Kuvia jalustoista

DIY - Do It Yourself, tee se itse ajatuksella toteutetut ja haaveissa olevat projektit.

Valvoja: Moderaattorit

paul
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 3302
Liittynyt: 12:39, 15.01.2005
Sukupuoli: N/A

Kuvia jalustoista

Viesti Kirjoittaja paul »

Eli olen tässä pähkäilemässa akvaarion alustan kanssa ja varmaan moni muukin usein.
Joten ajattelin laittaa pystyyn ketjun johon ihmiset voi laittaa kuvia omista jalustoistaan. :)
Malawi - hietikko-biotoppi
4 x Scieanochromis fryeri iceberg
6 x Labidochromis caeruleus
Leiarius
Starting Member
Starting Member
Viestit: 44
Liittynyt: 23:09, 26.07.2011
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kuvia jalustoista

Viesti Kirjoittaja Leiarius »

Meillä on vanhanajan lekaharkot jalustana. Harkot ovat liimattu toisiinsa kiinni, jotta paketti olisi jo liioitellunkin tukeva.
Tätä jalustaa vasten voi vaikka vahingossa työntyäkin, sen yhtään hievahtamatta.
Finnfoamia on harkkojen, että 2" viilutetun vesivanerin päällä.

Kaikki tämä siksi että nuo Eheimin Professionel 3 2080 suodattimet painavat märkinä n.40kg, joita olisi erittäin epäkäytännöllistä nostella alumiinijalustojen alimman riman yli kun niitä huolletaan.
Nyt ne ovat mukavan piilossa ja kätevästi huollettavissa! 8-)

Lisäksi kyselin hintoja alumiinijalustalle joiden hinnat vaihtelivat 300-450 euroon.
Nämä maksoivat lähinnä vaivaa ja harrastemieltä! :mrgreen:
Liitteet
kopio.JPG
kopio.JPG (90.28 KiB) Katsottu 18621 kertaa
Fisutar10
Elite Member
Elite Member
Viestit: 6209
Liittynyt: 20:10, 25.01.2011
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Kuvia jalustoista

Viesti Kirjoittaja Fisutar10 »

Leiarius kirjoitti:Meillä on vanhanajan lekaharkot jalustana. Harkot ovat liimattu toisiinsa kiinni, jotta paketti olisi jo liioitellunkin tukeva.
Tätä jalustaa vasten voi vaikka vahingossa työntyäkin, sen yhtään hievahtamatta.
Finnfoamia on harkkojen, että 2" viilutetun vesivanerin päällä.

Kaikki tämä siksi että nuo Eheimin Professionel 3 2080 suodattimet painavat märkinä n.40kg, joita olisi erittäin epäkäytännöllistä nostella alumiinijalustojen alimman riman yli kun niitä huolletaan.
Nyt ne ovat mukavan piilossa ja kätevästi huollettavissa! 8-)

Lisäksi kyselin hintoja alumiinijalustalle joiden hinnat vaihtelivat 300-450 euroon.
Nämä maksoivat lähinnä vaivaa ja harrastemieltä! :mrgreen:
Sinäänsä ihan näppärää ja kustannusystävällistä:). Vaatii tosiaan askartelumieltä:). Hyvä, että nuo jättiulkosuodattimet saa tuonne alle - kaappeihin haaste tunkea. Pistetään ideamyssyyn, jos ison akvan joskus ostan:).
Akvat: 3x450l, 350l, 240l, 180l, 126l, 2x110 l,64l. Myydään: helmipallo-, sokkelo-, enkeli- ja monte dourado -plekoja, maatiais-, albiino- ja super red -partiksia, hammaskarppeja, Synodontis lucipinnis -ripsimonneja. http://www.fisutar.fi
jmi
Junior Member
Junior Member
Viestit: 120
Liittynyt: 22:52, 24.12.2010
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Jääli

Re: Kuvia jalustoista

Viesti Kirjoittaja jmi »

Itse on hiukan kalleellaan tuonne kalusteakvapuolelle, niin tahtoo sitten että nuo jalustat olisi kaappeja tai muuta vastaavaa.

