Pyöreä kotilo-syökö kasveja?

Muihin ryhmiin sopimattomat kalat (sateenkaarikalat, sädekalat, pallokalat jne.), mukaan lukien muut "örkit".

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
monniomistaja
Advanced Member
Advanced Member

Pyöreä kotilo-syökö kasveja?

Viesti Kirjoittaja monniomistaja »

Monta vuotta on selvitty Alunalla mutta tänään löysin kotilon altaasta [}:)] Nyt mietin että onko kyseessä kasveja syövä laji? Kotilo oli pieni ja pyöreä väriltään tummanruskea.
Mari_
Junior Member
Junior Member
Sukupuoli: Nainen

Re: Pyöreä kotilo-syökö kasveja?

Viesti Kirjoittaja Mari_ »

Pyöreä kuin marmorikuula, siis pallo?

Olisiko tiikerikotilo, seeprakotilo tai ruskea omenakotilo? Googleta vaikka noita.. :)
Minulla omenakotilot eivät syö kasveja, ainoastaan kuolleet ja kärsineet osat.
Noista muista ei ole kokemusta, mutta käsittääkseni syövät vain levää, mikäli saavat & löytävät muutakin ruokaa.

Jos se on pyöreä, mutta littana, niin voi olla roskakotilo..
Touhukotilot on myös melko pyöreähköjä kai..

Onko sinulla kuvaa siitä? :)
monniomistaja
Advanced Member
Advanced Member

Sellainen pieni, pyöreä ja litteä. Kylvetysaika oli ilm.lian lyhyt. Tuleeko näitä nyt satoja vai onko madollista että yhdellä olis selvitty? Poistin sen heti.
Mari_
Junior Member
Junior Member
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja Mari_ »

En osaa sanoa.. :| Jos uusissa kasveissa oli jotain kotilonmunia ja tosiaan kylvetysaika oli liian lyhyt, niin saattaahan niitä sitten ilmestyä useampi. Tai sitten pääsit vähällä ja siellä oli vain yksi aikuinen kotilo, joka lähti sitten liikkeelle ja sait sen nyt pois. :D

Minulla niitä näkyy välillä esim. 2 siellä täällä, välillä ei ollenkaan.. :mrgreen: Nyt uuden akvaarion (ja sen soran) mukana näköjään tuli taas muutama.. Vaikka oli ollut tyhjilläänkin pari kuukautta, niin olivat silti elossa.
Eivät ne minua haittaa, jos niitä on vain yksittäisiä. Yksi tai muutama ei saa kovin paljoa tuhoa aikaan, vaikka olisikin kasveja syövä. Joillakinhan ne toki ovat ihan ongelmanakin, mutta minulla eivät kumma kyllä ole koskaan lisääntyneet räjähdysmäisesti.
monniomistaja
Advanced Member
Advanced Member

Olen aina laittanut Alunaa väh.kolminkertainen määrä ja kylvetysaika ollut väh.20 min. Viimeksi oli joidenkin kasvien kohdalla vain 10 min.
Huuhdon kasvit myös hyvin ennen Alunakylpyä ja myös sen jälkeen ja näin ei ole kotiloita tullut mutta nyt siis jostain syystä tuli...Täytyy toivoa ettei ilmestyisi enempää sillä en todella haluaa kotiloita altaaseen!
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Muut kalat ja eliöt”