Vastaamisen yhteydessä tapahtuva viestin kidnappaus

Tänne ilmoituksia mahdollisista (todennäköisistä) bugeista ym. häiriöistä.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Rääkky
Advanced Member
Advanced Member
Viesti:

Vastaamisen yhteydessä tapahtuva viestin kidnappaus

Viesti Kirjoittaja Rääkky »

Netscape 6.2 versiossa esiintyy varsin mukava ongelma. Vastattaessa tai muokattaessa tekstiä katoaa laatikosta koko teksti mikäli painat jotain noita ylhäällä olevia näpläimiä- eli kursivointia yrittäessäsi tyhjenee koko kenttä ja ainoa tapa saada teksti taas näkyviin on kirjoittaa se uudelleen.

Tämä on kiva juttu erityisesti silloin kun unohdat paukapäänä tämän ilmenevän ongelman ja olet kirjoittamassa tekstiä- pitäisihän sitä todella copypasteta muistioon vaikkapa mutta eipähän sitä aina heti alkutekijöissä ollessa viitsi tehdä. Explorerilla ongelmaa ei ole näkynyt kertaakaan.

Ongelman älykkyyttä osoittaa se että tämä ongelma tulee vain kun sinulla on kirjoitettuna jotenkin äärimmäisen tähdellistä asiaa jota et taatusti osaa kirjoittaa uudelleen yhtä hyvin. :twisted:

Nimim. onko minulla vain liian hyvä mielikuvitus vai onko ongelmaa muillakin? [:I]
Sam Salonen
Imperaattori
Imperaattori
Akvaarioseurat: HAF, HAS, TAS, TAY
Sukupuoli: Mies
Viesti:

Re: Vastaamisen yhteydessä tapahtuva viestin kidnappaus

Viesti Kirjoittaja Sam Salonen »

Rääkky kirjoitti:Nimim. onko minulla vain liian hyvä mielikuvitus vai onko ongelmaa muillakin? [:I]
Kokeilin 'simuloida' tuota Mozillalla (joka perustuu samaan ytimeen kuin NS 6.x) enkä sitten millään onnistunut saamaan moista aikaiseksi :| Eli Gecko-ytimessä vika ei tuntuisi olevan(?)
Guess what?! I got a fever, and the only prescription... is more cowbell!
zeke
Starting Member
Starting Member

Re: Vastaamisen yhteydessä tapahtuva viestin kidnappaus

Viesti Kirjoittaja zeke »

Rääkky kirjoitti: Nimim. onko minulla vain liian hyvä mielikuvitus vai onko ongelmaa muillakin? [:I]
Minulla on viesti joskus kadonnut käydessäni esikatselussa tarkastamassa sen ulkoasun ja yritäessäni palata jatkamaan muokkausta. Selain on Netscape 6.2.1, mac-versio. Ja tosiaan, nimenomaan pitkien, huolellisesti pohdittujen viestien kanssa näin on käynyt.
:?

Tyypilliseen tapaan tietysti arvelin mähränneeni itse, mutta miksei vika tosiaan voi olla ohjelmassakin.
Zeke
--- ei painovoimaa oikeasti ole, vika on Maassa.
kankaanp
Junior Member
Junior Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kankaanp »

Kokeilkaapas tätä:
Mikäli teksti häviää ruudusta kuten edellä on kuvattu niin "no panic", vaan coolisti vaan Lähetä nappia!
Miksikö? No siksi että olen huomannut että kun lisään hymiön ja teksti "häviää" se ei tosiasiallisesti katoa mihinkään vaan tulee julkaistuksi kun painaa Lähetä. Mikäli viesti jäi kesken niin sen voi sitten napata siitä uudelleen muokattavaksi nappia painamalla. Ongelma on ainakin N622-selaimessa, mutta olen melko varma että niin tapahtuu myös IE6:ssa.

Minulla on myös ongelmia kursorin kanssa: se on vähintään yhtä itsepäistä ja arvaamatonta sorttia kuin N4-sarjan selaiten Composerin kursori. Se esimerkiksi hyppää vilkkumaan tekstiruudun ylälaitaan puoleksi näkymättömiin kun lisään jonkin toiminnon napista. Eikä suostu liikkumaan nuolinäppäimillä mihinkään vaan se pitää hiirellä opastaa oikealle riville. Sitten taas toisaalta kohdistinta ei saa siirrettyä hiirellä viestin loppuun vaan sinne pitää ehdottomasti mennä nuoli oikealle näppäintä käyttäen, nuoli alas ei myöskään toimi.
Tero Kankaanperä
HillyBilly
Senior Member
Senior Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja HillyBilly »

kankaanp kirjoitti:Kokeilkaapas tätä:
Mikäli teksti häviää ruudusta kuten edellä on kuvattu niin "no panic", vaan coolisti vaan Lähetä nappia!
Miksikö? No siksi että olen huomannut että kun lisään hymiön ja teksti "häviää" se ei tosiasiallisesti katoa mihinkään vaan tulee julkaistuksi kun painaa Lähetä. Mikäli viesti jäi kesken niin sen voi sitten napata siitä uudelleen muokattavaksi nappia painamalla. Ongelma on ainakin N622-selaimessa, mutta olen melko varma että niin tapahtuu myös IE6:ssa.

Minulla on myös ongelmia kursorin kanssa: se on vähintään yhtä itsepäistä ja arvaamatonta sorttia kuin N4-sarjan selaiten Composerin kursori. Se esimerkiksi hyppää vilkkumaan tekstiruudun ylälaitaan puoleksi näkymättömiin kun lisään jonkin toiminnon napista. Eikä suostu liikkumaan nuolinäppäimillä mihinkään vaan se pitää hiirellä opastaa oikealle riville. Sitten taas toisaalta kohdistinta ei saa siirrettyä hiirellä viestin loppuun vaan sinne pitää ehdottomasti mennä nuoli oikealle näppäintä käyttäen, nuoli alas ei myöskään toimi.
Mä en saanut IE6:ssa kirjotettua mitään kun ei ollut edes kursoria eikä sitä klikkaamisesta huolimatta ilmestynyt. Sama ongelma oli kylläkin Outlook sähköpostin kanssa ja epäilin että johtuu joko mun koneesta tai jostain muusta ihme syystä.

IE5 toimii moitteetta.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Bugit ym. ongelmat”