Kalastoa 40 litraiseen?

Akvaarioharrastuksen alkeisiin liittyvät ongelmat, kalojen yhteensopivuus ja mikä tahansa muu tärkeältä tuntuva asia.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Orthilia
Starting Member
Starting Member
Viestit: 34
Liittynyt: 16:42, 29.05.2002
Paikkakunta: Kuopio

Kalastoa 40 litraiseen?

Viesti Kirjoittaja Orthilia »

Niin tuota, tuollainen neljänkymmenen litran purkki löytyisi tyhjillään, ja olen miettinyt josko senkin ottaisin taas käyttöön.

Onhan tuo aikas pieni, ja olenkin miettinyt, että viitsiikö siinä kaloja pitää. Vaan jos jotain sopivaa kalastoa löytyisi. Hanasta tulee pehmeää ja hapahkoa vettä, tarkkoja arvoja en ole kerinnyt testailla.

Eli siis mielelläni ottaisin vastaan ehdotuksia kalastosta, teemana mieluiten Etelä-Amerikka, noin vesiarvojenkin puolesta. Eniten kiinnostaisi mahdolliset monnit/pohjakalat jotka tuohon kokoon sopisivat. Nuolimonneja on ehdoteltu, mutta mielestäni nuo ovat senverran vilkkaita uimareita, etten niitä ihan pieneen akvaarioon tahtoisi laittaa, vaikkeivat isoja olekaan.
Orthilia
Starting Member
Starting Member
Viestit: 34
Liittynyt: 16:42, 29.05.2002
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Orthilia »

Äh. Pitänee sitten vain ottaa joku tetraparvi pienoinen, kun ei noista monneista ole tietoa.
Orthilia
Starting Member
Starting Member
Viestit: 34
Liittynyt: 16:42, 29.05.2002
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Orthilia »

No nyt on akvaario sisustettu, ja pikkuveli omi sen itselleen omaan huoneeseensa. Kun jaksaisi vielä hoitaakin sen:)

Hunajarihmoja ja kirsikkabarbeja olen ajatellut. Ja ehkä pikkuista partista jonka voisi isompana siirtää toisaalle. Sikälimikäli tästä ei partikselle olisi hirmuisesti haittaa ja harmia?
vicky
Junior Member
Junior Member
Viestit: 99
Liittynyt: 15:44, 04.10.2001
Paikkakunta: Kirkkonummi / HAS

Viesti Kirjoittaja vicky »

Mulla oli 40 litrasessa sinipallokaloja ja noitamonni. Hyvin mahtuivat ja menestyivät.
be reasonable, do it my way.
Maisu
Elite Member
Elite Member
Viestit: 5469
Liittynyt: 15:10, 30.07.2001
Akvaarioseurat: Ciklidistit, HAS, NCS, TAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Maisu »

Minulla oli noitamonni joskus väliaikaisesti nelikymppisessä saatuaan köniinsä, eikä raukkaparka mahtunut oikein kääntymäänkään. Ei missään nimessä noitamonnia tämän kokoiseen.
vicky
Junior Member
Junior Member
Viestit: 99
Liittynyt: 15:44, 04.10.2001
Paikkakunta: Kirkkonummi / HAS

Viesti Kirjoittaja vicky »

Meniköhän kalat sekaisin? Saman näköinen fisu, mutta kokoa oli alle 10 cm, kaivoi itsensä hiekkaan eikä koskaan liikkunut/näyttäytynyt.
be reasonable, do it my way.
Mari Kurki
Elite Member
Elite Member
Viestit: 6450
Liittynyt: 23:09, 10.01.2002
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Espoo, HAS

Viesti Kirjoittaja Mari Kurki »

maisu kirjoitti:Minulla oli noitamonni joskus väliaikaisesti nelikymppisessä saatuaan köniinsä, eikä raukkaparka mahtunut oikein kääntymäänkään. Ei missään nimessä noitamonnia tämän kokoiseen.
Riippunee hieman myös noitamonnin lajista ja koosta. :D Esim. se punainen hidaskasvuisena lajina voisi viihtyä 40 litraisessa parikin vuotta, ennenkuin se pitäisi siirtää isompaan. Mutta joo, jos ei ole isompaa allasta mihin kasvaneen noitamonnivauvan voi siirtää, niin olen maisun kanssa samaa mieltä, että ei loppuelämäksi tämänkokoiseen.
En käy enää juurikaan foorumilla. Yhteydenotot tärkeissä asioissa: riesale@hotmail.com En vastaile yksityisesti tuleviin kalasto-, tauti- ymv. kyselyihin.
Orthilia
Starting Member
Starting Member
Viestit: 34
Liittynyt: 16:42, 29.05.2002
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Orthilia »

Minullakin muuten oli ennen noitamonni tuossa samaisessa pikku altaassa, ja ihan mukavasti se siellä tuntui nököttävän. Oli tosin aika pienikokoinenkin. Sinänsä kyllä isompiakin purkkeja on, mihin pikkuisen monnin sitten isompana siirtää, kuten sen partiksen kanssa sitten meinasin tehdä. Partis olisi ihan levähuoltomiehenä. Sotii tosin valitettavasti tuota Aasia-teemaa vastaan.

Sinipallokalat kyllä kuulostaa hirmuisen mielenkiintoiselta, vaan enpä ole täälläpäin myynnissä nähnyt. Ihan pikkuriikkisiin viherpallokaloihin tosin rakastuin tänään, mutta eivät siihen kokoon jää.

Nyt on vaihtoehtoisena suunnitelmana taistelukala (mahd. naaras) ja kiilakylkiä (mikäli mahtuvat?).
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Alkeet”