Mutta sitten asiaan
Kuplakoneista
Valvoja: Moderaattorit
Kuplakoneista
Mulla on 102 l akva, ja se on nyt "kypsymässä". sinne laitettiin vettä ja suodatin viime keskiviikkona, eli siis pian haetaan kalat (ja kasvit).
Mutta sitten asiaan
mä haluaisin mun akvaan kuplakoneen! mistä niitä sais? Mitä eri kuplakone malleja teillä on? Mulla on tullu vastaan vaan sellanen Pieni Merenneito- rapu (sebastian) joka heiluu ja siitä tulee kuplia. Mut mun akva on aika luonnollinen, nii sellanen ei oikeen käy 
Mutta sitten asiaan
''Mä maistoin äsken kalanruokia! Oli tosi hyvää!'' Niilo 4v.
-
jarvij
- Elite Senior Member

- Akvaarioseurat: HAS, Ciklidistit,
- Sukupuoli: Mies
- Viesti:
Tarkoitatko ihan tavallista akvaaruin ilmapumppua. Siihen letkun päähän yksinkertaisesti vain ilmastinkivi ja se on siinä.
Noita ilmapumppuja ja hohkakivestä tehtyjä ilmastuskiviä saa ihan akvaarioliikkeistä, ja esimerkiksi juuri noilla nimillä.
Malleja on sitten asiallisista ihan krääsään, jotta siitä vain valitsemaan. Aika hyvä olisi noin peulalonpään kokoisten (luonnosta kerättyjen) kivien keskelle sijoitetu ilmastinkivi siten että vain kuplajonot näkyvät. Tuo letku luonnolliseti upotetaan pohjaan ja pannaan vaikka kiviä päälle, jotta letku pysyy pohjassa.
Luonnossa noita kuplajonoja näkyy usein tuliperäisillä paikoilla olevien järvien (ja lampien) pohjassa.
Mitään terveellisiä niissä nousevat kaasut eivät noissa oloissa luonnossa ole.![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
Noita ilmapumppuja ja hohkakivestä tehtyjä ilmastuskiviä saa ihan akvaarioliikkeistä, ja esimerkiksi juuri noilla nimillä.
Malleja on sitten asiallisista ihan krääsään, jotta siitä vain valitsemaan. Aika hyvä olisi noin peulalonpään kokoisten (luonnosta kerättyjen) kivien keskelle sijoitetu ilmastinkivi siten että vain kuplajonot näkyvät. Tuo letku luonnolliseti upotetaan pohjaan ja pannaan vaikka kiviä päälle, jotta letku pysyy pohjassa.
Luonnossa noita kuplajonoja näkyy usein tuliperäisillä paikoilla olevien järvien (ja lampien) pohjassa.
Mitään terveellisiä niissä nousevat kaasut eivät noissa oloissa luonnossa ole.
Sivuillani voi jo olla vastaus kysymykseesi:
http://www.aquahoito.info/suomi/sivuni.php
jo yli 15000 kirjoittamaani viestiä täällä.
Tuota milläköhän menetelmällä olet allastasi kypsyttänyt ja oletko varma että n. viikko (jos kerta kalat ja kasvit tulee pian) riittää? No enivei, tässäpä yhdet kypsytysohjeet: http://www.aquahoito.info/suomi/aloitte ... psytys.php
Ja käsittääkseni sen "rapu-kuplakoneen" sisällä on ihan tavallinen ilmastuskivi ja toi rapujuttu on vaan semmonen ekstakrääsäkoriste jonka voi ostaa erikseen ja laittaa siihen päälle. Ainakin tällaisen minä olen nähnyt.
Ja käsittääkseni sen "rapu-kuplakoneen" sisällä on ihan tavallinen ilmastuskivi ja toi rapujuttu on vaan semmonen ekstakrääsäkoriste jonka voi ostaa erikseen ja laittaa siihen päälle. Ainakin tällaisen minä olen nähnyt.
-
MörriPeikko
- Starting Member

Heips
Itsejjä ainakin on RENA merkkinen suodatin johon on yhdistetty kuplakone. Se on siis tavallisen suodattimen mallinen mutta siinä on suutin mistä kuplia tulee ja niiden määrää voi halutessaan säädellä 
Vajoan maan rakoon. tästäkin varmaan huomautetaan
-
jarvij
- Elite Senior Member

- Akvaarioseurat: HAS, Ciklidistit,
- Sukupuoli: Mies
- Viesti:
On tuollainen diffuusori kuitenki eri asia kuin mistä nyt on nähdäkseni kysymys. Koristeeksi tarkoitettu, pohjasta nouseva kuplajoukko pyrkimässä pintaa kohti.
Sivuillani voi jo olla vastaus kysymykseesi:
No minulla on tämmönen:
"..ilmastimet esim: Mouse ilmapumput alkaen 9 euroa, letkuineen takaiskuventtiileineen ja hohkakivineen 14 euroa."
Lainattu suoraan akvaariokeskuksen sivulta.
Eli ei maksa paljon ja on ihan kivannäköinen. Hohkakiviä on vaikka minkäpituista tarjolla, itselläni on semmoinen n. 10-senttinen. Myös noita ilmastimia (kuplakoneita
) on useamman merkkisiä, mutta tuo oli edullinen ja ainakin minulla ihan hyvin toiminut. Eikun vaan hommaamaan !
"..ilmastimet esim: Mouse ilmapumput alkaen 9 euroa, letkuineen takaiskuventtiileineen ja hohkakivineen 14 euroa."
Lainattu suoraan akvaariokeskuksen sivulta.
Eli ei maksa paljon ja on ihan kivannäköinen. Hohkakiviä on vaikka minkäpituista tarjolla, itselläni on semmoinen n. 10-senttinen. Myös noita ilmastimia (kuplakoneita
Minkä ilotta oppii, sen surutta unohtaa !
-
FishFisu
- Senior Member

Itse ostin koristeaarrearkun "kuplittamiseksi" ilmastuslaitteen. Eiköhän semmoinen kuplia puhtaasti tuottava värkki joka akvakaupasta yleensä löydy. Tuota koristeosaa ei tarvi ollenkaan, voi ostaa ilmastinkiven, joka on varsin huomaamaton, mutta kuplittaa vettä nätisti. Semmoinen sopii luonnollisenkin näköiseen altaaseen. Meillä ilmastuslaite on 42 litraisessa, jonne litramääränsä eli koonsa puolesta ei kannata ottaa yhtään kalaa. Nätille näyttää.
Kannattaa ihan kypsytysohjeiden mukaan kypsyttää, eikä ostaa niitä "veden tekeyttämis aineita". Ohjeet tosiaan tuolla aquainfo eli järvij:n sivuilla. Itselläkin on kypsytys menossa.
Kannattaa ihan kypsytysohjeiden mukaan kypsyttää, eikä ostaa niitä "veden tekeyttämis aineita". Ohjeet tosiaan tuolla aquainfo eli järvij:n sivuilla. Itselläkin on kypsytys menossa.
Ajattele pieniä ja yksinkertaisia unelmia ja toteuta niistä joka päivä yksi.