En muuten voi suositella kyseistä puljua kenellekään, en missään ole törmännyt yhtä välinpitämättömään ja joustamattomaan "asiakaspalveluun".
Tiistaina ostaessani tähän kyseiseen hyllyyn osia, jouduin käymään saman päivän aikana kolme eri kertaa Ikeassa, kun kahdesti sain vaihtaa vialliset / puutteelliset osat uusiin.
Eilen sitten ostin itselleni matalan vitriinikaapin ja kotona ryhtyessäni kasaamaan sitä totesin sen olevan väärän värinen (Ikean varastointivirhe).
Yritin soittaa Ikean asiakaspalveluun, mutta varttitunnin jonotusääntä kuunneltuani tulikin kello yhdeksän ja katkaisivat puhelun.
Tänä aamuna sain lopulta kiinni neitokaisen asiakaspalvelun reklamaatiot-osastosta ja esitin tilanteen hänelle. Sanoin, että mielestäni olen yhden viikon ajalle ajellut edestakaisin riittävän monta kertaa korjaamassa heidän yhtiönsä virheitä ja odotan että he korjaavat tämän viimeisimmän itse, ts. toimittavat minulle kotiin uuden, oikean värisen kaapin ja vievät vanhan pois (paketti on todella painava, enkä saa sitä itsekseni siirreltyä, enkä ihan hirveästi viitsi kavereitakaan riivailla nostelemaan kun ovat raukat jo tuohon muuttopuoleen osallistuneet. Kiitos Rääkylle paketin sisäännostoavusta.).
Juu, hän ei kuulemma voi siitä vaihdosta päätöstä tehdä, vaan hänen täytyy viedä asia eteenpäin jollekin erilliselle reklamaatioiden käsittelijälle, joka tekee päätöksen. Ja kun heillä on erillinen kuljetusfirma niin siksikään ei oikein onnistu ja...
Tässä kohtaa totesin, että onhan heillä piha puolillaan niitä heidän pakettiautojaan, eli josko vaikka sieltä joku poika nappaisi sellaisen alleen ja kiikuttaisi minulle oikean tuotteen.
Ei kuulemma ole henkilökuntaa sellaiseen ja muutenkaan nyt viikonloppuna ei asialle voida mitään tehdä.
No tiedustelin jo melkoisen hyiseen sävyyn, että minkälaisellaköhän aikataululla se heidän käsittelijänsä sen päätöksen tekee.
Neitokainen totesi että ei hän oikein tiedä, mutta varmaankin ihan pian...
Että tällaista meininkiä. Minun on myönnettävä, että puhelun loppuvaiheessa en enää ollut järin ystävällinen. Mikähän pointti tuolla puhelimeen vastaavalla tyttösellä siellä reklamaatio-osastolla on, jos hän ei voi tehdä päätöksiä siitä kuuluuko Ikean korjata tekemänsä virheet vai ei ja jollei hän edes tiedä millä aikataululla korjaus onnistuu (jos onnistuu)?
Ai niin, kysyin minä tuota hyllyn kantavuusasiaa silloin sen hyllyn Ikasta ostaessani niiltä myyjiltä. Totesivat, että riippuu varmaan ruuveista. Mistä ruuveista, kun hyllyt ovat kiinni metallitapeilla?! Voi hyvää päivää tuota asiantuntemuksen määrää!
![Evil or Very Mad [}:)]](./images/smilies/icon_evil.gif)