1200- 230- ja 60-litraisten akvojen elämää

Pidä päiväkirjaa akvaariostasi, tai dokumentoi akvaarioprojektisi etenemistä täällä
suomunaama
Senior Member
Senior Member
Viestit: 585
Liittynyt: 17:45, 29.05.2013
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Kaarina

Re: 1200- 230- ja 60-litraisten akvojen elämää

Viesti Kirjoittaja suomunaama »

Fisutar10 kirjoitti:[quote="suomunaama"

Oonko minä ainua, joka odottaa kauhulla muuttopäiväänsä ja 1200-litraisen siirtoa? :) Minne ihmeeseen minä kalat tungen, tuonne 230-litraiseen pikkupurkkiinko? Ketkä hommaan kantajiksi? Mistä löydän talon, jossa lattiat ei lysähdä kasaan? Minne kasvit siksi aikaa? Joudunko upottamaan uudelleen nuo syksystä asti uponneet kannot, jotka vieläkin kelluvat mielellään? Ossaanko minä silikoonata sen kaavailemani 3D-taustan kiinni tohon? Mitä jos kala kuolee muutossa? Mitä jos minun uudella asuinalueellani onkin vesiarvoiltaan todella huono hanavesi? Miten meidän pohjavedellä hemmotellut kalamme yleensä tottuvat hanavetteen? Mitä jos minun uudessa asuinpaikassani ei ole akvaliikkeitä lähellä, eikä minulla ole autoa? Mistä minä hommaan rahaa siihen asuntoon ennen kuin täytän 40? Pitäisikö hankkia joku akvaristikämppis? Haluaako kukaan yleensä asua minun kanssani? (Viimeiseen tiedän jo vastauksenkin.)

Sitä on pää täynnä tulevaisuuskysymyksiä, mikä ketuttaa vietävästi. :)
Siirsin tänne kysymyksen....Aiotkos jatkaa lukiossa ja asua kotona sen ajan? Silloin tulee peliaikaa 3 vuotta lisää enkä pahemmin vielä murehtisi asiasta, jos 3 vuotta vielä asut kotona. Ja jos akvaariosi silikonit kaipaisivat jo uusimista sen jälkeen, tulisiko jopa edullisemmaksi ja helpommaksi pystyttää uusi kippo seuraavaan osoitteeseen ja pedata sinne kypsä akvaario valmiiksi (vanhoilla suodattimilla) ja fisut sinne vain uuteen kippoon suoraan:). Vanha akvaario myyntiin :).[/quote]

Saisi ainakin uudet naarmuttomat lasit. Vähän vaan pelkään, että se silikonien vaihto tulee ennen muuttoa eteen. Meinaan, asun kolme vuotta ainakin vielä kotona. Sittenkin muutan vasta johonkin kerrostaloasuntoon ja menen yliopistoon. Ei sinne mitään 1500-kiloista allasta pistetä. Voi mennä hyvinkin kymmenen vuotta, ennen kuin saan ''oikean kodin''. Kalat sitten elävät täällä hiljaiseloa sinä aikana. Mun asuntomieltymykset ovat vieläpä melko erikoiset: iso olohuone, pieni keittiö, ei makuuhuoneita, mielellään varasto/vintti, ei autotallia, kestävä lattia, omakotitalo, naapurit vähintään sadan metrin päässä, ei isoa tietä vieressä, metsää, sauna, yksikerroksinen talo ja ei puutarhaa. Muuten, onko altaan pitkäaikaisesta käytöstaä haittaa laseille? Siis taipuvatko käytössä, jolloin murtumisriski on suurempi? Siinä tapauksessa meinaan varmasti kyllä ostaa uuden altaan. En halua tupaantuliaisiini vesivahinkoa. :) Muutoin saa tuo jäädä, olen siihen jo niin tottunut.
Fisutar10
Elite Member
Elite Member
Viestit: 6209
Liittynyt: 20:10, 25.01.2011
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: 1200- 230- ja 60-litraisten akvojen elämää

