N: Sokkeloplekoja ja pehmeän veden hammaskarppeja

Tänne havainnot harvinaisemmista kala- ja kasvilajeista ja kyselyt havainnoista.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Fisutar10
Elite Member
Elite Member
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Viesti:

N: Sokkeloplekoja ja pehmeän veden hammaskarppeja

Viesti Kirjoittaja Fisutar10 »

Tänään Akvaario Kurjessa oli sokkeloplekoja: isompia naaraita ja uroksia. Näytti sukukypsille. Milliksiä oli jonkun verran tarjolla: sähkönsinistä ja punaista. Platyja uroksia, mutta uusi satsi tulee muutaman päivän päästä. Mustia molleja näytti olevan kohtuullisesti. Miekkapystöjä runsaasti. Synnyttävät hampikarpit ovat pehmeään veteen hyvin sopeutuneet minulla. Miekkapyrstöistä ei minulla ole kokemusta, mutta muut hammaskarpit voivat Helsingin vedessä, GH2-3 hyvin, lisivät. Toki minulta saa niitä edullisemmin ja ovat sopeutuneet tähän veteen hyvin. Mutta liike ainut kulmakunnilla, johon luotan tämän asian suhteen:).
Akvat: 3x450l, 350l, 240l, 180l, 126l, 2x110 l,64l. Myydään: helmipallo-, sokkelo-, enkeli- ja monte dourado -plekoja, maatiais-, albiino- ja super red -partiksia, hammaskarppeja, Synodontis lucipinnis -ripsimonneja. http://www.fisutar.fi
kerttu
Advanced Member
Advanced Member

Re: Sokkeloplekoja ja pehmeän veden hammaskarppeja

Viesti Kirjoittaja kerttu »

Mistähän tukusta noita sopeutuneita sitten saa?
Fisutar10
Elite Member
Elite Member
Viesti:

kerttu kirjoitti:Mistähän tukusta noita sopeutuneita sitten saa?
Luulen, että rakkaan naapurivaltion Ruotsin :mrgreen: . Maa, joka kulkee usein edellä Suomea [;)] .
Akvat: 3x450l, 350l, 240l, 180l, 126l, 2x110 l,64l. Myydään: helmipallo-, sokkelo-, enkeli- ja monte dourado -plekoja, maatiais-, albiino- ja super red -partiksia, hammaskarppeja, Synodontis lucipinnis -ripsimonneja. http://www.fisutar.fi
kerttu
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja kerttu »

Fisutar10 kirjoitti:
Luulen, että rakkaan naapurivaltion Ruotsin :mrgreen: . Maa, joka kulkee usein edellä Suomea [;)] .
Ne Ruotsista tulleet platyt, joita minä oon nähnyt pidetääån monesti eläinkaupoissa hippusessa suolaa että pysyvät terveinä. Kiinnostuksella seuraan, jos tosiaan ovat pehmeän veden kantaa - ainakaan mun altaassa GH 8-10 eivät nuo Ruotsin puolelta kauppaan tulleet ole olleet mikään menestys.
Fisutar10
Elite Member
Elite Member
Viesti:

kerttu kirjoitti:
Fisutar10 kirjoitti:
Ne Ruotsista tulleet platyt, joita minä oon nähnyt pidetääån monesti eläinkaupoissa hippusessa suolaa että pysyvät terveinä. Kiinnostuksella seuraan, jos tosiaan ovat pehmeän veden kantaa - ainakaan mun altaassa GH 8-10 eivät nuo Ruotsin puolelta kauppaan tulleet ole olleet mikään menestys.
Ainakin tämä kanta ollut tosi helppo ja terve:). Ei suolaa tarvitse:). Ostin myös UUdesta Akvaariosta Turusta platyja, hyvin pärjää pehmeässä vedessä:).
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Bongauksia”