Kevät ja levät

Kasvien hoito, ongelmat ja sisustus.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
KVE
Starting Member
Starting Member
Sukupuoli: Nainen

Kevät ja levät

Viesti Kirjoittaja KVE »

Taas se mokoma iski. Kevät ja levät. Kasvit voivat hyvin, mutta hitsinvitsin partalevä (?) valtaa lehtien reunat rusehtavalla tursakkeellaan. Mitä minä teen?!

Allas on 180l, 24astetta. Pohjalla JBL:n Manado ja lannoitteena saman firman 7balls. Gh 14, kh 4, nitriitti 0, tippatestein. Vedenvaihdot 60l/5vrk. Kalasto kevyt: hammaskarppeja 10-20, raitaseeprakaloja 10, monnisia 9 ja partis. Kasvisto hyvin runsas ja rehevä. Juwelin oma sisäsuodatin + 450l/h matto. EasyCarbo 2,5ml/vrk + Tetran FloraPride 1ml/vrk. Valot 5h, 3h tauko+ 4,5h. Aurinko ei paista altaaseen, mutta huone on iltapäivän ja illan hyvin valoisa, vaikka kaihtimet on alhaalla, kun ei täällä kärsi ihminenkään olla ilman.
Jake_101
Junior Member
Junior Member
Sukupuoli: Mies

Re: Kevät ja levät

Viesti Kirjoittaja Jake_101 »

Eihän tää oo mikään superratkaisu, mutta itse olen laittanut aina paksun kankaan peittämään akvaarion etulasia silloin kun en itse ole paikalla eli lähinnä päivisin.
Home is the place where I keep my planted tanks.
anskuliini00
Starting Member
Starting Member
Sukupuoli: Nainen

Re: Kevät ja levät

Viesti Kirjoittaja anskuliini00 »

Samaa ongelmaa myös täällä, aurinko paistaa nyt vielä niin alhaalta, että väkisinkin tuppaa valaisemaan olkkaria liikaa. Levää pukkaa myös täällä altaaseen. Talvella ja kesällä ei siis mitään ongelmia. Tänään askarreltu mustasta kartongista lärpäkkeet sivulaseihin jotka voi asentaa aamulla paikoilleen kun lähtee töihin, katotaan pitääkö kehittää jotain etulasiinkin. Ja laitettava vanua suodattimeen että lähtee muu "höttö" pois.
180L + 112L
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Kasvit ja sisustus”