Ikean Ivar-hyllyjen kantavuus? Ja nillitystä...

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Mari Kurki
Elite Member
Elite Member
Sukupuoli: Nainen

Ikean Ivar-hyllyjen kantavuus? Ja nillitystä...

Viesti Kirjoittaja Mari Kurki »

Kenelläkään tietoa? Eli uskaltaako 83 senttisen hyllyn päälle sijoittaa 80 litraisen akvaarion (hyllyn keskellä on ylimääräinen kannatintikas).

En muuten voi suositella kyseistä puljua kenellekään, en missään ole törmännyt yhtä välinpitämättömään ja joustamattomaan "asiakaspalveluun".

Tiistaina ostaessani tähän kyseiseen hyllyyn osia, jouduin käymään saman päivän aikana kolme eri kertaa Ikeassa, kun kahdesti sain vaihtaa vialliset / puutteelliset osat uusiin.
Eilen sitten ostin itselleni matalan vitriinikaapin ja kotona ryhtyessäni kasaamaan sitä totesin sen olevan väärän värinen (Ikean varastointivirhe).
Yritin soittaa Ikean asiakaspalveluun, mutta varttitunnin jonotusääntä kuunneltuani tulikin kello yhdeksän ja katkaisivat puhelun.

Tänä aamuna sain lopulta kiinni neitokaisen asiakaspalvelun reklamaatiot-osastosta ja esitin tilanteen hänelle. Sanoin, että mielestäni olen yhden viikon ajalle ajellut edestakaisin riittävän monta kertaa korjaamassa heidän yhtiönsä virheitä ja odotan että he korjaavat tämän viimeisimmän itse, ts. toimittavat minulle kotiin uuden, oikean värisen kaapin ja vievät vanhan pois (paketti on todella painava, enkä saa sitä itsekseni siirreltyä, enkä ihan hirveästi viitsi kavereitakaan riivailla nostelemaan kun ovat raukat jo tuohon muuttopuoleen osallistuneet. Kiitos Rääkylle paketin sisäännostoavusta.).

Juu, hän ei kuulemma voi siitä vaihdosta päätöstä tehdä, vaan hänen täytyy viedä asia eteenpäin jollekin erilliselle reklamaatioiden käsittelijälle, joka tekee päätöksen. Ja kun heillä on erillinen kuljetusfirma niin siksikään ei oikein onnistu ja...
Tässä kohtaa totesin, että onhan heillä piha puolillaan niitä heidän pakettiautojaan, eli josko vaikka sieltä joku poika nappaisi sellaisen alleen ja kiikuttaisi minulle oikean tuotteen.
Ei kuulemma ole henkilökuntaa sellaiseen ja muutenkaan nyt viikonloppuna ei asialle voida mitään tehdä.
No tiedustelin jo melkoisen hyiseen sävyyn, että minkälaisellaköhän aikataululla se heidän käsittelijänsä sen päätöksen tekee.
Neitokainen totesi että ei hän oikein tiedä, mutta varmaankin ihan pian...

Että tällaista meininkiä. Minun on myönnettävä, että puhelun loppuvaiheessa en enää ollut järin ystävällinen. Mikähän pointti tuolla puhelimeen vastaavalla tyttösellä siellä reklamaatio-osastolla on, jos hän ei voi tehdä päätöksiä siitä kuuluuko Ikean korjata tekemänsä virheet vai ei ja jollei hän edes tiedä millä aikataululla korjaus onnistuu (jos onnistuu)?

Ai niin, kysyin minä tuota hyllyn kantavuusasiaa silloin sen hyllyn Ikasta ostaessani niiltä myyjiltä. Totesivat, että riippuu varmaan ruuveista. Mistä ruuveista, kun hyllyt ovat kiinni metallitapeilla?! Voi hyvää päivää tuota asiantuntemuksen määrää! [}:)]
En käy enää juurikaan foorumilla. Yhteydenotot tärkeissä asioissa: riesale@hotmail.com En vastaile yksityisesti tuleviin kalasto-, tauti- ymv. kyselyihin.
Koss
Advanced Member
Advanced Member
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja Koss »

