Juwelin niukat silikonit - uskaltaako käyttää?

Valaisimet, suodattimet, lämmittimet ym.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
mariquies
Junior Member
Junior Member
Viestit: 63
Liittynyt: 10:25, 03.10.2011
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Espoo

Juwelin niukat silikonit - uskaltaako käyttää?

Viesti Kirjoittaja mariquies »

Mulle tuli käytettynä 240-litrainen Juwelin allas, hyväkuntoinen ja melko uudelta vaikuttava allas. Sen silikonisaumoja tutkiessani huomasin kuitenkin, että toisen etukulman silikonit on vedetty vinoon niin, että yläreunassa silikoni on vasta n. 3 mm syvyydessä lasien välissä. Tämä on kuitenkin ihan tehtaan jäljiltä oleva silikoonaus, eli silikonit eivät ole mitenkään vaurioituneet / revenneet. Pitäisikö tässä silti luottaa Juwelin laadunvarmistukseen ja uskoa, että tuo sauma pitää?
720 L monneja, 240 L seurala, 240 L malawila, 60 L hammaskarppeja
Vauhtiville vm. 2011, mies ja kissa.
Kaituli
Senior Member
Senior Member
Viestit: 617
Liittynyt: 00:15, 27.09.2013
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Kuusankoski
Viesti:

Re: Juwelin niukat silikonit - uskaltaako käyttää?

Viesti Kirjoittaja Kaituli »

Jos silikonit on pehmeät ja joustavat eikä niiden reunat ole repeytyneet eikä ne ole kovettuneet tai kuivuneet niin miksipä ei uskaltaisi.
Teemu Salonen
Elite Member
Elite Member
Viestit: 5534
Liittynyt: 19:54, 02.10.2005
Akvaarioseurat: Suomen meriakvaarioseura facebook
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Espoo

Re: Juwelin niukat silikonit - uskaltaako käyttää?

Viesti Kirjoittaja Teemu Salonen »

Ihan varmasti pitää. Juwel käyttää nykysin robotteja altaidensa kasaamiseen ja liimaamiseen. Siellä ei ole yhtään liikaa eikä liian vähän sitä silikonia. Ihmiskäsi ei pysty samaan tarkkuuteen millään.
Heska
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1389
Liittynyt: 20:16, 15.08.2013
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: VANTAA

Re: Juwelin niukat silikonit - uskaltaako käyttää?

Viesti Kirjoittaja Heska »

Ehkä ollut robollakin huono päivä mutta jos edellisellä pysynyt vedet sisällä ja testaat että sinullakin pysyy niin eiköhän Juwelin laatuun voi luottaa.
Ei silikonia tarvitse paksusti olla kunhan on oikeassa paikassa ja puhtaalle pinnalle laitettu.
Malawipossuja 2metrin karsinassa+ poikasallas malaweille.
mariquies
Junior Member
Junior Member
Viestit: 63
Liittynyt: 10:25, 03.10.2011
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Espoo

Re: Juwelin niukat silikonit - uskaltaako käyttää?

Viesti Kirjoittaja mariquies »

Kiitos huojentavista vastauksista! Tein nerokkaan pakettikaupan, eli ostin tämän Juwelin jalustan ja valaisinkannen vuoksi, jotka mun piti yhdistää Wromakin vähän käytettyyn altaaseen, josta sain tekniikan ja kalat - Juwelin altaan ei siis pitänyt päätyä mulle edes käyttöön, mutta enhän minä idiootti tajunnut, ettei tuosta Juwelista saa kirveelläkään yläreunusta irti ja siirrettyä toiseen altaaseen [}:)] . Juwelille tulikin sitten tarvetta, mutta arvaatkaapas harmittiko, kun pelästyin, että joudun ostamaan vielä kolmannen altaan, että saan tämän projektini toteutettua :roll:
720 L monneja, 240 L seurala, 240 L malawila, 60 L hammaskarppeja
Vauhtiville vm. 2011, mies ja kissa.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Tekniikka”