Oletteko tilanneet akvaariokasveja Saksasta?

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Pilvinen
Junior Member
Junior Member
Sukupuoli: Nainen

Oletteko tilanneet akvaariokasveja Saksasta?

Viesti Kirjoittaja Pilvinen »

Ovatko olleet hengissä ja hyviä saapuessaan? Olen tilannut putkia, ruokia, testejä, vedenhoitoainetta yms sieltä aquaristic-kaupasta kun on ollut niin paljon halvempia. Tosin 5l:n tonkka vedenhoitoainetta oli umpijäässä(kovat pakkaset), vähän mietityttää miten ne kasvit sitten?
Aloittelija jolle kaikki vinkit ovat tervetulleita! Akvaariot 180l ja 450l.
Koomikko
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: Kalasoppa
Sukupuoli: Mies

Re: Oletteko tilanneet akvaariokasveja Saksasta?

Viesti Kirjoittaja Koomikko »

Olen tilannut kasveja Saksasta mutta en talvella. Kannattaa varmaan odottaa kesään ennen kuin tekee tilauksen. Hyvin oli kasvit pakattu ja tulivat hyväkuntoisina perille.
Kirjoituksistani ei pidä loukkaantua.
Angara
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Angara »

Yhden kerran olen kokeillut. Paketti viipyi matkalla sen verran kauan, että osa kasveista oli DOA, Dead on arrival.
Lara__
Junior Member
Junior Member
Akvaarioseurat: TAY
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja Lara__ »

Ite tilasin just aquaristic.netistä kasveja muun roinan mukana. En toivonut liikoja kun keskellä talvea tilaan, mutta ajattelin kokeilla. Paketti oli viimeviikon maanantaina lähtenyt matkaan ja nyt maanantaina (eilen) paketti saapui minulle. Odotin kauhulla, että mitä mössöä viikon matkannut paketti sisältää, mutta mitä vielä, kasvit näyttivät oikein hyvältä! Olivat märän paperin kanssa minigrip pussissa ja sitten kuplamuovissa ja sanomalehdessä ja toisessa kuplamuovissa, lisäksi laatikko oli täynnä "ilmatyyny"-muovia, koska paketissa oli myös pari loisteputkea. Kasvit tuntuivat kyllä aika kylmiltä, mutta edelleen kaikki näyttää tuolla altaassa hyvinkin eläviltä..

Ainoa juttu mikä jäi harmittamaan oli se, etten tilannut niitä enempää! :mrgreen:
sig73
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja sig73 »

aquaristic.net-iltä tuli kasvit noin kuukausi sitten. Paketti tuli perille noin viikossa. Hyvin oli pakattu ja kasvit kunnossa. Kannattaa tilata keväällä tai syksyllä.
180 L ja 240 L tropiikki. 2 nuorta punaista kollikissaa ja 17 v. mummelityttökatti. 60 L, 100 L ja 180 L minikasvihuoneina.
Koss
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja Koss »

On tullut tilattua useammankin kerran, tosin kannattaa varautua että kasvit ovat useimmiten ilmakasvatettuja, ja siihen että mukana tulee hyvin usein postitorvikotiloita. Muutenkin saattavat matkalla mennä hieman heikkoon kuntoon, varsinkin melalehdet, heiveröisemmät köynnökset,jne. Tulevat tarvitsemaan hyvän valaistuksen, mahdollisesti hiilidioksidin lisäyksen, kunnollisen lannoituksen, jotta jaksavat lähteä kasvuun. Toki samoja ilmakasvatettuja saa myös suomalaisista akvaarioliikkeistä, mutta niiden kunnon näkee jo ostohetkellä. Yleensä kokeilumielessä olen tilannut harvinaisempia lajeja Saksasta.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”