Kenelläkään tietoa? Eli uskaltaako 83 senttisen hyllyn päälle sijoittaa 80 litraisen akvaarion (hyllyn keskellä on ylimääräinen kannatintikas).
Kannattaa pyytää joku yli 100 kiloinen istumaan hyllylle, jos ei hajoa tai taivu niin kestää :mrgreen:
skare
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: Tampereen Akvaarioseura ry

Viesti Kirjoittaja skare »

Ikean kotisivuilla lukee Ivar-hyllykön kohdalla, että maksimipaino hyllylevyä kohti on 20 kiloa. Eli ei tuon päälle taida uskaltaa laittaa minkäänlaista akvaariota...
Mari Kurki
Elite Member
Elite Member

skare kirjoitti:Ikean kotisivuilla lukee Ivar-hyllykön kohdalla, että maksimipaino hyllylevyä kohti on 20 kiloa. Eli ei tuon päälle taida uskaltaa laittaa minkäänlaista akvaariota...
No huh huh! Eipä oikein taitaisi sitten uskaltaa laittaa kirjojakaan. :roll:
En käy enää juurikaan foorumilla. Yhteydenotot tärkeissä asioissa: riesale@hotmail.com En vastaile yksityisesti tuleviin kalasto-, tauti- ymv. kyselyihin.
VilleJ
Advanced Member
Advanced Member

Re: Ikean Ivar-hyllyjen kantavuus? Ja nillitystä...

Viesti Kirjoittaja VilleJ »

Mari kirjoitti:Ei kuulemma ole henkilökuntaa sellaiseen ja muutenkaan nyt viikonloppuna ei asialle voida mitään tehdä.
No tiedustelin jo melkoisen hyiseen sävyyn, että minkälaisellaköhän aikataululla se heidän käsittelijänsä sen päätöksen tekee.
Neitokainen totesi että ei hän oikein tiedä, mutta varmaankin ihan pian...
No, kirjoitat laskun valmiiksi ja, kun käyt Ikeassa jätät heille laskun, jossa on huomioitu ajankäyttö yms. Mielestäni olen jossain nähnyt oikeuden päätöksen, jossa silloiseen markka-aikaan, oman ajan käytön kustannukseksi kelpasi 200mk/h eli jotain 35e/h. Jos eivät maksa, niin haastemies asialle :mrgreen: Kuluttaja-asiamies ja -valituslautakunta ovat yhtä tyhjän kanssa, heidän mielestään kohtuullinen korvaus on matkalippu 8O siitä, että henkilö esim. turhaan käy liikkeessä hakemassa tavaraa, joka onkin jo loppu.

Viimeksi itse laitoin erääseen yhtiöön sähköpostilla noottia, että jos hoidan vielä asiaa omalla ajallani, joka ei enää edes minulle millään tavoin kuulu (laitteen omistajanvaihtosotku), niin laskutan heitä siitä tuon 35e/h. Sen jälkeen ei sieltä enää otettukaan minuun yhteyttä asian tiimoilta.
koss kirjoitti:Kannattaa pyytää joku yli 100 kiloinen istumaan hyllylle, jos ei hajoa tai taivu niin kestää
Niin, ja tämä henkilö sitten istuu siinä kuukauden päivät vai?
memma
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: HAS

Viesti Kirjoittaja memma »

Hmm, mitenkähän Aikiia-malliston pilipalihuonekalu yhdistettynä akvaarioon kuulostaa mielessäni ihan vesivahingolta..? Enpä ikipäivänä uskaltaisi noita kahta yhdistää. Lundia, joo, ja tietyin varauksin vaikka Iskun Multiplan-taso mutta Ikea, huh huh :roll:

Jos hyllylle luvataan 20 kg:n kantavuus niin eipä siihen tosiaan montaa kirjaa voi laittaa. -Ehkä kevyitä koriste-esineitä tai kukkamaljakko (vain puolillaan vettä [;)] )..?
Helmi1978
Member
Member

Viesti Kirjoittaja Helmi1978 »

memma kirjoitti:tietyin varauksin vaikka Iskun Multiplan-taso
Iskun Multiplan-taso kestää hyvin ja taipumatta. Tästä ihan omakohtaista kokemusta noin 5 vuoden ajalta :)