Viesti Kirjoittaja Fisutar10 »

Enemmän pohtisin silikonien kestämistä ja sitä kuka ne silikoonaa, että on varmasti tehty oikein. Itse en helposti "toisen käden" silikoonaukseen luota vaan tehdassaumoihin ja sitten akvaario vaikka terraarioksi. Mutta kyllähän silikoonauksia joku väittää tehneensä helposti...mutta silti siihen satsaisin. En tiedä akvaarioista paljoa, mutta kuvittelisin, että lasit ovat puoli-ikuisia, kunhan ei kolhi ja tule suurjännitteitä. Muutto helposti myös maksaa maltaita.

Tai sitten vaihtaisin kahteen "pieneen" n. 720 litran kippoon yhden ison. Sitä ehkä liikutellaan ja mahtuu pienempäänkin boksiin:). Mutta huikea kippo sinulla on ja kun on isot kalat niin ei sitä helposti ja järkevääkään "halkaista" useimmiten.

Melkoiset vaatimukset sinulla asunnon suhteen:). Yliopisto kuitenkin on yleensä paikassa, jossa on akvaliikkeitäkin jonkin verran tai jonkuntasoisia:).

Nuo "pikkuakvat" ainakin saat helposti mukaan.
Akvat: 3x450l, 350l, 240l, 180l, 126l, 2x110 l,64l. Myydään: helmipallo-, sokkelo-, enkeli- ja monte dourado -plekoja, maatiais-, albiino- ja super red -partiksia, hammaskarppeja, Synodontis lucipinnis -ripsimonneja. http://www.fisutar.fi
suomunaama
Senior Member
Senior Member
Viestit: 585
Liittynyt: 17:45, 29.05.2013
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Kaarina

Re: 1200- 230- ja 60-litraisten akvojen elämää

Viesti Kirjoittaja suomunaama »

Pikkuakvaariot ajattelin myydä pois sukarapulaa lukuun ottamatta. Voihan se olla, että mittatilauksena kotiovelle tilatessa saa suht helposti ja rauhallisin mielin uuden altaan. Mulla on aina se ongelma ollut, että kaikki täytyy olla samassa kipossa, joten en edes harkitse kahta pikkupurkkia. :)
Fisutar10
Elite Member
Elite Member
Viestit: 6209
Liittynyt: 20:10, 25.01.2011
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: 1200- 230- ja 60-litraisten akvojen elämää

Viesti Kirjoittaja Fisutar10 »

Juu, esim. Akvaariokeskus tuo samaan hintaan uuden kipon pääkaupukiseudulla kotiin asti, jos järkevästi voi tuoda sisään ja kauemmaksikin edullisesti. Uusi kippo pitää vedet ainakin takuuvarmasti, jos ei omituinen valmistus-asennusvirhe. Helpommalla voi päästä uuden kipon kera:).

Noo...itselläni kymmenkunta kippoa ja duunia sen edestä:). Mutta eri vesiarvoja ja erilaisia systeemejä saa helpommin. Ja poikasturvallisia kippoja osa jne...Kaikella on puolensa:).
Akvat: 3x450l, 350l, 240l, 180l, 126l, 2x110 l,64l. Myydään: helmipallo-, sokkelo-, enkeli- ja monte dourado -plekoja, maatiais-, albiino- ja super red -partiksia, hammaskarppeja, Synodontis lucipinnis -ripsimonneja. http://www.fisutar.fi
suomunaama
Senior Member
Senior Member
Viestit: 585
Liittynyt: 17:45, 29.05.2013
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Kaarina

Re: 1200- 230- ja 60-litraisten akvojen elämää

Viesti Kirjoittaja suomunaama »

Tuossa vielä nopea videopätkä siitä puikon reaktiosta aiemmin mainittuun punaisen kynän näkemiseen vs. reaktio oman käteni näkemiseen. Huono laatu, kun heitin nopeasti survarit akvaan, jotta fisu tulee lasin viereen ja kuvasin kännykällä. Kannattaa katsoa 720p:llä jälleen. :)

https://www.youtube.com/watch?v=PttBpWdwAHY
Fisutar10
Elite Member
Elite Member
Viestit: 6209
Liittynyt: 20:10, 25.01.2011
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: 1200- 230- ja 60-litraisten akvojen elämää