Hankin jokin aika sitten Juwelin Rio 180:n, mutta en tykännyt sen omasta jalustasta. Allas kun tulee paikkaan, jossa se oma alusta olisi ollut liian korkea ja kaapit käyttökelvottomat sellaisenaan. Joten menin lähimpään rautakauppaan ja ostin 18mm liimapuulevyjä, mäntyä. Nämä ovat nimenomaan sitä yleensä kieroa ja soikeaa höttötavaraa, mutta hiukan valikoimalla löytyi suoria ja kohtuuoksattomia levyjä. Kansi on sitte 1-laatua olevaa 28mm liimapuulevyä. Ja jälleen valikoitu suorin levy mitä löytyi.

Kuten kuva kertoo, rakenne on hyvin yksinkertainen. Kolme pysylevyä kannen ja alimman tason välissä. Kiinnitys tapeilla ja ruuveilla sekä liimalla. Taustalla on poikittain kaksi 300mm levyä tukemassa, ettei jalustalle kävisi kuin korttitalolle. Puupalikat alla parantaa hiukan säätöjalkojen säätövaraa ja kiinitystä. Eli alla on kuusi säätöjalkaa.

Pinta on vahattu antiikkivahalla.

Tuo allas ei ole mikään kuutioinen, mutta kyllä tuollaisen ihan hyvin voisi tehdä kutakuinkin minkä kokoiselle tahtoo.

- J
Liitteet
DSC_4956.jpg
DSC_4956.jpg (110.39 KiB) Katsottu 18430 kertaa
paul
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 3302
Liittynyt: 12:39, 15.01.2005
Sukupuoli: N/A

Re: Kuvia jalustoista

Viesti Kirjoittaja paul »

Kuva Meidän joen alustasta.
Linkki
Malawi - hietikko-biotoppi
4 x Scieanochromis fryeri iceberg
6 x Labidochromis caeruleus
MrAFCMagic
Katalysaattori
Katalysaattori
Viestit: 1722
Liittynyt: 20:52, 31.03.2009
Akvaarioseurat: TAS
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Kuvia jalustoista

Viesti Kirjoittaja MrAFCMagic »

Täältä löytyy itsetehty jalusta Juwelin mitoista. Ostin altaan parinvuoden ikäisenä ja vanhassa kodissa koira oli kussut alkuperäisjalustan puuroksi.

Kuva
Kuva

Runko on 9mm vaneria ja se on pinnoitettu Ikeasta ostetuilla tummaapuuta jäljittelevillä lastulevyillä. Ovet ovat korkeakiiltoiset. Kokonaisuudesta puuttuu vielä suunnitelmissa olevat akvaarion yläkehys ja alakehys, jotka tulevat olemaan hirsijäljitelmää. Maksaa vain hunajaa. :D Ehkä sitten, kun on taas rahaa...
www.akvala.fi akvaariokauppa| Kalanruoat ja akvaariotarvikkeet edullisesti netistä
-tombba-
Member
Member
Viestit: 468
Liittynyt: 21:29, 15.09.2010
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kuvia jalustoista

Viesti Kirjoittaja -tombba- »

Tällaisia tehnyt itse pari kappaletta. Lötyy tältä samaiselta TSI osiolta myös oma aiheensa tuolle "bujettijalusta"


Kuva
450L työn alla 63L ja 30L rapula/taistola + 4x kissaa ja koira
joedoe
Senior Member
Senior Member
Viestit: 769
Liittynyt: 15:28, 02.11.2010
Akvaarioseurat: HAS

Re: Kuvia jalustoista

Viesti Kirjoittaja joedoe »

Tämmönen romun kerääjä tuli väkästettyä viime kesänä. L-muotoinen johon mahtuu 3 allasta, Isoin 400 litranen 270 leveä, 100 litranen 80 leveä ja alapuolella 60 litranen, 60 leveä.

