Mitä merkkiä suosit ja miksi

Akvaarioiden ja kalojen hoito, ongelmat, sairaudet jne.

Valvoja: Moderaattorit

Alueen säännöt
Ennen kuin esität kysymyksesi, huolehdi, että ainakin osa seuraavista tiedoista ovat viestissäsi:
  1. akvaarion tilavuus ja mitat
  2. Valaistus (millaiset putket, esim. 58W Philips 86)
  3. Suodatus (suodattimien merkit ja mallit)
  4. Akvaarion hoito (vedenvaihdot, ruokinta, kasvilannoiteet yms.)
  5. Akvaarion asukit (kalat + muut eliöt)
  6. Vesiarvot (pH, GH, KH, NO2-, NO3-, lämpötila)
  7. Mikä on ongelma ja miten se esiintyy? Täysi kertomus kalan/kasvien oireista
  8. Milloin huomasit ongelman, onko jatkunut jo kauan? Onko ollut jotain muita ongelmia?


Ilmoittamalla ainakin osan em. tiedoista heti ensimäisessä viestissä, varmistat että muilla on helppo työ vastata viestiin ja näin ratkaista mahdolliset ongelmat. Kiitos!
Vastaa Viestiin
terot77
Starting Member
Starting Member
Viestit: 26
Liittynyt: 16:51, 19.05.2014
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Lahti

Mitä merkkiä suosit ja miksi

Viesti Kirjoittaja terot77 »

Olen alkanut miettimään, että mikä noista monista tuotteista on hyviä ja kannattaisi käyttää.
itselläni on ollut Tetran tuotteita pääasiassa käytössä ja se vaan siksi, että 80-luvulla kun harrastuksen aloitin niin paikka mistä kaikki ostettiin oli stokka ja siellä oli Tetran tuotteita tai tuote - tuo kauniin sininen veden parannusaine. Nykyään on edelleen käytössä tuo sininen ihmeaine aquasafe, mutta sen lisäksi on tullut jbl:n lannoitteita, seran humusta ja easy-lifen vedenparannus ainetta mikä tuli kaappiin jonkun akvaarion mukana.

Eli mitä merkkejä käytätte ja miksi? Ja mikä on se super pro merkki?
120 makea projekti , 40 suolainen projekti
Teemu Salonen
Elite Member
Elite Member
Viestit: 5539
Liittynyt: 19:54, 02.10.2005
Akvaarioseurat: Suomen meriakvaarioseura facebook
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Espoo

Re: Mitä merkkiä suosit ja miksi

Viesti Kirjoittaja Teemu Salonen »

Ihan suoraa linjavetoa tohon on vähän hankala tehdä. Toinen merkki voi olla hyvä muuten, mutta niin perhanan kallis ettei sitä ole mitään järkeä käyttää esim suuremmissa vesimäärissä. Toinen merkki voi taas sopia oikein hyvin kasviakvaristeille, tavis seuraharrastaja ei tee sillä mitään. Jostain ruokamerkeistä löytyy todella hyvät ruuat isoille ahvenille mutta kunnon pohjatablettia ei sitte millään.

Itse olen kokeillut sekä harrastuskäytössä, että työn puolesta useita eri merkkejä ja päätynyt siihen ratkaisuun että hyvä kompromissiratkaisu on JBL. Jos sen ulkopuolelta jotain speciaalimpaa tarvitsee niin sen voi sitte hankkia muulta merkiltä.
suomunaama
Senior Member
Senior Member
Viestit: 585
Liittynyt: 17:45, 29.05.2013
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Kaarina

Re: Mitä merkkiä suosit ja miksi

Viesti Kirjoittaja suomunaama »

Ruoista osa New life Spectrumia, koska kalliit plekot ja sitten loput halvat täytesafkat tetran, kun JBL ei kelpaa meidän fisuille. Vesitestit JBL, pohjalannoitteet JBL (ainoat, mitä olen kokeillut ja olivat hyviä), vedenparanteita en käytä, suodattimet ehdottomasti Fluval, koska meillä on niitä 2 ja yksi Eheim. Eheim on suoraan sanoen aika susi. Valaisimet itse tehden. Virtauspumput Voyager, niissä on riittävä turvakehikko meidän noitiksenpennuille. Lämmittimet Jäger, muita en ole kokeillut. On meillä yksi Seraltakin, mutta en ole ikinä pistänyt päälle. Säilytämme vain, jotta pysyy täydellisenä pakettina tuo Seran nano. Pakastekatkat X-tra, koska hinta halpa ja rapujen koko sopivan pieni mustaveitsille.
Ryusuzaku
Junior Member
Junior Member
Viestit: 232
Liittynyt: 17:26, 15.11.2013
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Länsi-Pasila

Re: Mitä merkkiä suosit ja miksi

Viesti Kirjoittaja Ryusuzaku »

Mä oon tässä kokeillu yhtä jos toista kalanruokaa. Ostin 100€ jonkun läjän erimerkkisiä tuotteita. Vielä ois new life spectrumia tulossa seuraavalla viikolla. Mut tähän mennessä isommat spirulina pohjatabut uppoaa noille hyvin sitten sinisimpukka (pestynä), survarit. Mun ahvenet sylkee jokasen hiton kuivapapanan ulos suustaan "HYI MITÄ TÄÄ ON!" . Mut on se kiva nähä ku kalat innostuu kun tulee oikeanlaista ruokaa kädessä kohti :D

Tiedän ainakin pohjakaloille oikeat tabut nyt ja sitten tosiaan "tuore" ruoka menee ahvenille ainakin tosi hyvin.
Yhteensä 2200 litraa vettä. Lisää tulossa. Amerikkalaisia ahvenia, madagaskarilaisia ahvenia ja muita jänniä otuksia.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Hoito, ongelmat ja kalataudit”