Energiapitoinen ruoka kaloille (mm. mustanorsukalalle)
Valvoja: Moderaattorit
Energiapitoinen ruoka kaloille (mm. mustanorsukalalle)
Mikä olisi mahdollisimman hyvä ja energiapitoinen kalanruoka? meillä on mm. mustanorsukala, joka oli aikaisemmin todella nirso, söi pelkästään pakastesurvaria johon lisäsin Seran Fishtamin-vitamiinia. Nykyään sille kelpaa myöskin hiutaleet ja saattaa silloin tällöin napsia pieniä rakeitakin (Spectrum Grow).
* 750 litrainen
* 64 litrainen
* Amerikanakita-tyttö s. 20.07.2008
* Amerikanakita-poika s. 6.9.2015
* 2 marsupoikaa
* 64 litrainen
* 2 marsupoikaa
Re: Energiapitoinen ruoka kaloille (mm. mustanorsukalalle)
Kuten olet huomannut, mustanorsukala syö hyvin ja monipuolisesti, kunhan se tottuu oloihinsa. Toisten kalojen mätimunat sisältävät paljon energiaa. Olen huomannut, että rihmakirjobarbin kutu (toistuu kymmeniä kertoja vuoden mittaan) saa norsukalat liikkeelle. Ne havaitsevat helposti jopa hyvin pienet mätimunat. Pienet kastemadot menevät myös nopeasti. Tetran Discus on juuri sopivankokoista ja maistuu hyvin. Lisäksi olen kokeillut kananmunankeltuaista, joka kyllä ainakin energiapitoisuudeltaan on huippuluokkaa. Olen tarjonnut sitä keitettynä vain pienen määrän kerrallaan. Nämä ovat siis vain esimerkkejä. Nehän tuntuvat syövän kaikkea mahdollista vihanneksia lukuunottamatta.
Kiitos vinkeistä
Mä olin jo varautunut siihen, että norsukala suostuu syömään ainoastaan survaria joten tää oli iloinen yllätys, että syö muutakin ruokaa... Mä ruokin kalat 2x päivässä, ekalla kerralla annan hiutaletta tai rakeita ja illalla ennen valojen sammumista annan pakastesurvaria, johon sekoitan vitamiinia. Norsukala on hoikka, mutta muuten hyvinvoivan oloinen ja todella virkeä.
Miten noita kastematoja kannattaisi tarjota, siis pitääkö niitä putsata jotenkin?

Miten noita kastematoja kannattaisi tarjota, siis pitääkö niitä putsata jotenkin?
* 750 litrainen
* 64 litrainen
* 2 marsupoikaa
* 64 litrainen
* 2 marsupoikaa
Minun on pakko tunnustaa, että olen kokeillut kastematoja vain pari kertaa. Sitten tulin ajatelleeksi, että nehän käytännössä "syövät" multaa, enkä ole enää syöttänyt noilla. Kastemadot huuhdotaan ennen kaloille syöttämistä. Kyllä ne kaikesta huolimatta lienevät turvallisia, koska niitä laajasti käytetään.
Mustanorsukala näyttää hoikalta, vaikka olisi tukevoitunutkin. Minun suurin kalani on kaksi senttiä leveä ja sivulta päin sitä ei huomaa. Musta hoikentaa.
Mustanorsukala näyttää hoikalta, vaikka olisi tukevoitunutkin. Minun suurin kalani on kaksi senttiä leveä ja sivulta päin sitä ei huomaa. Musta hoikentaa.