Isojen altaiden jalustoista

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
f_isu
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1775
Liittynyt: 23:59, 23.01.2004

Isojen altaiden jalustoista

Viesti Kirjoittaja f_isu »

Missä te, jotka omistatte ison altaan (200 l -->) pidätte allastanne, eli siis minkä päällä altaanne on? Varsinkin te, joilla allas on jossakin muualla kuin sille tarjoitettujen "jalkojen" päällä, niin kuinka uskallatte luottaa, että alusta kestää painavaa akvaariota?
jarvij
Elite Senior Member
Elite Senior Member
Viestit: 15316
Liittynyt: 16:24, 05.11.2001
Akvaarioseurat: HAS, Ciklidistit,
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Helsinki/HAS/Ciklidistit/TAS
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarvij »

550 litraisen altaan alla on sille teetetty itsekantava täysmäntyinen kaappi tilattuna Helsingin Akvaariokeskuksesta, siis tankki ja aluskaappi. Tyytyväinen olen.
Sivuillani voi jo olla vastaus kysymykseesi:
http://www.aquahoito.info/suomi/sivuni.php
jo yli 15000 kirjoittamaani viestiä täällä.
jartzu65
Koi-Jari
Koi-Jari
Viestit: 3790
Liittynyt: 14:50, 09.11.2001
Paikkakunta: Suonenjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jartzu65 »

Altaasta löytyy kuvia allaolevasta linkistä.

Jalustana lecaharkot, 30mm filmivaneri ja 50mm styroxlevy.
" Silikonirinnat ovat kuin jalopuuratti Ladassa: Kiva hivellä mutta kyyti ei parane"

http://koiruuksiajakissankujeita.kotisivukone.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
pauge75
Junior Member
Junior Member
Viestit: 140
Liittynyt: 00:46, 06.12.2002
Paikkakunta: Pori, Turku

Viesti Kirjoittaja pauge75 »

Mä tilasin porin akvaariokeskuksesta hianon jalustan 770l altaaseeni!! Siitä tulee sellanen "moderni" malli kaikkine metallitolppineen ja mm. akvan ja pöydän väliin jätetään 10 sentin väli.. Ainakin mun mielestä se on hieno :mrgreen: en ole tosin vielä nähnyt sitä valmiina... mutta voin laittaa kuvia kun se valmistuupi.
Jalapeno
Junior Member
Junior Member
Viestit: 69
Liittynyt: 11:58, 25.06.2002
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Jalapeno »

Meillä on 130 mm lamellihirrestä tehty jalusta. Päällä 40 mm liimapuulevy. Pitäisi olla riittävästi turvamarginaalia. :roll:
_tiikeri
Junior Member
Junior Member
Viestit: 86
Liittynyt: 19:22, 27.11.2003
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

akvan alla

Viesti Kirjoittaja _tiikeri »

Täältä 300 litraisen akvaarion alta löytyy piironki. Avokin papan alkukesästä tekemä piironki löysi vihdoin paikkansa, kun akvaario tarvitsi alustaa. :mrgreen:
Vähän korkeallahan tuo on, hieman hankaloittaa hoitoa, mutta itse tykkään että on mitä parhaimmalla katselukorkeudella. Näkee heti sisääntullessa, olohuoneesta, keittiöstäkin.. :mrgreen:

Ja hyvin on ainakin tähän asti kestänyt, ja luulenpa että kestää niin kauan kuin on tarvis (eli kauan..). Ainoastaan jalkojen lisäksi pieni lankun palanen pohjan alla hieman lisätukea antamassa, vaikka pärjäisi kyllä varmaan ilmankin. :roll:
Blue
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1356
Liittynyt: 14:13, 30.06.2001
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Blue »

No jos lecaharkot kestää talonkin, niin eiköhän ne akvaarionkin kestä [;)] Eli meillä 220-litraisen alla on 9 lecaharkon päällä ja välissä vielä 2 cm paksu puinen levy. Jos joku pettää niin se on kyllä akvaario 8O

Muuten, olisi kiva nähdä kuvia noista puisista ja metalisista alustoista :)
Cofu
Member
Member
Viestit: 370
Liittynyt: 21:54, 14.01.2004
Paikkakunta: Kouvola, Klas

