Näin minulla on käytössäni malawi altaan perustamiseen 310l allas, Eheim 2226 ulkosuodatin 950l/h ja AquaEl Unifilter 1000l/h sisäsuodatin, Jäger lämmitin, Sera Air 275 R plus ilmapumppu sekä loisteputkivalaisin. Näillä nyt ainakin lähdetään alkuun.
310l allas oli muistaakseni leveys 130cm, syvyys 47cm ja korkeus 50cm. Käytetty Giantin allas akvaarioliikkeestä.
Kun kävin allasta katselemassa niin katselin myös liikkeen malawikala-allasta ja siinä jutellessa kävi ilmi, että siellä oli kiuaskiviä joten kotiin tullessa ilmoitin miehelle, että nyt lähtee kiuaskivet vaihtoon ja minä otan ne mitkä kiukaassa nyt on. Ovat vähän isompia kiviä ja aika kasa niitä tuolla puukiukaassa on.
Hiekka altaaseen tulee tuosta nykyisestä 250l ja sehän on tästä meidän tontilta kaivettua. Asuinpaikka kun on vanhaa järvenpohjaa niin tässä on sellainen mukava hieno hiekka josta monnisetkin on tykänneet. Uskoisin kelpaavan malaweillekin.
Kypsyttelyjähän tässä ei nyt sen kummemmin vaadita kun suodattimet ja hiekat siirtyy uuteen. Mies lupasi leikata mulle sopivan palan pleksiä akvaarion pohjan suojaksi ja sitten vaan kiviä latomaan. Meinasin kyllä ehkä keraamisia putkia laittaa tuonne kivien alle. Tausta tulee nyt alkuun ainakin olemaan ihan musta, mutta sitä voi sitten katsella kaipaako 3d taustaa myöhemmin.
NL-Aquaan teen todennäköisesti pari retkeä tässä lähiaikoina kun ei sinne niin pitkä matkakaan ole. Kalat on ihan utopiaa mulle vielä.
Suunnitelma siis on pistää allas pystyyn ja katsoa miltä vesiarvot näyttää. Sitten muokkaan veden sopivaksi ja ei muuta kun kaloja hakemaan

Kuullostaako mun suunnitelma yhtään järkevältä? Kommentteja otan mielelläni vastaan sekä kalastoehdotuksia. Olen vaan yrittänyt perehtyä tarvittavaan tekniikkaan ja vesikemiaan ja kalat on ihan hakusessa