Ikean kalusteisiin en tässä tapauksessa luottaisi..
memma
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: HAS

Viesti Kirjoittaja memma »

Helmi1978 kirjoitti:Iskun Multiplan-taso kestää hyvin ja taipumatta. Tästä ihan omakohtaista kokemusta noin 5 vuoden ajalta
Hyvä tietää, meilläkin on siinä joskus 40-litraista karanteeniallasta pidetty ja uskaltaisin hyvin kyllä isommankin laittaa. Kastumisen kanssa vaan saisi olla vähän huolellisempi kuin tavan alumiiniputkijalustan kanssa.. Ehkäpä jonain päivänä haaveeni toteutuu ja vanha telkun rotisko lähtee hyllystä ja tilalle siirtyy 98-litrainen allas varastosta. -Kyllä vaikkapa Afrikka-allas aina Kauniit ja roisit voittaa :)

Lundian hyllyymme ei kuulemma voi pikkuallastakaan laittaa koska kosteus turmelisi hienon lontoonkielisen ammattikirjallisuuden :roll: -Pikku kosteutus ei varmaankaan tekisi pahaa rutikuivalle tekstille..
Koss
Advanced Member
Advanced Member

Re: Ikean Ivar-hyllyjen kantavuus? Ja nillitystä...

Viesti Kirjoittaja Koss »

aqua2002 kirjoitti:
koss kirjoitti:Kannattaa pyytää joku yli 100 kiloinen istumaan hyllylle, jos ei hajoa tai taivu niin kestää
Niin, ja tämä henkilö sitten istuu siinä kuukauden päivät vai?
Ei siinä nyt kuukauden päiviä tarvitse istua :mrgreen: Huomaahan sen jos taso vaikuttaa heikolta jo testattaessa, eli heiluu tai taipuu painosta. Tietenki on otettava huomioon tason materiaali ja sen ominaisuudet taipua jatkuvassa rasituksessa.
TanTan
Member
Member

Viesti Kirjoittaja TanTan »

Kyseinen Ikean hylly taipui jo 60 litran akvaarion alla. :roll:
Parasta ihmisessä on koira.
Mari Kurki
Elite Member
Elite Member

Siis mulla on sen hyllyn keskellä tukena ylimääräinen tikas. Eli ei pitäisi päästä taipumaan mihinkään.
vemkki
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja vemkki »

memma kirjoitti:Hmm, mitenkähän Aikiia-malliston pilipalihuonekalu yhdistettynä akvaarioon kuulostaa mielessäni ihan vesivahingolta..?
Mulla oli pari vuotta Ikean pilipaliluokan lipaston päällä 50 litran akvaario. :mrgreen: Lipaston ylätaso oli mitä lie lastulevyä. Oli se aikas pahasti kaarella, mutta ei romahtanut, koska laatikosto antoi juuri tarpeeksi tukea. Tosin aina kun ylimmän laatikon avasi, niin ylätaso tippui pari milliä. :mrgreen: Nykyään allas on Lundia-hyllyssä huomattavasti tukevammassa paikassa...
ryukin
Member
Member

Viesti Kirjoittaja ryukin »

Mari kirjoitti:
skare kirjoitti:Ikean kotisivuilla lukee Ivar-hyllykön kohdalla, että maksimipaino hyllylevyä kohti on 20 kiloa. Eli ei tuon päälle taida uskaltaa laittaa minkäänlaista akvaariota...
No huh huh! Eipä oikein taitaisi sitten uskaltaa laittaa kirjojakaan. :roll:
Hei, tästä tuli muuten mieleeni (vähän OT taas vaihteeksi): Vanhempani ostivat aikanaan Iskusta olohuoneeseen kirjahyllystön. Hyllyt koottiin ja taloutemme kirjat kasattiin niille. Kaksi hyllyä murtui kirjojen painosta. Iskussa totesivat ensin, että eihän noita ole tarkoitettu mitään kirjoja kannattamaan. Lopulta suostuivat kuitenkin toimittamaan uudet hyllyt tilalle, ja ihme kyllä nuo "uudet" ovat kestäneet kirjoja jo toistakymmentä vuotta, tosin isäni taisi vähän muuttaa niiden kiinnityssysteemejä ennen kuin kokeiltiin täyttämistä uudelleen.
Mutta jutun pointti siis oli, että ilmeisesti suurin osa ihmisistä säilyttää hyllyissään vain koriste-esineitä ja tyhjiä oluttuoppeja. Hyllyihin kirjoja tai akvaarioita pinoavat ovat vähintäänkin outoja 8O
iekku
Katalysaattori
Katalysaattori