Liimapuulevyä meni useampi metri ja pari iltaa väkästäessä.
Tarvikkeille tuli hintaa n.150é ruuveineen ja lakkoineen.
Liitteet
17.3-12 106.JPG
17.3-12 106.JPG (77.56 KiB) Katsottu 18162 kertaa
17.3-12 103.JPG
17.3-12 103.JPG (55.44 KiB) Katsottu 18162 kertaa
900l kiekkola, 400l monnila/plekola ja 360l ???
KaOl
Member
Member
Viestit: 386
Liittynyt: 22:34, 29.05.2011
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: ulkomaat

Re: Kuvia jalustoista

Viesti Kirjoittaja KaOl »

Tässä meidän jalusta, Akvastabil on koko tuo meidän akvaario, sekä jalusta, akva, että valaisin.

Sinne mahtuu hyvin iso pumppu ja muuta roinaa. Toisella puolella on hylly, toisella ei.

Noita on jotain 940l asti, en kyl tiiä niiden mittoja, mut varmasti googlaamalla löytyy. :) Suosittelen lämpimästi!
Liitteet
akvan jalusta.jpg
akvan jalusta.jpg (76.54 KiB) Katsottu 18156 kertaa
-KaOl

360l Akvastabil myynnissä!
Aqualung
Katalysaattori
Katalysaattori
Viestit: 5530
Liittynyt: 13:54, 06.04.2007
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Lieto

Re: Kuvia jalustoista

Viesti Kirjoittaja Aqualung »

Tässä yhden jalustan evoluutiosta kuvaa. Alkuun oli 148x70x70 jossa etuovet ja pääty avattavissa. Jälkikäteen kasvanut metrillä portaiden alle. Lisäosasta aukeaa koko etuseinä sekä kansi muutamassa osassa.
IMG_0234.jpg
IMG_0234.jpg (238.86 KiB) Katsottu 18143 kertaa
IMG_1279.jpg
IMG_1279.jpg (235 KiB) Katsottu 18143 kertaa
IMG_1286.jpg
IMG_1286.jpg (243.23 KiB) Katsottu 18143 kertaa
IMG_1460.jpg
IMG_1460.jpg (303.87 KiB) Katsottu 18143 kertaa
IMG_8311.jpg
IMG_8311.jpg (325.86 KiB) Katsottu 18143 kertaa
IMG_8324.jpg
IMG_8324.jpg (303.62 KiB) Katsottu 18143 kertaa
My word's but a whisper - your deafness a SHOUT.
I may make you feel, but I can't make you think.

Liikkuvaa ja liikutettua kuvaa riutastani YouTubessa
eeemeli
Starting Member
Starting Member
Viestit: 9
Liittynyt: 14:44, 05.11.2011
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kuvia jalustoista

Viesti Kirjoittaja eeemeli »

Tässä meidän allas ja jalusta. Allas ostettiin käytettynä ja jalusta tuli siinä mukana; on edellisen omistajan massiivipuusta itse rakentama. Korit löytyivät muistaakseni Iskusta, niitä piti vähän tarkemmin valita kun jalustan aukot eivät ole aivan tasamittaisia, joten koritkin sopivat tuohon vain tietyssä järjestyksessä.

Lisää ja tarkempia kuvia löytyy täältä.
w19L4h.jpg
w19L4h.jpg (50.78 KiB) Katsottu 18005 kertaa
540 litraa kasveja, joiden välissä muutama kala. Hiekan alla piilossa multaa.
paul
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 3302
Liittynyt: 12:39, 15.01.2005
Sukupuoli: N/A

Re: Kuvia jalustoista

Viesti Kirjoittaja paul »

Hieno jalusta Eeemeli. :)
Tuommoista olen itsekkin jossain vaiheessa kaavaillut. :)
Malawi - hietikko-biotoppi
4 x Scieanochromis fryeri iceberg
6 x Labidochromis caeruleus
KalaKissa
Senior Member
Senior Member
Viestit: 883
Liittynyt: 13:00, 08.02.2010
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Kuvia jalustoista