Viesti Kirjoittaja Fisutar10 »

Kokeilin punaista kynää omilla fisuillani. Ainoastaan platyt hieman pelästyivät. Esim. barbit seurasivat sitä ja odottivat ruokaa:). Muilla ei suurempaa reaktiota.
Akvat: 3x450l, 350l, 240l, 180l, 126l, 2x110 l,64l. Myydään: helmipallo-, sokkelo-, enkeli- ja monte dourado -plekoja, maatiais-, albiino- ja super red -partiksia, hammaskarppeja, Synodontis lucipinnis -ripsimonneja. http://www.fisutar.fi
Ryusuzaku
Junior Member
Junior Member
Viestit: 232
Liittynyt: 17:26, 15.11.2013
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Länsi-Pasila

Re: 1200- 230- ja 60-litraisten akvojen elämää

Viesti Kirjoittaja Ryusuzaku »

Aikaisemmin pohdittiin jotain lattioita jne. semmonen että kerrostaloissa näin yleensä kestää ainakin lattiat yhen 2000 kiloa no problem whatsoever :D Mun 522 litranen taitaa painaa lähempänä 900 kiloa kiitos parin murikan.

Ja väreistä niin mun oskarit repee onnesta ku näkevät keltaista (mulla ollu survarit yleensä keltases paketis) :D Ja yleensä muutenkin kun ne huomaa että tuun jotain käsissä akvaa kohti.
Yhteensä 2200 litraa vettä. Lisää tulossa. Amerikkalaisia ahvenia, madagaskarilaisia ahvenia ja muita jänniä otuksia.
Fisutar10
Elite Member
Elite Member
Viestit: 6209
Liittynyt: 20:10, 25.01.2011
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: 1200- 230- ja 60-litraisten akvojen elämää

Viesti Kirjoittaja Fisutar10 »

Kaipa se riippuu, kuinka paino jakautuu ja paljon tulee neliötä kohti. Itse olen hajauttanut kippoja pitkin kaksiota tuostakin syystä. Jos jollakin olisi koko seinän peittävä kirjahylly, voisi kirjojen kanssa tulla sillekin melkoisesti painoa....onhan se myös korkea yleensä...Ja onpahan keittiökoneetkin usein melkoisia murikoita....

Ja entä kahdenkymmenen tanakan henkilön kotibileet, jossa hyppyjenkkaa mennään pikku hiprakassa? Painoa riittää:).
Akvat: 3x450l, 350l, 240l, 180l, 126l, 2x110 l,64l. Myydään: helmipallo-, sokkelo-, enkeli- ja monte dourado -plekoja, maatiais-, albiino- ja super red -partiksia, hammaskarppeja, Synodontis lucipinnis -ripsimonneja. http://www.fisutar.fi
CaptainJake
Junior Member
Junior Member
Viestit: 107
Liittynyt: 18:02, 27.06.2013
Sukupuoli: Mies

Re: 1200- 230- ja 60-litraisten akvojen elämää

Viesti Kirjoittaja CaptainJake »

Tokihan rakennukset suunnitellaan kestämään kettiökoneiden/keittiökalusteiden paino, joten siihen ei oikein voi verrata. Paino per neliö nimenomaan on se merkkaava tekiä, ja jos hirveesti huolestuttaa niin kannattanee sijoittaa akvaario kantavan seinän viereen. En kyl perstuntumalta osaa sanoa kuinka paljon painoa se lattia kestää, mutta aika iso purkki pitää olla, jotta se antautuisi ainakaan kerrostalossa. Vanhassa omakotitalossa olisin enemmänkin huolissani.
suomunaama
Senior Member
Senior Member
Viestit: 585
Liittynyt: 17:45, 29.05.2013
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Kaarina