Viesti Kirjoittaja iekku »

Meillä on 112-litrainen allas ikean massiivipuisen laatikoston päällä, ei notku eikä heilu milliäkään :)
jarppa82
Member
Member

Viesti Kirjoittaja jarppa82 »

Kaverini on töissä huonekaluliikkeessä ja hän ei edes suostunut myymään mitään akvaarioni alle. Koska niitä ei ole suunniteltu sellaisiin rasituksiin. Joten noita hyllyköitä ostaessa kannattaa muistaa se omavastuu ja tarkkaan testata kestävyys.

Hienompi tuo akvaario kyllä olisi jonkun lipaston tms päällä, kuin tuossa alumiinihäkkyrässä..
Terveisin minä.
thapsus
Senior Member
Senior Member
Viesti:

akvani

Viesti Kirjoittaja thapsus »

Minulla on 80l akvaario ikean massiivimänty kaapiston päällä, hyvin on kestänyt tähän mennessä. Alussa hieman hirvitti, mutta eipä näytä olevan pahemmin edes mutkalla. Luultavasti aika vastaavalle tv-tasolle kantavuutta luvattiin vain 60kg eli tuskin tämäkään kovin paljoa enempää painoa kestäisi.
http://community.webshots.com/photo/133 ... 0272tEygxZ

90l akva on sotkan mikälietason päällä, eikä senkään kanssa ole ongelmia ollut. Tosin tässä versiossa on metallijalat normaali muovisten sijaan :) Vaadin saada itselleni esittelykappaleen. Aika häijyä kyllä, että mallissa on metallijalat ja kun on raahannut höskän kotiinsa niin löytääkin pakkauksesta muoviputkia.
Lisäksi olen koittanut vahvistaa tasoa tekemällä kirjoista sen keskelle ylimääräisen paksun jalan.
http://community.webshots.com/photo/133 ... 0400UIDnAW

Vaikka nämä omat ovat kestäneet, en silti kenellekään uskalla suositella mitä tahansa kaappia akvan alle. Tosin, eivätpä ne valmiit, paketissa akvan kanssa tulevat kaapistotkaan kovin vakuuttavan näköisiä ole.
Pallokala
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja Pallokala »

Voi Jeesuslisko mitä toimintaa Ikeassa! Myötätuntoa Marille. :|

Minä oon kasaillut akvaarioita aina ihan ihme kirppislöytöjen päälle, sormet ristissä ja vähän huolettomalla asenteella. *kop kop* Hyvin on kestänyt.
P.A.L.L.O.K.A.L.A
Patalaiska Ahmatti, Lempeän Lattajalkainen Oliivinpoimija ja Kengurunkesyttäjä sekä Arvaamattoman Levoton Auringonpalvoja
maximoves
Senior Member
Senior Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja maximoves »

No onhan nuo Ikean ihmeet aika huteroita esityksiä. Minäkin kolme vuotta sitten ostin sieltä korkeamman lipaston vetolaatikoilla, alhaalla on neljä vetolaatikkoa ja ylimpän kaksi pienempää rinnakkain. Päälle lykättiin normaalin kokoinen telkkari, sellainen normaalipainoinen ja notkollaan on tuo lipaston kansi, vaikkei ole paljon leveämpi kuin telkkari itse. Mitälienee lastulevyä ovat. Itse en ainakaan laittaisi mitään kukkamaljakkoa painavampaa siihen hyllylle enkä ainakaan akvaariota kun ei se kestä telkkariakaan.

