Smaragdikirjoahvenet arkoja

Kirjoahventen hoito, ongelmat ym.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Submariner
Junior Member
Junior Member
Sukupuoli: Mies

Smaragdikirjoahvenet arkoja

Viesti Kirjoittaja Submariner »

Minulla on 530 litraisessa 2 kpl Smaragdikirjoahvenia, olleet helmikuusta, siellä on myös 10 kpl parvi Kongontetroja. Smaragdit tuli minulle noin 5 cm pituisina ja ovat nyt noin 8 cm. Ahvenet ovat olleet alusta saakka tosi arkoja, uivat aika vähän paitsi ruoka aikana silloin niille tulee kiire syömään ja syövätkin todella hyvin, mutta muuna aikana aika vähän uivat. Olen havainnut, että näiden ahvenien välillä on aika "kireä" tunnelma, eli eivät tunnu ystäviltä, olisiko molemmat koiraita ja pelkäävät toisiaan ja siksi liikkuvat vain pakolliset; ruokailu!.
Vesiolot pitäisi olla kaikinpuolin kunnossa, valaistus ei ole kovin kirkas, 2 ulkosuodatinta + 1 sisäsuodatin + uvc. Lämpö +26 c. Onko kellään kokemusta Smaragdeista tai muista ahvenista jotka olleet ko tavalla arkoja. Niin, ja madotukset olen hoitanut jo 2 kertaan, eli kyllä ne ihan terveiltä kaikin puolin tuntuu oleva. Niitä olisi kiva katsella enemmän, mutta jos uivat vapaasti ja menee akvaarion lähelle, niin ne heti "jäykistyy" ja kohta hipsitään piiloon kurkkimaan.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Kirjoahvenet”