Re: 1200- 230- ja 60-litraisten akvojen elämää

Viesti Kirjoittaja suomunaama »

Mutta kun ne naapurit pitää saada sinne sadan metrin päähän... :) Kerrostaloasuminen vaan ei vastaa mun unelmaani, jostain syystä. Oon kasvanu aika rauhallisissa oloissa, ja mua alkaa ahdistaa ihmisten lähellä ja tulen ärtyisäksi.
Mun mielestä vaaranpaikat kerrostaloissa, että joku (alapuolella asuva) naapuri sytyttää tulipalon, jonkun kämppä haisee sonnalta tai joku meluaa jne. :D
CaptainJake
Junior Member
Junior Member
Viestit: 107
Liittynyt: 18:02, 27.06.2013
Sukupuoli: Mies

Re: 1200- 230- ja 60-litraisten akvojen elämää

Viesti Kirjoittaja CaptainJake »

Niin minunkin mielestä, parempi ku ois pari kilsaa lähimpään, mutta en tiennyt millaisen rakennuksen lattioista puhutaan. OKT:ssa alakerrokseen ja sokkelin lähelle niin on varmaan lattian kannalta kestävin kohta, ellei kellaria huomioida. Rakennuspiirrustuksista luulis näkevän ja joku osaava tyyppi varmaan voi kertoo minkäkokosen altaan voi mihinkin laittaa.
Ryusuzaku
Junior Member
Junior Member
Viestit: 232
Liittynyt: 17:26, 15.11.2013
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Länsi-Pasila

Re: 1200- 230- ja 60-litraisten akvojen elämää

Viesti Kirjoittaja Ryusuzaku »

Tai jos itse pääsee rakentamaan (niinkuin mulla on ideana tässä joskus). Niin siihen kohtaan mihin meinaa lykkäillä jättikokosta akvaa ni vahvistettu pohja :D

Mun suunnitelma on rakentaa semmonen 4000l paludario.Sitten jätän tän 522 litraisen poikasille ja jolleki :D
Yhteensä 2200 litraa vettä. Lisää tulossa. Amerikkalaisia ahvenia, madagaskarilaisia ahvenia ja muita jänniä otuksia.
suomunaama
Senior Member
Senior Member
Viestit: 585
Liittynyt: 17:45, 29.05.2013
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Kaarina

Re: 1200- 230- ja 60-litraisten akvojen elämää

Viesti Kirjoittaja suomunaama »

Ryusuzaku kirjoitti:Tai jos itse pääsee rakentamaan (niinkuin mulla on ideana tässä joskus). Niin siihen kohtaan mihin meinaa lykkäillä jättikokosta akvaa ni vahvistettu pohja :D

Mun suunnitelma on rakentaa semmonen 4000l paludario.Sitten jätän tän 522 litraisen poikasille ja jolleki :D
Voi jo sanoa suuriksi suunnitelmiksi... :mrgreen: Mulla tuskin enää iskee suuremman altaan kaipuu. (Kumminkin minut tuntien ostan muuttaessa jonkun 1500-litraisen, kun tuo suodatin kerran siihenkin menee, ja kerran joutuu kuiteskin hommaamaan uuden... :roll: )
Fisutar10
Elite Member
Elite Member
Viestit: 6209
Liittynyt: 20:10, 25.01.2011
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: 1200- 230- ja 60-litraisten akvojen elämää

Viesti Kirjoittaja Fisutar10 »

Melko suuret suunnitelmat tosiaan:). Kannattaisi varmaan ostaa Sea life ja muuttaa fisujen kanssa sinne:).
Akvat: 3x450l, 350l, 240l, 180l, 126l, 2x110 l,64l. Myydään: helmipallo-, sokkelo-, enkeli- ja monte dourado -plekoja, maatiais-, albiino- ja super red -partiksia, hammaskarppeja, Synodontis lucipinnis -ripsimonneja. http://www.fisutar.fi
suomunaama
Senior Member
Senior Member
Viestit: 585
Liittynyt: 17:45, 29.05.2013
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Kaarina