Ja itsekin olen taistellut kaikenlaisten vikojen ja toimitusten korjaamisten kanssa useammankin yrityksen kanssa vuosien varrella. Millon puuttuu ruuveja tai on liikaa ja vääränlaisia. Ihan normaalia nykyään kun kaikki pakataan jossain vinkuintiassa pussiin ja pakkaajat on tollasia 5-8 vuotiaita lapsia. :( Eihän ne osaa lukea eikä laskeakaan, joten miten ne vois osata laittaa kaiken oikein.

Kirjahyllykään ei tosiaan ole nykyään kirjoja varten vaan kaikenlaista turhaa krääsää pölyä keräämään. Itse luovuin pienistä kirjahyllyistä kokonaan ja ostin tilalle ison akvaarion. Väitän katsovani akvaariota paljon enemmän kuin niitä kirjoja, jotka sieltä hyllystä sai lähteä varastoon :mrgreen:
Ratsastan auringonlaskuun....

http://community.webshots.com/user/maximove
Rääkky
Advanced Member
Advanced Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Rääkky »

Olimma Ikeassa. Kuka samperi tarvitsee "kirjahyllyä" joka kantaa hurjat viisi kiloa :mrgreen: Minä suurena kirjafanaatikkona koen vieläkin puistatusta tuosta hyllystä. Kantavuudeksi oli merkitty todella noin vähäinen paino ja hitsivieköön hyllyhän oli vaikka kuinka pitkä. Mitä posliiniesineitä kansa hyllyillään pitää? Aqua-Webinkirjakerho
suosittelee. Pitäkää Baenchinne kaukana tästä hyllystä.
Maisu
Elite Member
Elite Member
Akvaarioseurat: Ciklidistit, HAS, NCS, TAS

Viesti Kirjoittaja Maisu »

Minulla nuo pikkuisemmat 45- ja 63-litraiset altaat ovat umpimäntyisissä Ruuvari-hyllyissä joille tosin luvataankin jo 100 kg per hyllylevy. Ovat olleet siis jo jonkun 11-12 vuotta, 63-litraisen alla levy on vähän kaarella muttei huolestuta. Enemmän huolestuttaa että mihin hitsiin alan tunkea kirjojani seuraavaksi kun hyllyissä on osassa jo kolmaskin rivistö ja mihinkään ei todellakaan enää mahdu mitään...
kalaneiti
Member
Member

Viesti Kirjoittaja kalaneiti »

En lukenut koko ketjua läpi, mutta ko. firmassa työskenneltyäni voinen kertoa heidän politiikastaan hieman. Elikkäs toki fakta on se, että siellä on laidasta laitaan myyjiä - on asiantuntevia ja avuliaita/ ystävällisiä jne ja sitten on niitä jotka kuuluisi jonnekin ihan muualle kuin asiakaspalvelualalle jne. näitä löytynee jokaisesta firmasta omansa. Jollain hyvälläkin myyjällä voi olla huono päivä ja kaikkea, ihmisiä ollaan kuitenkin kaikki. Myös asiakkaat.

Itse ostin sieltä tarjoilupöydän, josta myöskin jouduin vaihtamaan osia, jotka olivat virheellisiä - reijät porattu väärälle syvyydelle jne. ja soitin sitten että nyt riittää. Lähettifirma haki vanhan pois ja toi täysin uuden tilalle. Sekään ei ollut kasauskelpoinen. Palautin kapistuksen ja käytin rahat johonkin ihan muuhun siellä.

