Hiljasta..Missä kaikki?

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Hiljasta..Missä kaikki?

ViestiKirjoittaja katjuuza » 15:22, 10.03.2019

Onpa palsta nykypäivänä hiljainen 8O ..
Ennen uusia viestejä tuli päivässä usean sivun verran, nyt ei välillä yhtään viestiä.
Mihin kaikki akvaristit ovat menneet :? Kertokaa minullekin, nyt kahlailen läpi iäsyyksien vanhoja ketjuja ja olisi kiva lukaista tuoreitakin asioita.
Ensi viikonloppuna tulee vihdoinkin 540l ja pääsee taas harrastuksen pariin tytön apuna :mrgreen:
katjuuza
Starting Member
Starting Member

Re: Hiljasta..Missä kaikki?

ViestiKirjoittaja kr70 » 15:26, 10.03.2019

Kyllä vaikuttaa melkein kuolleelta tämä forum. Ehkä kaikki ovat menneet facebookiin. Kun en halua periaatteesta sinne, niin yritetään nyt yhdessä tehdä eloa tänne!
kr70
Starting Member
Starting Member

Sukupuoli: Mies

ViestiKirjoittaja kr70 » 15:28, 10.03.2019

Se vaatii tietyn kriittisen massan, että tällainen nettiforum toimii. Jos eloa on tarpeeksi, haluavat kaikki mukaan. Jos forum vaikuttaa kuolleelta, häipyvät viimeisetkin, koska mitään ei tapahdu.
kr70
Starting Member
Starting Member

ViestiKirjoittaja katjuuza » 16:02, 10.03.2019

Välttelen kanssa viimeiseen asti facebookkia.. Sitten jos töiden takia välttämätöntä (mitä en suostu uskomaan), niin sitten ehkä :|
Toivotaan että eloa saadaan :D
katjuuza
Starting Member
Starting Member

ViestiKirjoittaja rotankolo » 20:41, 10.03.2019

Täällä kolmas facebookia kartteleva erakko. Hyvä foorumi ja tällaiselle pitkän tauon jälkeen harrastuksen pariin palanneelle oikea tiedon aarreaitta.
Tosin tietoa etsiessä ja vanhoja ketjuja selaillessa turhan usein tulee törmättyä ketjuun, jossa ketjun aloittaja on ensin ripitetty ja sen jälkeen hukutettu linkkitulvan alle. Itse olen vasta liittynyt ja ymmärrän, että suosion huipulla ketjuja aloitettiin huomattavasti enemmän. Mutta näin jälkiviisaasti se vaikuttaa siltä, kuin olisi omaa oksaa sahattu ja mahdollisesti karkotettu uusia jäseniä. Harmi.
rotankolo
Starting Member
Starting Member

ViestiKirjoittaja kr70 » 21:18, 10.03.2019

Minäkin olen palannut akvaarioiden pariin pitkän tauon jälkeen. Ja katjuuza siis myös?
kr70
Starting Member
Starting Member

ViestiKirjoittaja rotankolo » 21:44, 10.03.2019

Olkkarissa pörisee kohta kaksi vuotta vanha 84l akva. Isomman haluaisin, mutta tällä hetkellä ei ole tilaa. Hinku olisi nanolle tai korkeintaan 60 litraselle kuutiolle, jonka saisin jopa mahdutettua jonnekin.
Mitäs teiltä löytyy?
rotankolo
Starting Member
Starting Member

ViestiKirjoittaja kr70 » 23:57, 10.03.2019

Minä aloitin uudestaan vajaa puoli vuotta sitten. Alunperin akvaarion piti olla poikaa varten, mutta sen kiinnostus kesti siihen saakka, kunnes ekat kalat oli sisällä. Eli tästä tuli mun oma projekti mutta olen kyllä itse innostunut tästä uudestaan.

Eka akvaario on 135 litrainen melkein kuutio (54x50x50), mittatilauksena teetetty siten, että sopii paikkaansa. Lisäksi on kertynyt jo kolme pienempää. 25 l tähän saakka karanteenina, tulevaisuudessa poikasakvaario; 40 l, jonka sain ilmaiseksi, johon laitoin hunajarihmakalaparin, kun isossa oli niille liian vilkas seurakunta; ja ihan pieni noin 10 l (myös ilmaiseksi saatu), jossa nyt yksi valitettavasti sairaana ostettu kala toipumassa.

Viime aikojen ketjuja selaillessa näyttää siltä, että tänne ovat kirjoitelleet pääasiassa aloittelijat neuvoja kysyäkseen, ja uudelleen aloittajat. Aloittelijoille ei kukaan ole vastannut, joten heidän aqua-web-ura on päättynyt siihen. Esim. "Hammaskarpit"-keskustelualueella joku ilmoittaa aloittavansa akvaarioharrastuksen Nothobranchiua rachoviilla ja kysyy neuvoa. Kukaan ei ole vastannut, että se on kaikkea muuta kuin aloittelijan kala. Siihenköhän loppui senkin harrastajan harrastus.
kr70
Starting Member
Starting Member

ViestiKirjoittaja oopee » 12:05, 11.03.2019

Alkuperäiseen kysymykseen. Kyllä vain, facebookis ollaan ja tämäkin foorumi on siellä.Suosituin ehkä "akvaariot" ryhmä joka vaikuttais olevan vilkkain.Sitten on "akvaskeippaajat" mutta hiljaisempi ja erikseen tiettyyn aiheeseen paneutuvia kuten : Kiekot,monnit,kasvit ja jne...

Kyllä se viimeisin tieto harrastajien kesken jaetaan nimenomaan faces ja keskustelu on vilkasta ettei välillä peräs pysy.Itsekin vastustin facea mutta minkäs teet,maailmanpyörä pyörii ja mukaan on mentävä jos meinaa harrastaa.
oopee
Junior Member
Junior Member

Ikä: 54

ViestiKirjoittaja katjuuza » 18:53, 11.03.2019

kr70 kirjoitti:Minäkin olen palannut akvaarioiden pariin pitkän tauon jälkeen. Ja katjuuza siis myös?

Jeps, tässä oli monta vuotta taukoa 8O
Työkuvioiden takia tuli muutto ulkomaille, ja silloin jo sovin miehen kanssa että kun takaisin tullaan, minulla on optio uuteen akvaarioon.
Pitihän se sitten ottaa 200l suurempi :mrgreen: eli nyt tulossa 540 litraa!
katjuuza
Starting Member
Starting Member

ViestiKirjoittaja SiriusAng » 21:04, 11.03.2019

Oli "muutama" vuosi taukoa akvaarioissa, nyt taas takaisin täällä ja facessa. Tosin eivät mun mielestä sulje toisiaan pois mitenkään, joten tykkään käyttää molempia alustoja. :))
SiriusAng
Junior Member
Junior Member

Ikä: 35
Akvaarioseurat: TAS
Sukupuoli: Nainen

ViestiKirjoittaja Prodigirl » 22:45, 17.03.2019

Haa, solen minäkin harrastukseen palannut takaisin taas. Johan ehti muutama vuosi vierähtää.
Että hei vain tutut ja muutkin :mrgreen: 8-)
Viiden lätäkön ja yhden karvape**een emäntä
Prodigirl
Junior Member
Junior Member

Ikä: 36
Sukupuoli: Nainen

Paluu Yleistä keskustelua (akvaario)