Taistelukalojen kasvattajia pääkaupunkiseudulla?

Rihmakalat, kiipijäkalat, pusukalat, taistelukalat jne.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Platytäti
Starting Member
Starting Member
Sukupuoli: Nainen

Taistelukalojen kasvattajia pääkaupunkiseudulla?

Viesti Kirjoittaja Platytäti »

Olen aikeissa hankkia taistelukalan syksyksi, ja yritän nyt hyvissä ajoin selvittää, löytyisikö Helsingistä tai kohtuulliselta etäisyydeltä harrastajakasvattajia. Ostaisin kalan mieluummin kotikasvattajalta kuin kaupasta kahdesta syystä: 1. Kaupan komeat kalat saattavat olla vanhoja jo ostohetkellä, ja haluaisimme mahdollisimman pitkäikäisen lemmikkikalan jonka tarkka "syntymäpäivä" olisi tiedossa. 2. On eläimelle paljon vähemmän stressaavaa kun se joutuu matkustamaan vain kerran, ja vain lyhyen matkan, verrattuna siihen, kun kaloja raahataan kaukoidästä asti monien välikäsien kautta. Miten on, kenellä tulee olemaan luovutusikäisiä taiston poikasia noin elo-syyskuussa? Täällä olisi hyvä koti tarjolla :)
Thapahiska

Re: Taistelukalojen kasvattajia pääkaupunkiseudulla?

Viesti Kirjoittaja Thapahiska »

Itse suosittelen Jessistä (nicki tällä foorumilla.) Kandee kysellä yksärillä Jessiseltä et onko sillä poikasia. Muistaakseni tällä hetkellä niit on siel kasvamas, et kyl niit kai syksynäkin viel olis ehkä?

Narm ei taida enää kasvattaa? Muita hesan suunnalta ei täs nopeasti tule mieleen :D
kultakalafarmari
Junior Member
Junior Member
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja kultakalafarmari »

Mulla on ainakin HM, HMPK ja CT Taistojen poikasia tuolla kasvamassa :)
Ja lisää tulossa! :P

Keskustassa kasvattelen kalasia :)
Taistelukala kasvatusta joka on hieman karannut käsistä!
Ennen mulla oli kämpässä kaloja, nyt olen itse kalojen kämpässä alivuokralaisena :D
Parikymmentä pyttyä löytyy, eli aivan liikaa!:D
narm
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: ---
Viesti:

Viesti Kirjoittaja narm »

Thapahiska kirjoitti:Itse suosittelen Jessistä (nicki tällä foorumilla.) Kandee kysellä yksärillä Jessiseltä et onko sillä poikasia. Muistaakseni tällä hetkellä niit on siel kasvamas, et kyl niit kai syksynäkin viel olis ehkä?

Narm ei taida enää kasvattaa? Muita hesan suunnalta ei täs nopeasti tule mieleen :D
Narm kasvattaa heti kun sopiva pari kasvaa ja kehittyy [;)]
Platytäti
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja Platytäti »

Kiitos kaikille vastanneille! Kivaa, että täältä päin löytyy kasvattajia. Hyvää kesää kaikille!
jejoka
Member
Member
Akvaarioseurat: HAS

Viesti Kirjoittaja jejoka »

Mulla on kasvamassa ct poikia jotka lähdössä pois mahd pian (multicolor). Tarkoitus olisi marmoreita kudetella tai sininen+marmori. Sininen olisi hm (amatööri tulkinta eikä suostu kuvaan posee :roll: )

Nummelassa kasvattelen, mutta espoo helsinki tulee käytyy suht paljon.
Minä, lapsi vm -11, pari koiraa vm -10 & -12 sekä vettä ties missä ja miten paljon. Sit viel pitäis keksii mitä tekee vapaa-aikanaan...
Egnirys
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja Egnirys »

Ostin juuri kirkkaanpunaiselle crowntail-koiraalleni kaksi tyttökaveria, tummansinisen ja valkopunaisen (valkoinen kroppa, punaiset evät), ja vielä joku tumma tai yhtä punainen naaras etsinnässä. Ilmoittelen varmaan täällä foorumilla jos nuo alkavat poikia :)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Labyrinttikalat”