Viesti Kirjoittaja KalaKissa »

Mulla on tälläinen. Mitat 200*60 ja korkeus on 70cm, kaapistoon lisäsimme lasioven ( keskimmäinen) missä on tekniikka valoille. Molemmissa kaapeissa mitkä on tossa sivulla niin sijaitsee ulkosuodattimet ylivuotoaltailla. :mrgreen:
007 (600x450) (600x450).jpg
007 (600x450) (600x450).jpg (161.41 KiB) Katsottu 17995 kertaa
126l makeanveden allas, asukit : Nannostomus mortenthaleri, Sewellia lineolata, Corydoras paleatus ja partamonni. Merivesiakvaario haaveena.
Aqualung
Katalysaattori
Katalysaattori
Viestit: 5530
Liittynyt: 13:54, 06.04.2007
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Lieto

Re: Kuvia jalustoista

Viesti Kirjoittaja Aqualung »

Vielä kun sen jalustan näkisikin. :mrgreen:
My word's but a whisper - your deafness a SHOUT.
I may make you feel, but I can't make you think.

Liikkuvaa ja liikutettua kuvaa riutastani YouTubessa
KalaKissa
Senior Member
Senior Member
Viestit: 883
Liittynyt: 13:00, 08.02.2010
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Kuvia jalustoista

Viesti Kirjoittaja KalaKissa »

Eikö selvää saa kuvasta ? :mrgreen:
126l makeanveden allas, asukit : Nannostomus mortenthaleri, Sewellia lineolata, Corydoras paleatus ja partamonni. Merivesiakvaario haaveena.
KalaKissa
Senior Member
Senior Member
Viestit: 883
Liittynyt: 13:00, 08.02.2010
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Kuvia jalustoista

Viesti Kirjoittaja KalaKissa »

Tossa on parempi kuva ainakin jalusta näkyy :mrgreen: Mut tossa näyttää likaiselta. [}:)] :mrgreen:
001 (4) (600x450).jpg
001 (4) (600x450).jpg (179.93 KiB) Katsottu 17783 kertaa
126l makeanveden allas, asukit : Nannostomus mortenthaleri, Sewellia lineolata, Corydoras paleatus ja partamonni. Merivesiakvaario haaveena.
joedoe
Senior Member
Senior Member
Viestit: 769
Liittynyt: 15:28, 02.11.2010
Akvaarioseurat: HAS

Re: Kuvia jalustoista

Viesti Kirjoittaja joedoe »

Hieno kokonaisuus!

Mitäs tavaraa toi sun tausta on ja mistä olet sen/tarvikkeet hommannut?
900l kiekkola, 400l monnila/plekola ja 360l ???
MA7xGE
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2208
Liittynyt: 12:24, 27.02.2011
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Kuvia jalustoista

Viesti Kirjoittaja MA7xGE »

Taitaa mennä hieman myynnin puolelle, mutta tässä on jonkulle hyvä idea tehdä omaperäinen jalusta:
Vanhan ompelukoneen metallijalkojen päälle kivilevy ja tankki siihen! :D
http://www.aqua-web.fi/forum/download/file.php?id=10981 tuolla näkyy kuvaa...

On muuten myynnissä tällä hetkellä tuo koko paketti, jos joku ei jaksa itse väsertää. [;)]
!\/!. /\. /. x. ('';. €.
KalaKissa
Senior Member
Senior Member
Viestit: 883
Liittynyt: 13:00, 08.02.2010
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Kuvia jalustoista

Viesti Kirjoittaja KalaKissa »

