Silikonit

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
nicholaus82
Junior Member
Junior Member
Sukupuoli: Mies

Silikonit

Viesti Kirjoittaja nicholaus82 »

Tietäisikö lahdessa kukaan paikkaa missä vaihdettaisiin silikonit kun tuskin ainakaan faunattaressa tytöt alkavat vaihtamaan :) sen takia kyselen kun parin viikon kuluttua tulee 320l niin jos vähänkin näyttää että pitäisi vaihtaa niin menisi siinä samalla ja vaikka itse olen vaihtanut 60l mutta tuo kuitenkin jo aika paljon isompi niin en tiiä uskaltaako itse :/

Ps. Onko kukaan viime aikoina vaihdattanut liikkeessä jos vaikka saisi hintavertailuja :)
"pakkanen kesyttää nudistin"
aquamarina
Advanced Member
Advanced Member

Re: Silikonit

Viesti Kirjoittaja aquamarina »

Vaihda vaan itse. Itse vaihdoin 250 litraiseen, enkä ollut sitä ennen vaihtanut koskaan silikoneja. Hyvin pysyi vedet sisällä ja ainakin yhden muuton kesti, myin sen enkä tiedä kestikö toista muuttoa.
Sinfonia
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja Sinfonia »

Itse olen vaihtanut 40l ja 100l purkkiin itse silikoonit jo muksuna, ja hyvin toimivat ja oli vielä siistiä jälkeäkin. Eli ei kovin vaikea toimenpide, eikä se 320l silikoonaus eroa mitenkään siitä 60l silikoonauksesta tekniikaltaan. Eli jos pienempi onnistui, miksei tuokin :D ?
Nardimai
Member
Member
Akvaarioseurat: Turun Akvaarioystävät ry
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja Nardimai »

Mä vaihdatin akvaarioliikkeessä pari vuotta sitten ja tais maksaa 60€. Akvaarion koko oli 260 litraa ja se oli kuusikulmainen. Hyvä siitä tuli vaikka myyjä paasasi, että kun silikoonit vaihtaa tulee kaikki vanha poistaa, koska uusi silikooni ei tartu vanhaan. Kun hain akvan takaisin, niin siitä ei todellakaan oltu irroitettu kaikkea vanhaa silikoonia :mrgreen:
Mika Litja
Hedelmiina
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: HAS, Ciklidistit
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja Hedelmiina »

Kyllä mäkin sanoisin, että vaihdappa vaan itse ne silarit :) Me laitettiin viime kesänä 310 litrasen silikonit uusiks ja meni vaan asetonin ja silikonin hinta siihen. Tarkkana vaan, niinkuin tiedätkin varmasti, että ku sitä vanhaa veistelee pois ettei riko lasien välissä olevaa liimausta, sitten menee jo ammattilaisen hommiksi... ainakin mun tietääkseni 8-)
Harrastus vähän katkolla, 30l ja 400l.
jejoka
Member
Member
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja jejoka »

Mulla ei ollu silikoonaamisesta tai altaiden kasaamisesta mitään kokemusta. Siitä huolimatta (lundian) kirjahyllyssä nököttää 30l allas sekä laatikossa on 2-3l kahden kalan mentävä kuvausallas taistelukaloille. Myöskin tuohon 200l vaihdoin silarit kun ostin sen vuotavana.
Minä, lapsi vm -11, pari koiraa vm -10 & -12 sekä vettä ties missä ja miten paljon. Sit viel pitäis keksii mitä tekee vapaa-aikanaan...
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”