Platyn synnytyksen kesto?
Valvoja: Moderaattorit
-
- Junior Member
- Sukupuoli: Mies
- Viesti:
Platyn synnytyksen kesto?
Elikkä mulla on nyt eilis illasta saakka ollut 2 platya synntysaltaassa ja kovista yrityksistä huolimatta kumpikaan ei ole mitään pihalle saanut. Stressaavatko ne toisiaan? Kun siis tuossa synnytysaltaassa on tuo väliseinä. Vai onko prosessi vain pitempi kuin yhden yön? Molemmat menevät peräedelle tai koukistavat pyrstöjään ja liikehdinnästä päätellen supistelevat ( Liekö kaloilla tällaista? )
-
- Elite Member
- Akvaarioseurat: HAS
- Sukupuoli: Nainen
- Viesti:
Re: Platyn synnytyksen kesto?
http://www.youtube.com/watch?v=w2ythT4D ... re=relatedlithi kirjoitti:Elikkä mulla on nyt eilis illasta saakka ollut 2 platya synntysaltaassa ja kovista yrityksistä huolimatta kumpikaan ei ole mitään pihalle saanut. Stressaavatko ne toisiaan? Kun siis tuossa synnytysaltaassa on tuo väliseinä. Vai onko prosessi vain pitempi kuin yhden yön? Molemmat menevät peräedelle tai koukistavat pyrstöjään ja liikehdinnästä päätellen supistelevat ( Liekö kaloilla tällaista? )
Auttaisiko yhtään tämä video?
Akvat: 3x450l, 350l, 240l, 180l, 126l, 2x110 l,64l. Myydään: helmipallo-, sokkelo-, enkeli- ja monte dourado -plekoja, maatiais-, albiino- ja super red -partiksia, hammaskarppeja, Synodontis lucipinnis -ripsimonneja. http://www.fisutar.fi
-
- Junior Member
- Viesti:
Ei se nyt oikeastaan, kun mietin lähinnä sitä aikaväliä pisteelttä A, kun kala laitetaan synnytysaltaaseen, pisteeseen B kun kala otetaan pois.Fisutar10 kirjoitti:http://www.youtube.com/watch?v=w2ythT4D ... re=relatedlithi kirjoitti:Elikkä mulla on nyt eilis illasta saakka ollut 2 platya synntysaltaassa ja kovista yrityksistä huolimatta kumpikaan ei ole mitään pihalle saanut. Stressaavatko ne toisiaan? Kun siis tuossa synnytysaltaassa on tuo väliseinä. Vai onko prosessi vain pitempi kuin yhden yön? Molemmat menevät peräedelle tai koukistavat pyrstöjään ja liikehdinnästä päätellen supistelevat ( Liekö kaloilla tällaista? )
-
- Elite Member
- Akvaarioseurat: HAS
- Viesti:
Aivan. Itse en koskaan erota platyja synnytysaltaaseen kun tuntuu, että kala stressaa ennen kuin saan kiinni ja sitten ahdas pieni koppi...annan olla ihan seura-akvassa ja hyvin lisivät. En jaksa myöskään vahdata milloin kukin synnyttää - poikasrypäs sen sitten kertoo. Pidän fisut sellaisessa seurassa, ettei muut lajit verota kantaa. 100 % varmuutta tuskin siitä, mutta melko säyseää sakkia on. Emotkin jättävät mielestäni poikaset rauhaan kun paljon kasveja.lithi kirjoitti:Ei se nyt oikeastaan, kun mietin lähinnä sitä aikaväliä pisteelttä A, kun kala laitetaan synnytysaltaaseen, pisteeseen B kun kala otetaan pois.Fisutar10 kirjoitti:http://www.youtube.com/watch?v=w2ythT4D ... re=relatedlithi kirjoitti:Elikkä mulla on nyt eilis illasta saakka ollut 2 platya synntysaltaassa ja kovista yrityksistä huolimatta kumpikaan ei ole mitään pihalle saanut. Stressaavatko ne toisiaan? Kun siis tuossa synnytysaltaassa on tuo väliseinä. Vai onko prosessi vain pitempi kuin yhden yön? Molemmat menevät peräedelle tai koukistavat pyrstöjään ja liikehdinnästä päätellen supistelevat ( Liekö kaloilla tällaista? )
Akvat: 3x450l, 350l, 240l, 180l, 126l, 2x110 l,64l. Myydään: helmipallo-, sokkelo-, enkeli- ja monte dourado -plekoja, maatiais-, albiino- ja super red -partiksia, hammaskarppeja, Synodontis lucipinnis -ripsimonneja. http://www.fisutar.fi
-
- Junior Member
- Viesti:
Aivan juu, itsellä on 60li vauvala johon lasken emot / kutuparit. Talkkarina yksi nuori korumonninen, parin platyn poikasen lisäksi. Nuo kaksi olivat ilmestyneet plattlaan, mutta en oikein osaa sanoa ketä heistä on poikinut.
Poikasaltaassa kasvistona jaavansammalta ja vedensuossikkia ainakin, sekä yksi jonka nimeä en näin aamutuimaan saa mieleeni.

-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: Kalasoppa
Aikahan riippuu täysin siitä missä vaiheessa olet kalat laittanut synnytysaltaaseen. Eli onko tuo piste A osunut lähellekkään synnytysajankohtaa. Kantoaika platyillä on 4 viikkoa. Meillä arviointi on mennyt ainakin todella paljon pieleen ja synnyttävä Platy on ollut synnytysaltaassa viikonkin.lithi kirjoitti: Ei se nyt oikeastaan, kun mietin lähinnä sitä aikaväliä pisteelttä A, kun kala laitetaan synnytysaltaaseen, pisteeseen B kun kala otetaan pois.
Kirjoituksistani ei pidä loukkaantua.
-
- Junior Member
Meillä kans platyt on lisääntynyt ihan tuolla seuralassa. Sielä ei kyllä isoja kaloja olekkaan jotka pikkusia söis.
Kerrankin nostettiin kasvi karsintaan, niin juurakosta pölähti pikku platyja esille.
Itse synnytys operaatiota ei olla kertaakaan nähty.
Kerrankin nostettiin kasvi karsintaan, niin juurakosta pölähti pikku platyja esille.

Itse synnytys operaatiota ei olla kertaakaan nähty.