JBL ulkosuodatin

Akvaarioharrastuksen alkeisiin liittyvät ongelmat, kalojen yhteensopivuus ja mikä tahansa muu tärkeältä tuntuva asia.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Akvalainen
Starting Member
Starting Member
Viestit: 22
Liittynyt: 00:17, 15.01.2022

JBL ulkosuodatin

Viesti Kirjoittaja Akvalainen »

Juuu.. en osaa laittaa sitä käyntiin. e702, kaikenlaisia osia jne. Yritin, mutta heti kun laitan sähköjohdon seinään niin kuuluu hirveää meteliä niin en usko laittaneeni oikein tuota. Mä oon niin kädetön kaikessa tällaisessa tekniikka+kokoamishommissa 🥺.
Akvalainen
Starting Member
Starting Member
Viestit: 22
Liittynyt: 00:17, 15.01.2022

Re: JBL ulkosuodatin

Viesti Kirjoittaja Akvalainen »

Katoin jotain ohjevideoita niin siitä suodattimen päältä ihmiset pumppaa jotain muutamia kertoja ennen kuin suodatin lähtee käyntiin? Mun se nuppi ei painu mihinkään kun sitä painaa. Onko kukaan tehnyt mitään suomenkielistä kädestä pitäen asennusvideota? Mulla ei oo ketään lähipiirissä, joka tietäisi mitään akvaarioista…
Akvalainen
Starting Member
Starting Member
Viestit: 22
Liittynyt: 00:17, 15.01.2022

Re: JBL ulkosuodatin

Viesti Kirjoittaja Akvalainen »

Siis kyseessä onkin e902..
Akvalainen
Starting Member
Starting Member
Viestit: 22
Liittynyt: 00:17, 15.01.2022

Re: JBL ulkosuodatin

Viesti Kirjoittaja Akvalainen »

Osaisiko kukaan auttaa, miksi sitä päällä olevaa nuppia ei pysty painaa? Vaikka pitäisi pystyä..
Akvalainen
Starting Member
Starting Member
Viestit: 22
Liittynyt: 00:17, 15.01.2022

Re: JBL ulkosuodatin

Viesti Kirjoittaja Akvalainen »

Eli päällistä starttinappia ei pysty painaa ja hirveä mekaaninen surina ja melu jos erehtyy laittamaan töpselin seinään. Menee hermo tän kanssa..
Teemu Salonen
Elite Member
Elite Member
Viestit: 5535
Liittynyt: 19:54, 02.10.2005
Akvaarioseurat: Suomen meriakvaarioseura facebook
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Espoo

Re: JBL ulkosuodatin

Viesti Kirjoittaja Teemu Salonen »

Se ilmausnappi on kieltämättä aika jäykkä, mut sinänsä aika tarpeeton peli.

Helpoiten saat suodattimen ilmattua ku imaiset sieltä paluuletkun päästä, niin suodatin täyttyy vedellä itsestään. Tämä siis, jos letkut on liitetty oikein ja hanat on auki. Aika simppeli aparaatti loppujen lopuksi. Kun suodatin on täyttynyt vedellä voi töpselin laittaa seinään ja laite toimii.
Akvalainen
Starting Member
Starting Member
Viestit: 22
Liittynyt: 00:17, 15.01.2022

Re: JBL ulkosuodatin

Viesti Kirjoittaja Akvalainen »

Okei joo :D sain painettua, oli kyllä tiukassa [:I] mutta nyt tosiaan ei pumppaamalla näytä oikeen mitään tapahtuvan niin koitan tota neuvomassa tapaa
Akvalainen
Starting Member
Starting Member
Viestit: 22
Liittynyt: 00:17, 15.01.2022

Re: JBL ulkosuodatin

Viesti Kirjoittaja Akvalainen »

Ei onnistu imaisemallakaan🙄
Akvalainen
Starting Member
Starting Member
Viestit: 22
Liittynyt: 00:17, 15.01.2022

Re: JBL ulkosuodatin

Viesti Kirjoittaja Akvalainen »

Ihan sairaan ärsyttävää, päivä tässä mennyt pumpatessa ja silloin tällöin imaisuyrityksiä. Ei voi hitto olla näin vaikeaa
Akvalainen
Starting Member
Starting Member
Viestit: 22
Liittynyt: 00:17, 15.01.2022

Re: JBL ulkosuodatin

Viesti Kirjoittaja Akvalainen »

Eihän vaan ole mitään akvaarion asennuspalvelua olemassa :mrgreen: ? Mä en tätä kyllä saa millään käyntiin.
Ssartzukka
Junior Member
Junior Member
Viestit: 58
Liittynyt: 13:54, 22.02.2020
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen

Re: JBL ulkosuodatin

Viesti Kirjoittaja Ssartzukka »

Moi. Ei ole kokemusta ko. suodattimesta, mutta samoja ongelmia ollut joskus Eheimin ulkkarin kanssa. Sain käynnistymään, kun täytin suodatinsäiliön vedellä ja lisäksi ujutin vettä myös molempiin letkuihin niin että ilmaa jäi mahdollisimman vähän.
kr70
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1930
Liittynyt: 14:45, 12.10.2014
Sukupuoli: Mies

Re: JBL ulkosuodatin

Viesti Kirjoittaja kr70 »

Onko varmasti letkut oikeinpäin? Siis imuletku oikeassa paikassa. Sitä nappia pitää painella aika monta kertaa. Jos meteli on tosiaan hirveä, niin tulee mieleen, että onkohan siipipyörän akseli kunnolla oikeassa paikassa kiinni.
Akvalainen
Starting Member
Starting Member
Viestit: 22
Liittynyt: 00:17, 15.01.2022

Re: JBL ulkosuodatin

Viesti Kirjoittaja Akvalainen »

Jos in letku tulee olla veden alla ja out letkun veden yläpuolella niin oikein on. Vaikka mitä täyttämistä yms tämän päivän kokeillut. Ei vaan voi olla näin vaikeaa yhden suodattimen toimintaan laitto. Olen purkanut ja laittanut uudestaan jo useat kerrat tänään. Kädet aivan hellänä, antaap olla tuon rakkineen
kr70
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1930
Liittynyt: 14:45, 12.10.2014
Sukupuoli: Mies

Re: JBL ulkosuodatin

Viesti Kirjoittaja kr70 »

Jos ostit kaupasta, niin mitäs jos viet sen sinne katsottavaksi. Ehkä se on rikki.
Akvalainen
Starting Member
Starting Member
Viestit: 22
Liittynyt: 00:17, 15.01.2022

Re: JBL ulkosuodatin

Viesti Kirjoittaja Akvalainen »

Ostin verkkokaupasta, vähän pidemmältä. Mutta ajattelin soittaa tässä lähipäivinä vaikka akvaario Kurkeen, että voisinko tuoda näytille..vaikkei sieltä olekkaan, mutta muutoin olen asioinut siellä. Takuutahan tuolla on, että jos oikeasti on rikki niin uusi tilalle.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Alkeet”