Kiitos. :) Tausta on verhoilukiveä ja se on seinään kiinitetty . Kaikki siihen tarvittavat tarvikkeet on hankittu Kodin terrasta. http://www.kodinterra.fi/market/kodinte ... eName=Main . Tuossa on sitä kyseistä verhoilukiveä, ostimme sitä kaks pakettia. :mrgreen:
126l makeanveden allas, asukit : Nannostomus mortenthaleri, Sewellia lineolata, Corydoras paleatus ja partamonni. Merivesiakvaario haaveena.
Viiksu
Starting Member
Starting Member
Viestit: 20
Liittynyt: 10:32, 10.03.2012
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Espoo

Re: Kuvia jalustoista

Viesti Kirjoittaja Viiksu »

Elikäs. Omistin 9 harkkoa ja jätin ne tukevaksi 3 tukipilaririviksi ja rakensin kaapin niiden päällle. Sisään mahtuu jättiulkkari mukavasti ja toisen kaapinoven taa tulee sitten jatkoroikkaa ym. tekniikkahommia. Mäntylevyt ostin bauhausista mittaan leikattuna ja vahasin tummalla puuvahalla. Vetimet hain Ikeasta. Hommalle tuli hintaa noin 200 euroa. Miellyttää silmää ja ei tartte pelätä et hajoo käsiin :D

Kuva
340l + 375l malawijärven kirjoahvenia, ripsimonneja ja albiinopartamonneja.
petranta
Starting Member
Starting Member
Viestit: 27
Liittynyt: 13:14, 09.04.2008
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Kirkkonummi, Masala
Viesti:

Re: Kuvia jalustoista

Viesti Kirjoittaja petranta »

Kyllä on karmeita kytöstyksiä pääosa. Toisaalta jollei halua maksaa kuin 20€ tai edes sitäkään niin ei sillä voi kummempaa saada. En laittais edes omaan autotalliin moisia. Ei kai kukaan keittiöönkään mitään liimapuulevyjä ala itse viritttelemään vaan ostaa kunnon kaapit niin miksi sitten olohuoneeseen paraatipaikalle jossa tarkoitus on nimenomaan katsoa sitä allasta ja jopa kokonaisuutta.

Tällaisia voi tehdä itse tai teettää. Suodatinkaappi on proto ja reunanauha kuvassa vielä puuttui mutta on nyt jo paikalla.

https://picasaweb.google.com/lh/photo/D ... directlink

https://picasaweb.google.com/lh/photo/- ... directlink
Kiksu
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1301
Liittynyt: 21:38, 02.07.2011
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Espoo

Re: Kuvia jalustoista

Viesti Kirjoittaja Kiksu »

Kiva kun haukut toisten siistejä, tyylikkäitä, kestäviä ja tarkoituksenmukaisia jalustoja. :frown: Mitäs vikaa liimapuulevyssä? Tekijän suunnittelu- ja kädentaidot vain rajana. Tarpeen mukaan kakkosnelosta rungon tueksi, mutta sitä ei saa kertoa kenellekään, on niin halpaakin. Jopa kirjahyllyn voi tehdä, mutta eihän sitten toki kehtaisi vieraitakaan enää kutsua käymään. 8-)
Kultakalat
KalaKissa
Senior Member
Senior Member
Viestit: 883
Liittynyt: 13:00, 08.02.2010
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Kuvia jalustoista

Viesti Kirjoittaja KalaKissa »

petranta kirjoitti:Kyllä on karmeita kytöstyksiä pääosa. Toisaalta jollei halua maksaa kuin 20€ tai edes sitäkään niin ei sillä voi kummempaa saada. En laittais edes omaan autotalliin moisia. Ei kai kukaan keittiöönkään mitään liimapuulevyjä ala itse viritttelemään vaan ostaa kunnon kaapit niin miksi sitten olohuoneeseen paraatipaikalle jossa tarkoitus on nimenomaan katsoa sitä allasta ja jopa kokonaisuutta.

