Tiikeribarbeille kaverit
Valvoja: Moderaattorit
-
samileppanen
- Starting Member

Tiikeribarbeille kaverit
Mulla on 85 litrrainen allas, jossa on 9 tiikeribarbia. Altaassa on barbeille liian vähän uimatilaa, joten olen hakkimassa uuden noin 200 litraisen altaan ja muutaman barbin lisää. Levänsyöjiksi olin ajatellut leväbarbia. Olen ymmärtänyt, että se on parvikala ja tarvitsee paljon tilaa. Olisiko muita levänsyöjiä, jotka sopisivat altaaseen ja montako kalaa sinne voisi laittaa. Altaaseen ei tulisi muita kaloja kuin tiikeribarbit ja leväntuhoaja.
Oppia ikä kaikki
-Sami-
-Sami-
-
maketzu
- Advanced Member

- Akvaarioseurat: TAS
- Viesti:
Miten olisi vanha kunnon ja perinteinen partamonni?
Helppo ja kestävä.
Helppo ja kestävä.
Makevaario Tuossa uudistettua sivustoa. Käykääpä äänestämässä galluppiin ja laittamassa palautettakin :) Toivottavasti olet vakiokävijä. Käy vastaamassa kyselyyn.
Makevaario esittää Youtube-kanavani, jossa akvaariovideoitani. Käy katsomassa.
Entäpä leväbarbejen tilalle parvi nuolimonneja. Ovat tehokkaita levänputsaajia ja allas ei jäisi heti pieneksi niiden kasvettua täyteen mittaan, kuten leväbarbeille. Perinteinen partamonnikin menee, mutta myös joku pienempi pleko, esim. joku koruplekoista. Katinkultamonnit ovat myös tehokkaita ja pieneksi jääviä levänputsaajia.
Elämää eivät ole ne päivät, jotka ovat menneet vaan ne, jotka ovat jääneet mieleen.
-
maketzu
- Advanced Member

- Akvaarioseurat: TAS
- Viesti:
85 litraiseen voisit ottaa nuo MarjaR:n mainitsemat nuolimonnit tai katinkultamonnit. Ja siihen tulevaan isompaan sitten se partamonni.
Kummatkin altaat ovat liian pieniä leväbarbille. Lisäksi se on vilkas parvikala.
Kummatkin altaat ovat liian pieniä leväbarbille. Lisäksi se on vilkas parvikala.
Makevaario Tuossa uudistettua sivustoa. Käykääpä äänestämässä galluppiin ja laittamassa palautettakin :) Toivottavasti olet vakiokävijä. Käy vastaamassa kyselyyn.
-
Lisa
- Katalysaattori

- Sukupuoli: Nainen
- Viesti:
Re: Tiikeribarbeille kaverit
No niin, 200 litrainen amme parvelle tiikeribarbeja kuulostaa varsin kivalta. Mukavaa, että suot heille isomman asumuksen ja suurennat hiukan parveakinsamileppanen kirjoitti:Mulla on 85 litrainen allas, jossa on 9 tiikeribarbia. Altaassa on barbeille liian vähän uimatilaa, joten olen hankkimassa uuden noin 200 litraisen altaan ja muutaman barbin lisää.
Olet ymmärtänyt ihan oikein, mutta valitettavasti tämä 200 litrainen pytty ei niille vielä riitä kuitenkaan.samileppanen kirjoitti:Levänsyöjiksi olin ajatellut leväbarbia. Olen ymmärtänyt, että se on parvikala ja tarvitsee paljon tilaa.
Vanha kunnon partamonni käy sangen näpsäkästisamileppanen kirjoitti:Olisiko muita levänsyöjiä, jotka sopisivat altaaseen
Kun syö kylliksensä, ajattelee sivistyneesti ja ihmeen hienosti monesta asiasta.
-
samileppanen
- Starting Member