Kalojen kesäherkut

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Azkhaeracan
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: TAS
Sukupuoli: Nainen

Kalojen kesäherkut

Viesti Kirjoittaja Azkhaeracan »

Moikka! Kesä taitaa olla jo tullut ja nyt voisi olla aika etsiä kaloillekin joitain eläviä(?) kesäherkkuja luonnosta.
Mitäs kaikkea ihmiset ovat kaloillensa pyydystelleet ja mistä?
Ötököiden tulisi olla tietenkin puhtaista olosuhteista ja paikasta, jossa ei ole kaloja.
Ainoat joita itse tiedän on hyttysentoukat ja kastemadot (=vähän isommille kaloille).
Lisää ehdokkaita ruokalistalle? :D
allablaze
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: TAS
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja allablaze »

Itse löysin tänään kuningas apajan, kirkas syvä ja hieman virtaava oja. Sieltä kun haavi niin aina oli täynnä hyttysiä... Mutta sitten osuin parveen joitain (ei hajuakaan mitä) 2cm pitkiä suoria kellertäviä läpinäkyviä jutskia. Ne lilluu hiljaa niinkuin roskat ja välillä sytkäsee kuin hyttysetkin. Vähän pelottavan näköisiä mutta Perhoskirjoahvet oli niistä tosi kiitollisia kun olivat vähän hyttysiä isompia herkkuja... Muutenkin olen ihan surutta syöttänyt noista kalattomista poteista kaiken mikä liikkuu, ja ihan hyvissä voimissa on kalat vaikka en ole lajeja paljoa tunnistellut... Täytyy tänään laittaa muutama pussi pakkaseen niin on sitten kaloilla pitkinä talvi-iltoina millä herkutella... :mrgreen:
Juhnu
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Juhnu »

Ovatko vesimittarit (Gerridae joku) käypää ruokaa affenille? Noukin metsälammikosta muutaman ja ajattelin varmistua ennen kuin haen niitä lisää. Onko tautiriskejä?

Tuossa vielä linkki: http://www.funet.fi/pub/sci/bio/life/in ... /gerridae/
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”