Tällaisia voi tehdä itse tai teettää. Suodatinkaappi on proto ja reunanauha kuvassa vielä puuttui mutta on nyt jo paikalla.

https://picasaweb.google.com/lh/photo/D ... directlink

https://picasaweb.google.com/lh/photo/- ... directlink
Ollaan vielä itse tekemässä uus jalusta akvaarioon ko tulevaan merivesialtaaseen tulee sivuallas niin jalustan pitää olla pitempi. Sellainen pikkujuttu että ei meidänkään jalusta nyt niin kaameen halpa ollu kun ajattelee että on kuitenkin lastulevyä ja valmis akvaariojalusta. Ajatus on rakentaa tuleva jalusta puusta, kun ei tuo lastulevy oo koskaan ollu mun mieleen muutenkaan. :roll:
126l makeanveden allas, asukit : Nannostomus mortenthaleri, Sewellia lineolata, Corydoras paleatus ja partamonni. Merivesiakvaario haaveena.
[RiSu]
Junior Member
Junior Member
Viestit: 249
Liittynyt: 10:11, 21.09.2010
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Haapavesi

Re: Kuvia jalustoista

Viesti Kirjoittaja [RiSu] »

petranta kirjoitti:Kyllä on karmeita kytöstyksiä pääosa. Toisaalta jollei halua maksaa kuin 20€ tai edes sitäkään niin ei sillä voi kummempaa saada. En laittais edes omaan autotalliin moisia. Ei kai kukaan keittiöönkään mitään liimapuulevyjä ala itse viritttelemään vaan ostaa kunnon kaapit niin miksi sitten olohuoneeseen paraatipaikalle jossa tarkoitus on nimenomaan katsoa sitä allasta ja jopa kokonaisuutta.

Tällaisia voi tehdä itse tai teettää. Suodatinkaappi on proto ja reunanauha kuvassa vielä puuttui mutta on nyt jo paikalla.

https://picasaweb.google.com/lh/photo/D ... directlink

https://picasaweb.google.com/lh/photo/- ... directlink
Olen samaa mieltä, että kokonaisuus pitää olla kunnossa... mutta en oikeen hoksaa mikä kuvan jalustasta tekee hienomman ku nuo muut...? :o
~~1000 litraa vettä olohuoneessa ja aivan täysin heroksiin hurahtanu harrastelija~~
(heros notatus, heros severus, heros efasciatus)
MA7xGE
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2208
Liittynyt: 12:24, 27.02.2011
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Kuvia jalustoista

Viesti Kirjoittaja MA7xGE »

[RiSu] kirjoitti:
petranta kirjoitti:Kyllä on karmeita kytöstyksiä pääosa. Toisaalta jollei halua maksaa kuin 20€ tai edes sitäkään niin ei sillä voi kummempaa saada. En laittais edes omaan autotalliin moisia. Ei kai kukaan keittiöönkään mitään liimapuulevyjä ala itse viritttelemään vaan ostaa kunnon kaapit niin miksi sitten olohuoneeseen paraatipaikalle jossa tarkoitus on nimenomaan katsoa sitä allasta ja jopa kokonaisuutta.

Tällaisia voi tehdä itse tai teettää. Suodatinkaappi on proto ja reunanauha kuvassa vielä puuttui mutta on nyt jo paikalla.

https://picasaweb.google.com/lh/photo/D ... directlink

https://picasaweb.google.com/lh/photo/- ... directlink
Olen samaa mieltä, että kokonaisuus pitää olla kunnossa... mutta en oikeen hoksaa mikä kuvan jalustasta tekee hienomman ku nuo muut...? :o
Siinä on katsos upeat kahvat. :roll:
Ja kuva on otettu CANONILLA!!! :mrgreen:

En kyllä itse tykkää. Persoonallisemman näköisiä näkyy tässä viestiketjussa. Enkä tiedä miten hyvin sopii yhteen noin räikeä lattiamateriaali ja tummanruskea jalusta...

No, jokainen tavallaan. Itse olisin tehnyt jalustan niin, että olisi säästynyt rahaa ostaa puuta myös avkaarioon, vaikka sitä siellä jo on. :|
!\/!. /\. /. x. ('';. €.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “DIY, eli tee se itse”