Ajattelinpa marista asiasta tännekin aikani kuluksi kun keskustelua taas asiasta käyty

Valvoja: Moderaattorit
Tuota ei voi kommentoida vaan ainoastaan toistaa. Aviossa huomioidaan molempien toiveita ja täytyy tehdä myös kompromisseja. Ehkäpä voisitte sopia että pyyhkisit joka päiva kuraiset tassunjäljet ja imuroisit samalla koko asunnon.Helina kirjoitti:Sieltä kun muutetaan ihmistä tehokkaammin kuin ihminen itse taikka toinen.
Tää on just tätä että voi jumangauta!Helina kirjoitti:Luulenpa, että pistä rukousta yläkertaan, ja odota, niin alkaa tapahtua ja asiat järjestyä.
Sieltä kun muutetaan ihmistä tehokkaammin kuin ihminen itse taikka toinen.
Aqualung kirjoitti:Tää on just tätä että voi jumangauta!Helina kirjoitti:Luulenpa, että pistä rukousta yläkertaan, ja odota, niin alkaa tapahtua ja asiat järjestyä.
Sieltä kun muutetaan ihmistä tehokkaammin kuin ihminen itse taikka toinen.![]()
Eli jumala voi pistää suosikkilätkäjoukkueen voittamaan ja myönnyttämään vaimon koiralle, muttei puutu päivittäin aliravitsemukseen tai vaikka leukemiaan kuolevien pikkulasten elämiin? Kuinka sekaisin pitää ihmisten olla tuollaista nielläkseen ja sitä vielä jopa ylistääkseen?
...ja eikös nyt ala olemaan se aika vuodesta että rukoillaan sitä joulupukkia välillä? Samaa sarjaahan nämä taruolennot ovat, jumala, joulupukki, teräsmies ja eskimot.shays kirjoitti:Aqualung kirjoitti:Tää on just tätä että voi jumangauta!Helina kirjoitti:Luulenpa, että pistä rukousta yläkertaan, ja odota, niin alkaa tapahtua ja asiat järjestyä.
Sieltä kun muutetaan ihmistä tehokkaammin kuin ihminen itse taikka toinen.![]()
Eli jumala voi pistää suosikkilätkäjoukkueen voittamaan ja myönnyttämään vaimon koiralle, muttei puutu päivittäin aliravitsemukseen tai vaikka leukemiaan kuolevien pikkulasten elämiin? Kuinka sekaisin pitää ihmisten olla tuollaista nielläkseen ja sitä vielä jopa ylistääkseen?
Olenpa täysin samoilla linjoilla Aqualungin kanssa.
Voisko niille uskonnonasioilleen vaikka perustaa oman ketjunsa ja jättää ne sotkematta muihin ketjuihin, kiitos.
Itse kristittynä suhtaudun epäilevästi ajatukseen puolison muuttamisyrityksistä rukoilemalla. Vaan mikä ettei kokeilla voi, kunhan toisen kunnioitus säilyy. (Sinkkuna nyt paraskin neuvomaan...) olin aikanaan mukana soluryhmässä, jossa pidimme pientä kirjasta rukousaiheistamme, ja joka viikko kävimme läpi myös edellisen viikon rukousaiheet. Oli hätkähdyttävää nähdä, miten paljon tuli rukousvastauksia! Varmasti tulisi muutenkin, mutta yleensä niistä ei tule pidettyä kirjaa. Sitten on joitain turhauttavia asioita, joita rukoilee vuodesta toiseen itselle tai muille, ja tuntuu, ettei mitään tapahdu. Lopulta sitten voikin tapahtua, mutta vastaus voikin olla erilainen, kuin on luullut, esim. ihmissuhdeongelmassa voikin käydä niin, että itse on se joka kypsyy ja muuttuu, ja sitä kautta siuhde paranee.Aqualung kirjoitti:Ja mikä yhteys on pakottavalla rukoilutarpeella hetken mielijohteeseen tarttua puhelimeen seuraavana päivänä?
Ja yhä edelleen vaimolta rukoileminen auttaa tasan enemmän kuin miltä tahansa muulta hahmokkeelta rukoileminen. Ja silti lopputulos voi olla vain ihan jumalaton sotku.
Nyt otatte sen mamman kanssa ja menette katsomaan kääpiösnautserin pentuja. Semmoista pakkausta jos pystyy vastustamaan, niin on koiravihaaja. Meillä meni useampi vuosi ennen kuin koira tuli, ei ihan puhdas käppänä (varttia vaille ), mutta päivääkään ei olla kaduttu, mieskään jolla ei siis ole ollut koiria kotona koskaan, on täysin tuon lumoissa, niin on kyllä täysin vieraat ihmisetkin. Käykää edes tutustumassa rotuun, pienessä pakkauksessa riittää virtaa ja on vahtikoiraakin, lenkkeilystä tykkää ja älyä riittää, ei muuten pelkää isompiakaan koiria, vaan heti leikkimään niiden kanssa.nicholaus82 kirjoitti:Olen kysellytkin siltä että onko jotai huonoja kokemuksia mutta ei ole ja sen sisko ja äitikin ovat koirahulluja joten ei ole edes perinyt sitäviime aikoina olen itsekin ehdotellut ranskanbulldogia mutta ei oikein lämpene sillekkään. Aluksi itsekin ajattelin ettei pidä isoista roduista vaikka rotikkakin oli aivan loistava ensimmäisen lapseni kanssa, noh ei mikää taida mieltä muuttaa.