Mitä kaloja rapujen kanssa 120 l akvaarioon ?

Akvaarioharrastuksen alkeisiin liittyvät ongelmat, kalojen yhteensopivuus ja mikä tahansa muu tärkeältä tuntuva asia.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
ipsukka
Starting Member
Starting Member
Sukupuoli: Nainen

Mitä kaloja rapujen kanssa 120 l akvaarioon ?

Viesti Kirjoittaja ipsukka »

Hei. Olen vasta aloittelia, eikä minulla ole ollut ennen kaloja. Ostin 120 l akvaario ja olen hankkimassa sinne nyt ainakin tulisukaravun ja kaloja. Mikä toinen rapu voisi käydä tulisukaravun kanssa samaan altaaseen ? Vai käykö mikään ? Kaloista Musta-aavetetrat ovat mielestäni kauniita, ajattelin niitä ottaa 7-10 kpl Sopisivatko ne tulisukaravun kanssa samaan akvaarioon ? Sopisivatko neonsateenkaarikalat ja punatetrat vielä tähän joukkoon ? Pohjalle ajattelin leopardimonneja.. ? :)

Eli voisiko 120 l akvaarioon ottaa:

- yhden tulisukaravun ja ehkä toisen eri lajia olevan ravun ?

- 8 musta- aavetetraa

- 5 neonsateenkaarikalaa

- 6 punatetraa

- 5 leopardimonnia

Kasveiksi ajattelin akvaarioon ottaa kierteisvallisneriaa, papukaijanlehteä ja kääpiöruohoa.

Kaikki tieto tervetullutta, kiitos etukäteen :D [;)]
vallumaarit
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: HAS

Re: Mitä kaloja rapujen kanssa 120 l akvaarioon ?

Viesti Kirjoittaja vallumaarit »

Toki voit ottaa 1 tulisukaravun ja vaikka 1 kirsikkasukaravun. Kalasi kyllä voivat syödä ne, jos ei ole kantoja, sammalpuskia ja kivenkoloja niille turvapaikaksi. Eivätkä ne välttämättä tule siis ollenkaan esiin, jos tuolla on paljon isoja kaloja ja vilskettä.
Melanie
Member
Member

Viesti Kirjoittaja Melanie »

Itse kyllä ostaisin aika monta rapua. Ei niitä ton kokoisessa muuten löydä. :D

Itselläni on tuolla rapulassa kasvamassa pieni timanttitetra, mutta se saa kyllä muuttaa pois kunhan kasvaa kun on liian pieni allas sille ja pelkään nimenomaan että alkaa syömään noita poikasia varsinkin. Pienelle timantille ostin seuraksi pienen parven hehkutetroja.Koska nämä jäävät pienemmäksi kun suurin osa noista aikuisista ravuista ajattelin että ei ole niin suurta vaaraa ravuille. Varmaan poikaset nämäkin söisivät jos sattuu uimaan siitä ohi, mutta koska aika hyvin näyttäisivät viihtyvän nimenomaan puskissa ja pohjassa niin varmasti suurin osa selviytyy silti.
Melanie
Member
Member

Viesti Kirjoittaja Melanie »

Itse kyllä ostaisin aika monta rapua. Ei niitä ton kokoisessa muuten löydä. :D

Itselläni on tuolla rapulassa kasvamassa pieni timanttitetra, mutta se saa kyllä muuttaa pois kunhan kasvaa kun on liian pieni allas sille ja pelkään nimenomaan että alkaa syömään noita poikasia varsinkin. Pienelle timantille ostin seuraksi pienen parven hehkutetroja.Koska nämä jäävät pienemmäksi kun suurin osa noista aikuisista ravuista ajattelin että ei ole niin suurta vaaraa ravuille. Varmaan poikaset nämäkin söisivät jos sattuu uimaan siitä ohi, mutta koska aika hyvin näyttäisivät viihtyvän nimenomaan puskissa ja pohjassa niin varmasti suurin osa selviytyy silti.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Alkeet”