Re: 1200- 230- ja 60-litraisten akvojen elämää

Viesti Kirjoittaja suomunaama »

Fisutar10 kirjoitti:Melko suuret suunnitelmat tosiaan:). Kannattaisi varmaan ostaa Sea life ja muuttaa fisujen kanssa sinne:).
Niin missäs päin maailmaa olikaan se yleisöakvaario, jossa oli sisällä varmaan pienen järven edestä vettä? :) Sinne vois jo hankkia muutakin, kuin pari isopurjeplekoa.
Ryusuzaku
Junior Member
Junior Member
Viestit: 232
Liittynyt: 17:26, 15.11.2013
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Länsi-Pasila

Re: 1200- 230- ja 60-litraisten akvojen elämää

Viesti Kirjoittaja Ryusuzaku »

Noita nyt löytyy japanista ja jenkeistä muunmuassa :) japanissa on valashai ainakin yhdessä altaassa :D vai oliko peräti pari. Sea life on kiva paikka käydä :P Mut en mä nyt iha sinne muuttas :D vaikka sinne saiski sit jo vaikka ja mitä ;)

Mut pitää sitä nyt unelmia olla :)


Fisutar joku muuten myy aikuista sulkaripsari hesassa 5€ :D
Yhteensä 2200 litraa vettä. Lisää tulossa. Amerikkalaisia ahvenia, madagaskarilaisia ahvenia ja muita jänniä otuksia.
Fisutar10
Elite Member
Elite Member
Viestit: 6209
Liittynyt: 20:10, 25.01.2011
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: 1200- 230- ja 60-litraisten akvojen elämää

Viesti Kirjoittaja Fisutar10 »

Ryusuzaku kirjoitti:

Fisutar joku muuten myy aikuista sulkaripsari hesassa 5€ :D
Juu, sulkis tosiaan kiinnostaisi. Mutta se taitaa olla hieman jääräpääluonne ja ehkä olisi hyvä kasvattaa pennusta asti, niin näkee luonnetta. Minulla on ihan "sairas" määrä fisuja. Vaikka kippoja lappaa lisää, tuntuu vieläkin, että pitäisi olla väljemmissä vessiä fisut - tosin itsekin. En tiedä mistä niitä on siunaantunut ja moni on kasvanut näistä yllättäen aikuiskokoon:). 3 kippoa on kai pakko pistää myyntiin - ei mahda mitään. Tosin 2 isompaa tulee taloon:). Mutta pohdintaan. Nyt hurja muuttorumba menossa:).

Ei olisi paha hinta tosiaan.
Akvat: 3x450l, 350l, 240l, 180l, 126l, 2x110 l,64l. Myydään: helmipallo-, sokkelo-, enkeli- ja monte dourado -plekoja, maatiais-, albiino- ja super red -partiksia, hammaskarppeja, Synodontis lucipinnis -ripsimonneja. http://www.fisutar.fi
suomunaama
Senior Member
Senior Member
Viestit: 585
Liittynyt: 17:45, 29.05.2013
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Kaarina

Re: 1200- 230- ja 60-litraisten akvojen elämää

Viesti Kirjoittaja suomunaama »

Pistelen tähän vähän kuvia tästä altaasta, kun viime kerrasta on jo aikaa.
Liitteet
Taitava erottaa kuvasta kolme eri suuntiin viuhahtavaa kalanpyrstöä. Olipa onnistunut otos. :)
Taitava erottaa kuvasta kolme eri suuntiin viuhahtavaa kalanpyrstöä. Olipa onnistunut otos. :)
009.jpg (115 KiB) Katsottu 6991 kertaa
Puikkokala tullut tsekkaamaan tilannetta
Puikkokala tullut tsekkaamaan tilannetta
008.jpg (101.65 KiB) Katsottu 6991 kertaa
Kasvi kuoli oltuaan päivän plekolassa.
Kasvi kuoli oltuaan päivän plekolassa.
036.jpg (175.39 KiB) Katsottu 6991 kertaa
Pleko itse tekemässäni saviputkessa
Pleko itse tekemässäni saviputkessa
026.jpg (134.77 KiB) Katsottu 6991 kertaa
Fisutar10
Elite Member
Elite Member
Viestit: 6209
Liittynyt: 20:10, 25.01.2011
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: 1200- 230- ja 60-litraisten akvojen elämää

