Oton pysrtö epämuodostunut?

Monnit, nuoliaiset ja muut pohjalla elävät kalat.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
HemuliRocks
Junior Member
Junior Member
Viestit: 134
Liittynyt: 20:19, 23.01.2012
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Lempäälä

Oton pysrtö epämuodostunut?

Viesti Kirjoittaja HemuliRocks »

Ostin noin 3-4 viikkoa sitten ottoja (5kpl) altaaseeni ja itse katsoin niiden kaikkien olevan ihan terveitä ja virkeitä. Tänä iltapäivänä, kun katseskelin ottojani tarkemmin, huomasin, että yhdellä niistä on epämuodostunut pyrstö. Se näyttää siltä, että se olisi ihan puoliksi ''leikattu''. Muutenkin tuo kehon peräosa on jotenkin oudon näköinen. En usko kuitenkaan itse, että tämä otto olisi satuttanut pyrtönsä poikki, sillä pyrstön kohdalla ei ole mitään riekalaisia osia ja tämä yksilö vaikuttaa erittäin vilkkaalta/terveeltä, sekä se syö mussuttaa muiden kavereidensa kanssa. Tästä ei pitäisi olla hirveästi huolissaan, vai kuinka? Toivottavasti saatte kuvista selvää.
Onko teidän akvaarioinne koskaan tupsahtanut tällaisia yksilöitä?
Liitteet
Epämuodostunut Otto 2.jpg
Epämuodostunut Otto 2.jpg (78.22 KiB) Katsottu 560 kertaa
Epämuodostunut Otto.jpg
Epämuodostunut Otto.jpg (57.74 KiB) Katsottu 562 kertaa
-Akvaario ja 2 koiraa :)
kirahvi1
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2795
Liittynyt: 05:33, 01.07.2009
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Re: Oton pysrtö epämuodostunut?

Viesti Kirjoittaja kirahvi1 »

Kyseessä on varmaankin synnynnäinen epämuodostuma. Kala ei siitä ole ilmeisesti kärsinyt, koska on myyntiin asti päässyt kasvamaan. Samantapaisia yksilöitä löytyy poikueista toisinaan melkein kaikilla lajeilla.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Monnit ja nuoliaiset”