Monta millistä 60 l:n akvaarioon?

Synnyttävät ja kutevat hammaskarpit. Miljoonakalat, mollit, platyt, killikalat jne.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
threepac87
Junior Member
Junior Member

Monta millistä 60 l:n akvaarioon?

Viesti Kirjoittaja threepac87 »

Olen perustamassa 60 litran akvaariota (60 x 30 x 30 cm) jonne tulis pelkästään miljoonakaloja ja niiden lisäks 2-3 piikkisilmää. Nyt olis kiva tietää että monta miljoonakalaa sitten olis hyvä määrä ton kokoseen akvaarioon? :roll: Ai niin, kaikki millikset tulevat olemaan koiraita, jos joku tolla tiedolla jotain tekee [;)]

Virkkeet alkavat isolla alkukirjaimella.
Pessimismi on aivan turhaa, ei se auta kuitenkaan mitään.
SnowBear*
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja SnowBear* »

Oletko miettimässä muita kaloja kuin milliksiä?
Jos otat pelkkiä uroksia niin tuonne mahtuisi vaikka 10 kpl.
Jos otat uroksia ja naaraita niin ei kannata ottaa kuin kork. 2 urosta ja 4 naarasta, ne kun lisääntyvät niin vimmatusti
Huhtis
Starting Member
Starting Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Huhtis »

niiden lisäks 2-3piikkisilmää
Kannattaisi miettiä noita piikkisilmiä uudestaan. Kasvavat lähemmäs 10-senttisiksi ja akvaariosi on kuitenkin vain 60L. Itselläni oli 60 litrasessa millien kanssa kääpiömonnisia(Corydoras pygmaeus).

Millit tykkää kovemmasta vedestä kuin kääpiöt, mutta... meillä vesi on aika pehmeää, millikset viihtyivät silti hienosti ja lisääntyivät turhankin innokkaasti(lopulta annoimme naaraat pois ja jätimme pelkät koiraat :D ) Parhaimmillaan meillä oli aikuisia koiraita samaan aikaan 15 ja kääpiömonnisia 7... ehkä jo hiukan ylikansoitettu, mutta mitään ongelmia ei ilmennyt. :mrgreen:
sadie
Member
Member
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen

Re: monta millistä 60l akvaarioon?

Viesti Kirjoittaja sadie »

threepac87 kirjoitti:jonne tulis pelkästään miljoonakaloja ja niiden lisäks
Tämmöset lauseet saa mut aina hihittelemään (näitä näkee vähän liian usein). Joku pelkästään sana taitaa olla liikaa :roll:
In all venues there are two types of people, those who "do" and those who complain about those who do.
threepac87
Junior Member
Junior Member

Siis edelleen vain milliskoiraita. Ainoat monniset mitä voisin harkita on pandamonninen mutta niitäkin täytyis olla parvi enkä mä taas halua niitä niin paljoa... :? Muita monneja en todellakaan halua. Ja meillä on kuitenkin aika kovaa vettä josta monniset ei mun tietääkseni oikeen tykkää... :roll:

Virkkeet alkavat isolla alkukirjaimella.
TanTan
Member
Member

Viesti Kirjoittaja TanTan »

threepac87 kirjoitti:ja meillä on kuitenkin aika kovaa vettä josta monniset ei mun tietääkseni oikeen tykkää... :roll:
...eivätkä tykkää ikävä kyllä piikkisilmätkään.
Parasta ihmisessä on koira.
threepac87
Junior Member
Junior Member

TanTan kirjoitti:...eivätkä tykkää ikävä kyllä piikkisilmätkään.
Juu, tälläisen jutun huomasin itsekkin juuri. :( Huomasin myös, että mä en halua sellasia piikkisilmiä joissa on raitoja ja ikävä kyllä en oo missään nähny enää myytävän vaaleenpunasia yksilöitä.. Joten ei sitten monnisia eikä piikisilmiä, kävisiköhän sitten kierteissarvikotilot? :roll:
PikkuPrinsessa
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja PikkuPrinsessa »

Jeps, mulla ainakin kierteissarvikotilot tykänneet kovemmasta vedestä. Olen kuullut, että pehmeässä niiden kuori "syöpyy"?!
Niitä ei sitten kannata kauheesti hommata alkuun, ainakin mulla tykänneet lisääntyä hirmuisaa vauhtia 8O
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Hammaskarpit”