Viesti Kirjoittaja Fisutar10 »

Tuo "puikkis" on kyllä hieno ja persoonallisen näköinen vesseli. :D Miten olisi tulipuikkokala kaverina:)?
Akvat: 3x450l, 350l, 240l, 180l, 126l, 2x110 l,64l. Myydään: helmipallo-, sokkelo-, enkeli- ja monte dourado -plekoja, maatiais-, albiino- ja super red -partiksia, hammaskarppeja, Synodontis lucipinnis -ripsimonneja. http://www.fisutar.fi
Ryusuzaku
Junior Member
Junior Member
Viestit: 232
Liittynyt: 17:26, 15.11.2013
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Länsi-Pasila

Re: 1200- 230- ja 60-litraisten akvojen elämää

Viesti Kirjoittaja Ryusuzaku »

Yhteensä 2200 litraa vettä. Lisää tulossa. Amerikkalaisia ahvenia, madagaskarilaisia ahvenia ja muita jänniä otuksia.
Fisutar10
Elite Member
Elite Member
Viestit: 6209
Liittynyt: 20:10, 25.01.2011
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: 1200- 230- ja 60-litraisten akvojen elämää

Viesti Kirjoittaja Fisutar10 »

Tulipuikko kasvaa "vain" metriseksi:). Melkoisia vonkaleita siellä. Minulla ei niin isoa tankkia, että tuo mahtuu. 4000 litraa sinulle sitten tarpeen:).
Akvat: 3x450l, 350l, 240l, 180l, 126l, 2x110 l,64l. Myydään: helmipallo-, sokkelo-, enkeli- ja monte dourado -plekoja, maatiais-, albiino- ja super red -partiksia, hammaskarppeja, Synodontis lucipinnis -ripsimonneja. http://www.fisutar.fi
suomunaama
Senior Member
Senior Member
Viestit: 585
Liittynyt: 17:45, 29.05.2013
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Kaarina

Re: 1200- 230- ja 60-litraisten akvojen elämää

Viesti Kirjoittaja suomunaama »

Teillä Ryusuzaku ovatkin näemmä ehtineet jo vähän paksumpaan ikään, meillä vielä tuomoinen pikku ruikula. Sen maha on melko pullea, mutta voiko tuon ikäisestä nyt muka sukupuolta päätellä? Vettä vaihtaessa raukka kaivoi itselleen ''haudan'' ja meni sinne makaamaan, kun ei soraankaan saanut kokonaan kaivauduttua. Kyllä toi varmaan hienosta hiekasta tykkäisi. Tulipuikkoa en nyt ajatellut, mutta seeproja lisää voisi tulla muutama. :mrgreen: Musta jotenkin tuntuu, että tuolla on ihan hirveästi kaloja, kun tottunut 230-litraiseeni. Vaikka eihän tuolla ole kuin noin... 72 kalaa plus ravut. Ja lisää tullee noin 20 suunnitelmien mukaan. Lisääntyväthän nuo toki sitten. Joku spontaanisti hommattu ylläripleko tuonne vielä olisi kiva, kun vaan se kultapleko on pienestä asti niin kallis.
Vedenvaihdossa myös yksi kututuubi oli kovassa käytössä: yhdessä vaiheessa 4 cm halkaisijan tuubissa oli 3 pientä tulipyrstöä ja yksi läski leväbarbi. Vieressä olisi ollut kaksi tyhjää, mutta seura tuntui tuovan turvaa jopa tulipyrstöille. Kaksi niistä jäi pidemmäksikin vehtaamaan yhdessä tuubiin. Myös keltainen levänuoliainen lyöttäytyi neljän leväbarbijuniorin seuraan tutkimaan akvaa. Heitin tuolta pienempään akvaan kaikki jaavansaniaiset, nekin joku tuhoaa. Appelsiiniplekoista isoin on löytänyt karismaattisen puolensa, ennen niin hiljainen kaveri veteli tänään monta tuntia kiipeilynäytöstään laseissa ja kannoissa, ja tuossa se vieläkin näyttää lasissa viipottavan.

