Operaatio Tanganjika taloon

Malawi- ja Tanganjika-akvaariot, kalat ym.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Aquarella
Starting Member
Starting Member
Sukupuoli: Nainen

Operaatio Tanganjika taloon

Viesti Kirjoittaja Aquarella »

Moi,

Operaatio Tanganjika käynnistyy :D Jahkailin muutaman vuoden meriveden kanssa, mutta kun vihdoin aloin ymmärtämään mitä kaikkea se vaatii, luovutin. Nyt olen enemmän kuin innostunut tästä biotoopin rakentelusta. Jopa siinä määrin, että pistän kirjahyllyt olohuoneesta myyntiin, jotta saan riittävän ison tankin paraatipaikalle 8-)

Olen täysin aloittelija ja meriveden opiskelu on sekoittanut ajatuksia kiitettävästi. Siis apua pyytäisin.
Akvaarion kooksi olen ajatellut 150x60x60 cm. Haluaisin kokolasisen altaan (ilmeisesti jäänteitä riuttahaaveista), ihan ulkonäönkin vuoksi. Tarvitaanko Tanganjikaan kansilasit? Jos en laita, pitäisikö rakennella korvausvesijärjestelmä? Tuon kokoinen haihduttaa jo varmasti aika paljon vettä, enkä ehtisi joka päivä käsin lisäillä. Mitä muuten tarkoitetaan sillä "suolalla", jota lisäilette altaaseen. Onko se oikeasti suolaa?