Viesti Kirjoittaja Cofu »

550 litraisen alla 12 jalkainen erittäin tukeva alumiinijalusta. Kuvaa ei valitettavasti ole lähetysvalmiissa muodossa.
JJVi
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2990
Liittynyt: 16:57, 15.12.2001
Paikkakunta: Oulu /OAS

Viesti Kirjoittaja JJVi »

650L altaan alla on 8 jalkainen alumiiniprofiilihässäkkä, 300L altaan alla vastaava 6 jalkaisena. Enää en uuteen altaaseen moista laittaisi vaan hitsaisin putkipalkeista.
/jari
Megahaili
Junior Member
Junior Member
Viestit: 130
Liittynyt: 14:14, 12.01.2004
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Megahaili »

300-litraisen alle höylätystä ja petsatusta kakkosnelosesta jalat, ja muistaakseni 20-millisestä petsatusta havuvanerista levy näiden päälle.

Häkkyrässä 6 jalkaa ja välissä tukipuita. Vielä pitäisi jaksaa hakea mukavan näköinen paneeli, jotka petsataan ja joilla peitetään päädyt. Samasta materiaalista sitten tietysti ovet.
Logic is a systematic method of coming to the wrong conclusion with confidence.
- Murphy's First Law of Technology -
-Alix-
Katalysaattori
Katalysaattori
Viestit: 4264
Liittynyt: 09:49, 30.05.2002
Akvaarioseurat: HAF, HAS, SMAS, ja Ciklidistit
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -Alix- »

720 -litraisen alla on hitsattu teräsrunko. Levynä on sääli kyllä lastulevy. Se imee vettä itseensä jä reunat vääntyvät rumiksi... Mutta jotkut listat aion siihen reunalle virittää kunhan saan siihen liukuovetkin hankittua.
Tuukkah
Senior Member
Senior Member
Viestit: 633
Liittynyt: 12:44, 09.07.2003
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Tuukkah »

Täällä pidetään 600 litraisen alla 25 millistä styrox-levyä, jonka alla on 2x12 mm koivuvaneri jonka alla on lecaharkkojalat (muodostuvat jalustan alla olevista neljästä kolmen harkon pinosta). Kestää 100% varmasti.
hannu
Senior Member
Senior Member
Viestit: 508
Liittynyt: 18:00, 18.02.2002
Akvaarioseurat: Oulun Akvaarioseura, CorydoradinaeFinland
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja hannu »

Minulla on 540 litraisen alla telttapatja ja sen alla 12 mm vesivaneri,jonka alla 2 lecaharkoista tehtyä jalkaa. Yksi jalka koostuu 6 ristiin pinotusta lecaharkosta, eli 3 kerrosta ja harkot vuorotellen poikittan ja pitkittäin akvaarioon nähden.

Hannu
Infinity
Starting Member
Starting Member
Viestit: 5
Liittynyt: 21:06, 29.01.2004
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Infinity »

Olen itse suunnitellut toisen akvaarion laittamista, ja kysyisinkin että minkä verran yksi legoharkko maksaa?

Tottakai riippuu paikasta, mutta noin niinkuin suuntaa antavaa vastausta kaipaisin.

Kiitos.

- Inf
jartzu65
Koi-Jari
Koi-Jari
Viestit: 3790
Liittynyt: 14:50, 09.11.2001
Paikkakunta: Suonenjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jartzu65 »

Riippuu varmaan koosta ja mistä ostaa, mutta hinnat varmaan liikkuvat
1,5-2 euron hujakkoilla.
" Silikonirinnat ovat kuin jalopuuratti Ladassa: Kiva hivellä mutta kyyti ei parane"

http://koiruuksiajakissankujeita.kotisivukone.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Jonda
Junior Member
Junior Member
Viestit: 107
Liittynyt: 11:16, 15.09.2003
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Liminka

Viesti Kirjoittaja Jonda »

Tässä mun allas (240 l) jalustoineen. Jalusta on siis itse tehty, avokki hitsaili jostain putkesta, olisko ollu 20 mm x 40 mm kehikon, maalas sen mattamustalla, ja verhoilu pyökkilevyllä.

Ja tilaaja (=minä) on tyytyväinen, speksit täytettiin yhtä hyllyä lukuunottamatta :)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”