Tässä kuvia taas. Huomatkaa muuten veden sävyero noitiskuvassa ja kahdessa muussa, mitä vedenvaihto tekeekään kantojen värjäämälle vedelle!
Se elää yhä, jotakin on siis tehty oikein!
Se elää yhä, jotakin on siis tehty oikein!
003.jpg (166.94 KiB) Katsottu 6877 kertaa
Noitis ennen vedenvaihtoa
Noitis ennen vedenvaihtoa
012.jpg (106.63 KiB) Katsottu 6877 kertaa
haudassa
haudassa
015.jpg (155.51 KiB) Katsottu 6877 kertaa
mustahan ette kuvaa saa!
mustahan ette kuvaa saa!
014.jpg (154.16 KiB) Katsottu 6877 kertaa
Sulonen sai muuten vedenvaihdossa kattoikkunan. Nostin tavalliseen tapaani hänen valukiveään, kun sormi räsähti kivestä läpi. Oho! :roll:
Ryusuzaku
Junior Member
Junior Member
Viestit: 232
Liittynyt: 17:26, 15.11.2013
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Länsi-Pasila

Re: 1200- 230- ja 60-litraisten akvojen elämää

Viesti Kirjoittaja Ryusuzaku »

Mä sain akvan mukana ku hain 560 litraisen niin 6 pusukalaa ja ne 2 isoa plekoa. Edellinen omistaja selitti että plekot syö kasvit. Itse pääsin todistamaan sitten yöllä sitä että pusukalat repii kasveja ku viimestä päivää plekot ei tee mitään :D

Joo mulla on kirjopuikko 45cm, tinwin 35cm about. Sitten 2x kirjoa 20cm pintaan ja tulipuikko on sen 15-20cm. Timantit jää kohtuu pieneks ja on 15cm mutta toooosi läskejä.

:P
Yhteensä 2200 litraa vettä. Lisää tulossa. Amerikkalaisia ahvenia, madagaskarilaisia ahvenia ja muita jänniä otuksia.
suomunaama
Senior Member
Senior Member
Viestit: 585
Liittynyt: 17:45, 29.05.2013
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Kaarina

Re: 1200- 230- ja 60-litraisten akvojen elämää

Viesti Kirjoittaja suomunaama »

Nyt on altaassa Voyager 12000 -streami tuon vanhan kuustonnisen seuraksi. Olen tyytyväinen ja leväbarbitkin tykkäävät. :mrgreen: Vaikeuksia noilla lähellä kasvavilla kasveillakin jo pysyä paikoillaan tossa virrassa. Siirsin pikkustreamin toiseen päähän akvaa. Nyt tuolla on siis 20500 litraa tunnissa virtaukset yhteensä, jos suodattimen laskee mukaan. Uv-suodatin seuraava hankinta. Videoin jossain vaiheessa taas vähän koko allasta, etenkin noita virtauksia.
Ryusuzaku
Junior Member
Junior Member
Viestit: 232
Liittynyt: 17:26, 15.11.2013
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Länsi-Pasila

Re: 1200- 230- ja 60-litraisten akvojen elämää

Viesti Kirjoittaja Ryusuzaku »

Noni nyt on hyvät virtaukset sitten :) Mulla on tulossa seuraavalla viikolla fx-6 ja eheimin uv suodatin tukemaan tota akvan tasapainoa.
Yhteensä 2200 litraa vettä. Lisää tulossa. Amerikkalaisia ahvenia, madagaskarilaisia ahvenia ja muita jänniä otuksia.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Akvaariopäiväkirjat ja projektit”