Aggressiivinen aurinkoahven

Kirjoahventen hoito, ongelmat ym.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
JN2004
Starting Member
Starting Member
Viestit: 4
Liittynyt: 22:10, 18.08.2022
Sukupuoli: Mies

Aggressiivinen aurinkoahven

Viesti Kirjoittaja JN2004 »

Moi minulla on semi uusi akvaario jossa on kaksi luonnosta otettua aurinko ahventa (molemmat ilmeisesti uroksia) ja yksi pleco joka ostettu liikkeestä. Aluksi kaikki oli hyvin ja kalojen välillä ei ollut aggressiota nyt toinen ahvenista on tehnyt ilmeisesti pesän keskellä akvaariota ja aina kun toinen tulee esiin akvaarion kulmasta syömään tai mitä tahansa hyökkää toinen sen kimppuun mutta ei käyttäydy aggressiivisesti plecoa kohtaan onko muita vaihto ehtoja kuin antaa toinen pois kaverille (tiedän ettei tule vapauttamaan tätä luontoon) ja yrittää kalastaa toista sukupuolta edustava yksilö vai voiko asialle tehdä jotain auttaako esm jos niitä on useampi jolloin toinen ei voi keskittää aggressiota vain yhteen?
GTX
Senior Member
Senior Member
Viestit: 561
Liittynyt: 23:14, 01.01.2014

Re: Aggressiivinen aurinkoahven

Viesti Kirjoittaja GTX »

Aurinkoahven on säädetty haitalliseksi vieraslajiksi koko EU:n alueella. Haitallisia vieraslajeja ei saa päästää ympäristöön eikä tuoda EU:n alueelle, pitää hallussa, kasvattaa, kuljettaa, saattaa markkinoille, välittää taikka myydä tai muuten luovuttaa.

lähde: https://vieraslajit.fi/lajit/MX.206832
lihavoinnit minun tekemät
JN2004
Starting Member
Starting Member
Viestit: 4
Liittynyt: 22:10, 18.08.2022
Sukupuoli: Mies

Re: Aggressiivinen aurinkoahven

Viesti Kirjoittaja JN2004 »

Tiedän sen sen takia olemme kalastaneet niitä kissalle ruuaksi ja nyt otin ihan vaan hauskuuden vuoksi akvaarioon en usko että siitä on kellekkään mitään harmia koska jos haluan niistä eroon tai alkavat lisääntyä voin vain tappaa ne ja syöttää kissalle joten voitko vastata kysymykseen
GTX
Senior Member
Senior Member
Viestit: 561
Liittynyt: 23:14, 01.01.2014

Re: Aggressiivinen aurinkoahven

Viesti Kirjoittaja GTX »

Yritän tiivistää vastaukseni ymmärrettävämpään muotoon. Ei saa pitää hallussa.
JN2004
Starting Member
Starting Member
Viestit: 4
Liittynyt: 22:10, 18.08.2022
Sukupuoli: Mies

Re: Aggressiivinen aurinkoahven

Viesti Kirjoittaja JN2004 »

Tiesin sen ennen kuin otin ne mutta se ei ollut kysymykseni ja se ei minua kiinnosta
Teemu Salonen
Elite Member
Elite Member
Viestit: 5534
Liittynyt: 19:54, 02.10.2005
Akvaarioseurat: Suomen meriakvaarioseura facebook
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Espoo

Re: Aggressiivinen aurinkoahven

Viesti Kirjoittaja Teemu Salonen »

Nyt on ihan pakko kysyä... Myönnät tietäneesi jo ennen lajin hankintaa toimivasi lainvastaisesti ja nyt vielä odotat että joku vastuullinen akvaarioharrastaja haluaisi tukea sinua tämän laittomuuden jatkamisessa. Ymmärsinkö oikein?

Jos asia on näin, niin suosittelen lämpimästi kääntymään jonkun toisen keskustelupalstan puoleen. Veikkaan että vaikka ylilaudalta tai hommafoorumilta voisi löytyä apuja ;)
JN2004
Starting Member
Starting Member
Viestit: 4
Liittynyt: 22:10, 18.08.2022
Sukupuoli: Mies

Re: Aggressiivinen aurinkoahven

Viesti Kirjoittaja JN2004 »

Tiesin sen olevan ”laitonta” mutta mielestäni en silti ole tehnyt mitään pahaa vaan mielestäni olen tehnyt palveluksen suomen luonnolle ottamalla niitä akvaarioon ja tappamalla suuren määrän niitä nyt kyllä olen alkanut harkita hommaavani jotain oikeita akvaario kaloja tilalle ja tappaa nuo koska tuo toinen on aika huonossa kunnossa kiusaamisen takia ja en halua vain yhtä kalaa akvaarioon
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Kirjoahvenet”