Kotilo

Akvaarioharrastuksen alkeisiin liittyvät ongelmat, kalojen yhteensopivuus ja mikä tahansa muu tärkeältä tuntuva asia.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
tulisukarapu
Starting Member
Starting Member

Kotilo

Viesti Kirjoittaja tulisukarapu »

Moikka! Mulle kävi niin, että mulle tilattiin akvaario ja sitten olenkin pahasti ravunruoalle allerginen. En ota siis rapua. Päätin, että otan kotiloita niin tarvitsisin tietoa niistä. Akvaario on 15 l nanoakvaario niin mikä pieni kotilo sinne mahtuisi ja miten niitä hoidetaan. Etsin myös netistä
Norhie
Senior Member
Senior Member
Sukupuoli: N/A

Re: Kotilo

Viesti Kirjoittaja Norhie »

tulisukarapu kirjoitti:Okei, ehkä tein hätiköityjä päätöksiä. Mietin vielä tarkasti mitä sinne laitan. Tajusin, että kotilot on äyriäisiä :D Hei tietäisikö kukaan miten keskusteluja voi poistaa? Olen yrittänyt löytää vastausta netistä, mutta en vaan löydä :D
Kotilot on nilviäisiä. Ravut on äyriäisiä. Raaviskelin tässä muutenkin hieman päätäni - rapujenhan sitä ruokaa on tarkoitus syödä eikä sinun, joten ei se kalaa sisältävä ruoka varmaan kovin vaarallista ole? Siis jos et ala sormia nuoleskelemaan sen jälkeen. :)

Rapupellettejä on muuten helppo tipautella pinsetillä. Itsekin tipautan ne pääasiassa pinseteillä sen takia, että uppoavat paremmin. Muuten kiitävät ympäri allasta pintaa pitkin. Kalanruokaa myös jakelen pienellä mittalusikalla. Ei oikeastaan mistään muusta syystä, kun sattui jäämään noita visiblinin mitta-astioista yli, niin siistimpää käyttää niitä.
2x 240-litraa (seurala), 1x 180-litraa (evakkoallas), 1x 140-litraa (monnila), 1x 110 litraa (karanteeni), 1x 60 litraa (mysteerikuutio), 1x 60-litraa (taistoevakkola) ja aivan liikaa sekalaisia muovikippoja poikasille. Lue akvaariopäiväkirjaani.
malawi
Advanced Member
Advanced Member
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja malawi »

Haha, sä et varmastikaan meinaa niitä syödä joten ei hätä :)

Jos sua kauheasti epäilyttää niin käydä kunihauskoja kun peset akvaarion, mutta muuten kyllä näe mitään hätää. Älä vaan keitä niitä !
tulisukarapu
Starting Member
Starting Member

Juu olin sekottanu noi niveliäiset ja äyriäiset :D Olen tosiaan niin pahasti allerginen äyriäisille ja kalalle, että pelkkään purkkiin koskeminen saa hengen ahdistumaan ja alkaa kutittamaan. Joten minulle se voi olla todella vaarallista. Ilmankin sormien nuoleskelua :mrgreen: Toivottavasti ymmärrätte. :( Tietty voisin tehdä ruoat itsekin, mutta jätän ravut myöhemmälle. Noista seepraleväkotiloista sen verran, että minkä kokoinen akvaario niille pitäisi olla?
vallumaarit
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja vallumaarit »

Moi Ne on vaan muutaman sentin kokoisia joten voit laittaa siihen 15 l, jos sitä vielä suunnittelet. Haulla ( ylhäällä suurennuslasin kuva "etsi" ) löytyy vanhoja ketjuja seepraleväkotilosta ja netistä tietenkin : http://personal.inet.fi/luonto/anniina/ ... tilot.html

Itse en tuosta lajista niin pitänyt, kun munivat kokoajan pieniä valkoisia munia joka paikkaan, joita ei saa irti koristeista ym..
tulisukarapu
Starting Member
Starting Member

vallumaarit kirjoitti:Moi Ne on vaan muutaman sentin kokoisia joten voit laittaa siihen 15 l, jos sitä vielä suunnittelet. Haulla ( ylhäällä suurennuslasin kuva "etsi" ) löytyy vanhoja ketjuja seepraleväkotilosta ja netistä tietenkin : http://personal.inet.fi/luonto/anniina/ ... tilot.html

Itse en tuosta lajista niin pitänyt, kun munivat kokoajan pieniä valkoisia munia joka paikkaan, joita ei saa irti koristeista ym..
Okei :D Noi munat ei kuulosta kovin... kivoilta [:I] Mahtuisko tohon akvaarioon joku muu laji?
vallumaarit
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja vallumaarit »

Pienet lajit, kiekkokotilot esim. sopii hyvin tai thiara winterit. Molemmat lisääntyvät makeassa vedessä ja molempia on saatavilla täälläkin yksityisiltä, riippuen missä asut.
tulisukarapu
Starting Member
Starting Member

Lopetan tänne kirjoittelun ainakin joksikin aikaa, mutta kotilot eivät tunnu omalta. Mietin asiaa rauhassa :D
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Alkeet”