Käytännössä katsoen he kyllä kuljettavat / vaihtavat tuotteita (toki työntekijöille tehdään selväksi että vain erityistapauksissa suostutaan kuljettamaan tuote asiakkaan puolesta veloituksetta, koska yrityksen kaikki kuljetus-palvelut ovat ulkoistettuja[vaihtaminen kuljetuksen kera ei ollut muuten näinkään helppoa ostettuani Maskusta pöytä + 6 tuolia, jotka olivat täysin käyttökelvottomia, eli eiköhän tätä tapahdu muuallakin] tämä kävi hyvin selväksi kun tein jo mainitsemastani tarjoilupöydästäni reklamaation heidän kanssaan), joskin paperisotkussa joka heille siitä syntyy, kestää muutama päivä. Kyse on kuitenkin valtavasta firmasta jolla on useita, jopa kymmeniä tuhansia asiakkaita per liike per päivä, jolloin reklamaation käsittely alusta loppuun ei hoidu hetkessä. Voit myös vedota asiakkaan palautus ja vaihto-oikeuteen, ja siihen että voisit kävellä periaatteessa lähimpään postiin ja tehdä asiakaspalautuksen jolloin firma maksaa postikulut. Tosin uuden tuotteen tilalle saaminen ei hoidu ihan samalla lailla.. pointtina se, että siitäkin tulee heille kuluja, ei vain siitä että laittavat auton kuljettamaan tuotteen sinulle.

Ikeassa on myös valtava varasto, ja sen pyörittäminen ei ole ihan niin simppeli juttu miltä se ensin kuulostaa. Siksi olenkin katsonut itse liikkeessä asioidessani parhaaksi aina tarkistaa pakkaus, jonka otan, että se on täysin ehjä, oikealla tuotekoodilla ja että siinä ei ole 1/2 ja 2/2 paketteja vaan että tuote on pakattu yhteen pakettiin niin ei jää osia uupumaan. Tästä tuotenumeron tarkistamisesta pitäisi olla jokaisessa hyllyssä pieninvälein muistutus siitä myös asiakkaalle, että tuotenumero tulisi aina tarkistaa ja huomioida tämä pakkaus- systeemi.

Itse henk.koht pidän Ikeaa kaikesta huolimatta huomattavasti hinta-laatusuhteeltaan parempana kuin esim Masku, Sotka, Jysk...mitä kaikkia niitä nyt onkaan. Hyvin samankaltaisesta tuotteesta saatetaan toisessa liikkeessä pyytää jopa kolminkertainen hinta. Tosin tietysti on Asko:t ja Isku:t joiden huonoin laatu taitaa olla samaa luokkaa kun ikean paras (arvaus, en tiedä kun en ole käynyt) mutta katsokaahan sitä hintaa...ei voi puhua samana päivänä. "Rahalla saa ja hevosella pääsee.." Eikai kukaan oleta saavansa tarjoustalosta stockman-laatuisia vaatteitakaan...?

Ikea:ssa on varmasti joitain monien mielestä todella naurettavia huonekaluja, osa hankalasti kasattavia ja ties mitä, mutta on siellä sitten laatuakin, täytyy muistaa että jos ostaa lastulevy hyllyn, se on juuri sitä miltä se kuulostaa. Jos ostaa kokopuu-hyllyn, se tod.näk. maksaa enemmän, mutta se myöskin on laadukkaampaa. Tuskin kuitenkaan sen heikompaa kokopuuta kuin muuallakaan, vaikka hinta onkin huokeampi.

Firman tuotteista löytyy juu netistä ihan kohtuulliset selostukset ja soittamalla / käymällä sieltä firman omilta koneilta löytyy vielä tarkemmat tuoteselostukset, tuotteen mitat ja pakkauksen mitat jne. Itseasiassa todettakoon että paljon tarkemmat (puhun nyt netistä)kuin monella muulla vastaavalla firmalla edes paikanpäältä...
Täytyy kuitenkin muistaa että vaikka esim. tv-taso (minkä tahansa firman) kestää tietyn suuruisen painon, se ei välttämättä kestä akvaariosta tulevaa kosteutta. Lisäksi jos tuote on sille suunnittelemattomassa käytössä, lienee vastuu käyttäjällä, ei valmistajalla. Ivar-hyllykkö on suunniteltu varasto-hyllyköksi, ja kyllä siihen nyt aika monta kirjaa menee, ennenkun yhdellä hyllylevyllä on 20kg painoa, ja onhan hyllyjä kuitenkin hyllykössä useita..tämäkin on vain se, mihin asti he _takaavat_ kestävyyden, vaikka siihen käytännössä voisikin laittaa enemmän painoa.

