Ostin noin 3-4 viikkoa sitten ottoja (5kpl) altaaseeni ja itse katsoin niiden kaikkien olevan ihan terveitä ja virkeitä. Tänä iltapäivänä, kun katseskelin ottojani tarkemmin, huomasin, että yhdellä niistä on epämuodostunut pyrstö. Se näyttää siltä, että se olisi ihan puoliksi ''leikattu''. Muutenkin tuo kehon peräosa on jotenkin oudon näköinen. En usko kuitenkaan itse, että tämä otto olisi satuttanut pyrtönsä poikki, sillä pyrstön kohdalla ei ole mitään riekalaisia osia ja tämä yksilö vaikuttaa erittäin vilkkaalta/terveeltä, sekä se syö mussuttaa muiden kavereidensa kanssa. Tästä ei pitäisi olla hirveästi huolissaan, vai kuinka? Toivottavasti saatte kuvista selvää.
Onko teidän akvaarioinne koskaan tupsahtanut tällaisia yksilöitä?
Oton pysrtö epämuodostunut?
Valvoja: Moderaattorit
-
HemuliRocks
- Junior Member

- Viestit: 134
- Liittynyt: 20:19, 23.01.2012
- Sukupuoli: Mies
- Paikkakunta: Lempäälä
Oton pysrtö epämuodostunut?
- Liitteet
-
- Epämuodostunut Otto 2.jpg (78.22 KiB) Katsottu 560 kertaa
-
- Epämuodostunut Otto.jpg (57.74 KiB) Katsottu 562 kertaa
-Akvaario ja 2 koiraa 
Re: Oton pysrtö epämuodostunut?
Kyseessä on varmaankin synnynnäinen epämuodostuma. Kala ei siitä ole ilmeisesti kärsinyt, koska on myyntiin asti päässyt kasvamaan. Samantapaisia yksilöitä löytyy poikueista toisinaan melkein kaikilla lajeilla.
