Nano tulille

Pidä päiväkirjaa akvaariostasi, tai dokumentoi akvaarioprojektisi etenemistä täällä
pisarat2
Senior Member
Senior Member
Viestit: 977
Liittynyt: 18:24, 16.07.2012
Sukupuoli: Nainen

Nano tulille

Viesti Kirjoittaja pisarat2 »

Vähän varkain lähti idea nanoakvaariosta, kun tartui ohittamattoman edullisen tilaisuuteen ja kannoin purkin kotiin.
Nyt ihmeissäni mietin, mitä sillä tekisin 🤔
Kaunis kasviallas siitä tulisi, kaiketi, joten millainen pohja kannattaisi valita? Kaikenlaisia on vuosien kuluessa tullut kokeiltua sorapohjasta hienoon hiekkaan. Mustasta basalttisorasta olen pitänyt ehkä eniten sen kauniin kontrastin takia. Englantilaisen pyöreä jokisora taas oli ihan parasta puhdistaa. Hienoon hiekkapohjaan en enää varmaan lähtisi…
Mutta ideoita?
kerttu
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1262
Liittynyt: 20:05, 13.04.2003
Paikkakunta: Otava

Re: Nano tulille

Viesti Kirjoittaja kerttu »

Et ole saanut vastauksia, niin kirjoitanpa jotain! Mä laittaisin pieneen purkkiin jonkin ravinnepohjan: joko ihan kaupallisia matskuja tai sitten alle kukkamultaa jonka päälle pienirakeista pyöreää soraa. Kun kasvit saa juurillaan hyvin ravinteita ja pikkualtaassa usein on aika tehokas valaistus, niin saa helposti ne viihtymään vaikka nestemäinen lannoitus joskus jäisikin vähemmälle.

Mulla on 30-litrainen jossa elelee enää yksi sukarapu, ja oon ajatellut aloitella sen uusiksi sukaravuille. Muutama koristeellinen kotilokin ois mukava, mutta en oo niistä vielä varma.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Akvaariopäiväkirjat ja projektit”