Jos menet paikanpäälle ja vaadit tavaratalopäivystäjän paikalle, voit saada puhuttua itsellesi sekä korvauksen matkakuluistasi että tietysti tuotteen vaihdettua jne - tavallisella myyjällä ei ole tähän oikeutta eikä valtuuksia (ei saa esim. tehtyä tilausta ilman rahti-kuluja jne..). Menetettyä aikaa en ole kuullut heidän korvaavan. Asiakaspalvelun työntekijät ovat tässä ymmärtääkseni samalla viivalla, heilläkin on esimiehet jotka hoitavat tietynlaiset tapaukset eivätkä he voi ylittää valtuuksiaan halusivat tai eivät. Niiltä osin mielestäni on turha kiukutella ihmiselle jolla ei ole _mahdollisuutta itse päättää asiasta_ mutta joka on kuitenkin valmis laittamaan asian eteenpäin sille joka näin voi tehdä. Taas sanottakoon että aika monessa yrityksessä lienee ylin päätösvalta suurelta osin muilla, kun niillä asiakkaan kanssa ensimmäiseksi tekemisissä olevilla [valitettavasti].

Monesti myös asiakkaat raivostuvat kun ostavat esim. Kokonaisen huoneellisen kalusteita, eivätkä saa tuotteista tai niiden kuljetuksesta penniäkään alennusta. Harva asiakas tulee miettineeksi paljonko sama satsi olisi tullut maksamaan viereisessä liikeessä jonka myynti-volymi on ehkä kolmannes ikea:sta(joka toki näkyy hinnoissa)..samalla lailla siellä ei saa alennusta vaikka ostaisit 500 samanlaista tuolia yrityksellesi.. hinta on kaikille sama, yhtä edullinen - siksi myydään paljon, ja voidaan pitää hinnat tietyllä tasolla.

Tämän viestin tarkoituksena ei ole väittää ettäkö virhettä ei olisi tehty, tai ettäkö siellä kaikki olisivat asiantuntevia, ystävällisiä, avuliaita tai mitään muutakaan, vaan tarkoitus on auttaa ymmärtämään kokonaisuutta ja mikä on yrityksen tapa toimia ja mihin tulee varautua/ miten kannattaa toimia siellä asioidessa.

Ainiin, siitä puhelimessa jonottelusta vielä senverran, että oletteko koskaan yrittäneet soittaa radiolinjan asiakaspalveluun, puhumattakaan KELA:n palvelunumerosta jne...? Eiköhän tuo ole aika yleistä, kuten myöskin että virka-aika on virka-aika, ei KELA:ssakaan kukaan vastaa tietyn kellonajan jälkeen.
___
muokkauksessa korjattu lauserakennetta ja lisätty muutama tarkennus, poistettu aihetta sivuavaa.
Viimeksi muokannut kalaneiti, 00:53, 14.09.2004. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Maisu
Elite Member
Elite Member
Akvaarioseurat: Ciklidistit, HAS, NCS, TAS

Viesti Kirjoittaja Maisu »

kalaneiti kirjoitti:Ivar-hyllykkö on suunniteltu varasto-hyllyköksi, ja kyllä siihen nyt aika monta kirjaa menee, ennenkun yhdellä hyllylevyllä on 20kg painoa, ja onhan hyllyjä kuitenkin hyllykössä useita..tämäkin on vain se, mihin asti he _takaavat_ kestävyyden, vaikka siihen käytännössä voisikin laittaa enemmän painoa.
Tästä kirjojen ja akvaarioiden painostahan puhuttiin aiemminkin. http://www.aqua-web.org/forum/viewtopic.php?t=14394

Ostin Ikeasta juuri viime viikolla kokopuisen tv-tason, jonka luvattiin kestävän 60 kg:n painoinen televisio. Täytyypä seurata tarkkaan miten käy, kun televisioni painaa 54 kg.
aquado
Member
Member

