ja muutaman barbin lisää. Levänsyöjiksi olin ajatellut leväbarbia. Olen ymmärtänyt, että se on parvikala ja tarvitsee paljon tilaa. Olisiko muita levänsyöjiä, jotka sopisivat altaaseen ja montako kalaa sinne voisi laittaa. Altaaseen ei tulisi muita kaloja kuin tiikeribarbit ja leväntuhoaja.
Oppia ikä kaikki
-Sami-
maketzu
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: TAS
Viesti:

Viesti Kirjoittaja maketzu »

Miten olisi vanha kunnon ja perinteinen partamonni?
Helppo ja kestävä.
Makevaario Tuossa uudistettua sivustoa. Käykääpä äänestämässä galluppiin ja laittamassa palautettakin :) Toivottavasti olet vakiokävijä. Käy vastaamassa kyselyyn.
Makevaario esittää Youtube-kanavani, jossa akvaariovideoitani. Käy katsomassa.
MarjaR
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja MarjaR »

Entäpä leväbarbejen tilalle parvi nuolimonneja. Ovat tehokkaita levänputsaajia ja allas ei jäisi heti pieneksi niiden kasvettua täyteen mittaan, kuten leväbarbeille. Perinteinen partamonnikin menee, mutta myös joku pienempi pleko, esim. joku koruplekoista. Katinkultamonnit ovat myös tehokkaita ja pieneksi jääviä levänputsaajia.
Elämää eivät ole ne päivät, jotka ovat menneet vaan ne, jotka ovat jääneet mieleen.
maketzu
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: TAS
Viesti:

Viesti Kirjoittaja maketzu »

85 litraiseen voisit ottaa nuo MarjaR:n mainitsemat nuolimonnit tai katinkultamonnit. Ja siihen tulevaan isompaan sitten se partamonni.

Kummatkin altaat ovat liian pieniä leväbarbille. Lisäksi se on vilkas parvikala.
Makevaario Tuossa uudistettua sivustoa. Käykääpä äänestämässä galluppiin ja laittamassa palautettakin :) Toivottavasti olet vakiokävijä. Käy vastaamassa kyselyyn.
Makevaario esittää Youtube-kanavani, jossa akvaariovideoitani. Käy katsomassa.
Lisa
Katalysaattori
Katalysaattori
Sukupuoli: Nainen
Viesti:

Re: Tiikeribarbeille kaverit

Viesti Kirjoittaja Lisa »

samileppanen kirjoitti:Mulla on 85 litrainen allas, jossa on 9 tiikeribarbia. Altaassa on barbeille liian vähän uimatilaa, joten olen hankkimassa uuden noin 200 litraisen altaan ja muutaman barbin lisää.
No niin, 200 litrainen amme parvelle tiikeribarbeja kuulostaa varsin kivalta. Mukavaa, että suot heille isomman asumuksen ja suurennat hiukan parveakin :)
samileppanen kirjoitti:Levänsyöjiksi olin ajatellut leväbarbia. Olen ymmärtänyt, että se on parvikala ja tarvitsee paljon tilaa.
Olet ymmärtänyt ihan oikein, mutta valitettavasti tämä 200 litrainen pytty ei niille vielä riitä kuitenkaan.
samileppanen kirjoitti:Olisiko muita levänsyöjiä, jotka sopisivat altaaseen
Vanha kunnon partamonni käy sangen näpsäkästi :)
Kun syö kylliksensä, ajattelee sivistyneesti ja ihmeen hienosti monesta asiasta.
samileppanen
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja samileppanen »

Kiitoksia neuvoista. Taidampa laittaa nuolimonni parven barbeille kaveriksi, ja kasvattaa tiikeribarbien lukumäärää :)
Kunhan saan ensin tilaa isommalle altaalle
Oppia ikä kaikki
-Sami-
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Alkeet”