Viesti Kirjoittaja aquado »

kalaneiti kirjoitti: Taas sanottakoon että aika monessa yrityksessä lienee ylin päätösvalta suurelta osin muilla, kun niillä asiakkaan kanssa ensimmäiseksi tekemisissä olevilla [valitettavasti].
Valitettavan usein ne ensimmäiset asiakkaan kanssa toimivat kuitenkin käyttäytyvät, kuin heillä olisi ylin valta, ja toteavat "ei käy", kun tarkoittavat "en jaksa vaivata esimiestäni tällä asialla, jossa minulla ei ole valtuuksia joustaa".
Monesti myös asiakkaat raivostuvat kun ostavat esim. Kokonaisen huoneellisen kalusteita, eivätkä saa tuotteista tai niiden kuljetuksesta penniäkään alennusta. Harva asiakas tulee miettineeksi paljonko sama satsi olisi tullut maksamaan viereisessä liikeessä jonka myynti-volymi on ehkä kolmannes ikea:sta(joka toki näkyy hinnoissa).
Tuo on kyllä totta: Monet olettavat saavansa heti paljousalennusta, kun ostavat muutaman kappaleen jotain tuotetta, jota myydään satoja kuukaudessa. Tämä pätee monella kaupan alalla. Vaan eihän ketään loukkaa kysymällä, kielteisestä vastauksesta suuttuminen vain on tyhmää, ellei ole valmis sen saatuaan jättämään kauppaa tekemättä ja ostamaan vastaavaa tuotetta jostain muualta.
Ainiin, siitä puhelimessa jonottelusta vielä senverran, että oletteko koskaan yrittäneet soittaa radiolinjan asiakaspalveluun, puhumattakaan KELA:n palvelunumerosta jne...?
Se, että muutkin yritykset ja virastot sortuvat samaan ei tietenkään tarkoita, että tämä kaikkialla yleistynyt puhelinjonotus olisi yhtään sen vähempää väärin ja hermoja raastavaa.
"Jos ei ole vikaa, älä rupea korjaamaan. Jos vika on todella paha, älä silloinkaan rupea korjaamaan." - Tikrun pieni kirja pomppimisesta
vemkki
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja vemkki »

kalaneiti kirjoitti: Ennenkuin paikka avattiin vuosisitten keväällä, teimme kilpailija-kierroksia ympäri muita huonekalu ja kodin sisustus-liikkeitä. Mielestäni informaatio , siisteys, laatu ja ennenkaikkea hintapuolta vertailtuamme osoittautui työpaikkamme huomattavasti hinta-laatusuhteeltaan paremmaksi kuin esim Masku, Sotka, Jysk...
Juu, nuo ovat noita muita sekundaputiikkeja. Ikea kyllä erottuu edukseen näistä.
Tosin tietysti on Asko:t ja Isku:t joiden huonoin laatu taitaa olla samaa luokkaa kun ikean paras (arvaus, en tiedä kun en ole käynyt) mutta katsokaahan sitä hintaa...ei voi puhua samana päivänä. "Rahalla saa ja hevosella pääsee.." Eikai kukaan oleta saavansa tarjoustalosta stockman-laatuisia vaatteitakaan...?
Kannattaa käydä joskus, maailmankuva avartuu. :) Usein vain köyhän ei kannata ostaa halpaa, paitsi jos uskoo että kalusto menee kuitenkin uusiksi muutaman vuoden sisällä.
Tuskin kuitenkaan sen heikompaa kokopuuta kuin muuallakaan, vaikka hinta onkin huokeampi.
Ikeassa tunnutaan suosivan oksanreikäpuuta kokopuisissa kalusteissa. Ehkä sitä voi ajatella sisustuselementtinä, mutta hinnan takia sitä käytetään ja heikompaa se on.
Merri
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja Merri »

Kyllähän tuo IKEA of Sweden on aika putiikki. Tullut sieltä raahattua jos mitä, vaihtelevalla menestyksellä.
Meillä on vajaa 50-L allas tämän tyyppisen kaapin harjalla. http://www.ikea.fi/PIAimages/34739_PE124887_S3.jpg
Sillä erotuksella, että ylimmän vaakaoven tilalla kaapissamme on tyhjää, eli päällä vain paksuhkosta umpipuusta tehty taso. Kestänyt altaan vääntymättä jo kaksi vuotta.
"I'll rise but I refuse to shine"
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”